Pages

27 juli 2020

Andra semesterveckan .....


Jag har rutiner så varje dag börjar alltid med en lång skogspromenad tillsammans med jycke och granne.
Varje kväll innan jag lägger mig (förutom när vi är ute och rumlar runt halva nätterna) ser jag ett avsnitt av en serie jag följer ”The Night Shift” en gammal serie men ny för mig. 
Gillar sjukhus serie och har betat av "Grey´s Anatomy" och "Chicago Med".

När jag inte har något annat för mig – så latar jag mig, eller rättare sagt jag har semester och vilar & äter massor av jordgubbar. 
Måndag:
35-årskalas hos en svärdotter. Tyvärr är hon inte så piggelin av de starka cellgifter hon får, men hon ville ändå att vi stannade och spelande några parti kort, så kvällen blev sen och trevlig. Mycket gott fick vi.
Tisdag
Var Fru Nilsson nyttig. Klippte gräset med 80- tals musik i öronen. Sjön med och trallade för mig själv. Hunden gick o gömde sig, vet inte om de var av min sång eller gräsklipparen som var öronstörande för henne. Sedan gick vi till sjön så hunden fick bada.  
Onsdag
Inhandlingsdag och fylla på kyl- och frysskåp. Var en runda på jobbet och tittade till mitt kontor, de stod kvar och byggnaden var tyst och tom.

Torsdag
På morgonen kom två barnbarn som skulle bo hos farmor ett dygn. En liten rackare på 1½ år och en på nio.  Blev en fin dag med lek, bus och bad. 
Fredag
Lämnade hem barnbarnet, först bara den lille för tösen och jag åkte till stan några ärende, sedan lämnade jag hem henne också. 
På kvällen grillfest hos grannen. Egen producerad korv med tilltugg. Mycket gott.
Kvällen blev kul och väldigt sen.

Lördag
Fick besök av son och barnbarn på MC. Stolt liten 9 åring som får åka med pappa på hojen. Vi spelade kort och farmor fick storstryk. Lillkillen är redigt bra på vänd tia. De e inte farmor, jag är bättre på Hollywood men de är inget vi lärt de små.
Söndag
Var gubben ledig från sitt garage och vi for till Kalmar och Ikea igen. Vi börjar bli stammisar där 😊 tog en repa på stan och ut mot Stensö, Kalmar är ju min barndomsstad och de var kul att åka runt och kolla lite vad som förändrats. Vanligen hamnar man mest ute vid Hansa City (ett köpcentrum) där Ikea ligger. 
Så åt vi lite mat innan vi styrde kosan hemåt igen. 

Nu är de en ny vecka...............................


8 kommentarer:

  1. Verkar som om ni haft en både avslappnande och händelserik vecka. Det är så det ska vara! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Då har du inte haft en tråkig stund under din första semestervecka, precis som det ska vara:-)
    Om du gillar sjukhusserier då följer du säkert den engelska serien med barnmorskorna och nunnorna - Barnmorskan i East End. Så charmig serie som nu har kommit till 1960-talet.

    SvaraRadera
  3. En vecka full med aktiviteter ... precis som en semestervecka ska vara!
    Ha det fortsatt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen full fart med mängder av trevligheter och variation. Så roligt att din svärdotter ville och orkade att ni stannade. Ohc att ha roligt gör gott för kropp och själ.
    Tänkte också på Barnmorskorna i East End när du nämnde sjukhusserier. Såg att BP också föreslog den.
    Önskar dig en fin vecka.
    kram

    SvaraRadera
  5. En härlig vecka! Hoppas denna har varit lika fin såhär långt :-)

    SvaraRadera
  6. Vilken bra andra semestervecka som bjöd på en hel del trevligheter tillsammans med nära och kära. Så roligt att din svärdotter ändå var så pass pigg att hon ville att ni skulle stanna.

    Själv inleder jag varannan dag med en långrunda med hundarna. Vi turas om Husse och jag under semestern men sedan kommer vi att återgå till den vanliga ordningen vilket innebär att jag tar alla morgonrundor måndag till fredag, i alla fall ett läsår till.

    Kram och njut nu av vecka nummer 3!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig vecka du haft och semester ska ju vara återhämtning med påfyllning av energi ��
    Kram från bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  8. En härligt innehållsrik vecka! Fast tiden går rasande fort iblan...Kramiz!

    SvaraRadera