Pages

17 juli 2020

Fem en fredag v. 29: Köpvanor




Vad är det dyraste du har köpt?

Det dyraste jag köpt till mig själv senaste året ,
är en handväska ”Mikael Kors”.


När är du som mest snål?
Snål är jag bara mot mig själv. Jag frågar alltid mig själv om jag verkligen behöver de där 


Vilket var ditt senaste fynd?
De måste vara skorna jag köpte för 50 kronor i maj. 

Vad är aldrig för dyrt?

Vatten!

Vad handlar du mest av i affären?

Kaviar, ost & gurka - kaviaren är till gubben! 


Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”



14 kommentarer:

  1. Vi verkar vara lite lika när det gäller fråga två. Jag tycker att jag har det mesta och så är jag lite mätt på prylar. Vill jag verkligen ha något så unnar jag mig det men inte förrän jag funderat några varv om jag behöver det. ;) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Om man spør om man virkelig behøver en ting, så gjør man sjelden det...

    SvaraRadera
  3. Jag frågar mig också alltid om jag verkligen behöver detta? Sen finns ju ordet villhöver, men ibland slår jag dövörat till.

    SvaraRadera
  4. Vatten är också en sån där sak som kan vara ovärderlig.

    SvaraRadera
  5. Åhå, en MK-väska! Älskar handväskor och tycker det finns så många fina! Men jag kan bara inte bestämma mig om vilken jag vill ha mest �� Vatten är gott, men jag betalar aldrig för vatten på flaska, det tycker jag är dyrt och onödigt! Men visst ibland har man inget val, men inget går ju upp mot kallt vatten direkt från kranen.

    SvaraRadera
  6. världen är full av osjälviska kvinnor, tycks det. jag får dåligt samvete. jag unnar mig. gärna kläder som jag tycker mycket om. böcker och kläder är väldigt roligt men jag handlar inte huvudlöst. ditt skofynd var betydligt billigare än mitt och skorna ser ju helt oanvända ut

    SvaraRadera
  7. Då är du inne ju med din MK väska. Impad:-) Å kul att du kom fram till att du behövde verkligen väskan. Skrattade gott åt dina svar på dessa två frågor. Å det jämnar ju absolut ut sig med skofyndet:-)

    SvaraRadera
  8. En snygg handväska från MK ser jag som en investering :D Själv köpte jag en från Burberry när jag var i Stockholm senast så varför ska man inte unna sig om man kan. Det är ju inte så att det blir en i veckan ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Heej, så du lever på ost och gurka o gubben på kaviar, han kanske vill ha en gurkskiva också...
    Skämt åsido, jag är potatisflicka o kan inte leva utan dem, däremot har jag ingen vurm för pasta...
    Snygg handväska, mina inhandlas på loppisen i byn. Idag testade jag äntligen kylmattan för det blev varmt ute. Ska berätta imorgon hur det gick! Kramiz från pörtebor

    SvaraRadera
  10. Ibland måste man unna sig något, men nog är det så att man verkligen frågar sig själv många gånger innan man gör det :) Förr hade jag gärna stora handväskor, men numer använder jag aldrig någon. Allt ryms i en ficka.
    Ha en fin helg!
    Kram
    Här är det jag som äter kaviar ... Lasse tar hellre ost på mackan :)

    SvaraRadera
  11. Köpte en dyr men välbehövlig fåtölj till mannen förra lördagen, men den var välbehövlig dp den går att manövrera så han lättare tar sig upp.

    SvaraRadera
  12. Jag har inte köpt något ovanligt sista veckan!
    Svar..Jag gissar på en "Kattuggla" :-)
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Just nu handlas det litervis med färskpressad apelsin, bär och äpplen...antioxidanter!!kram

    SvaraRadera