Pages

08 juli 2020

Vädret har alltid varit värre - och så..........................


Solen lyser bara bakom molnen, vi ser den inte, herr regn sköljer sitt vatten över oss. 

Känns som de regnat o ruskat i ett år. Vintern regnade bort, våren regnade bort och nu ser de nästan ut som om sommaren också ska göra det.
Positiv var positiv fru Nilsson …positiv….jag håller hoppet uppe, hoppet om att solen kommer fram och jagar bort regnet och att vi får det varm och gott och redigt mysigt resten av sommaren. En vecka kvar till semester och ska man tro SMHI så blir vädret betydligt bättre då. 

Det har varit så mycket efter midsommar att jag inte tagit mig tid att besöka bloggvärlden. Det har varit extra mycket jobb, familjen, vännerja livet helt enkelt.  

Under resans gång har vi även fått lite hjälp med diverse saker av den 
här herren. Full av energi - om man bara haft hälften hade de varit bra 😀

Det är ju vida känt att jag ÄLSKAR djur.
Men jag måste ändå säga att jag blev lite förvånad när jag upptäckte 
att jag gjort vårt uterum till ett zoo utan att ens tänka på det.  
 
 Min gojja hon har hängt med mig sedan barnen var små. 
Gammal men vackrare än den rostiga buren hon bor i. 
 Apkillarna – ser inte, hör inte – talar inte. 
 Den här schimpans killen är en ståtlig och snygg figur, 
tur han inte är i äkta guld för då hade jag sålt honom 😊
 Jätteflugan är stillsam, gillar den bäst av alla flugor. 
Eller de andra flugorna gillar jag faktiskt inte alls. 
De är väldigt på och jobbiga. 

 
Så är det de stora djuren. 
Två katter som sött lägger huvudet på sne och mina fina hundar. 

Sigge är vår dörrstopp, han tjänstgör vare dag

Katten hon får ligga utanför på trappen sommartid, 
men under vintern får hon också komma in 😊

Så är det den livs levande jycken, hon sitter gärna på trappen 
tillsammans med katten o håller koll på omgivningen, 
där de rör sig mycket harar. Intressanta varelse de.  

De är mitt lilla zoo!! 

5 kommentarer:

  1. Det är ett evigt regnande och blåsande faktiskt. Förvisso var juni helt okej men hela vintern regnade bort hos oss också. Nu när många hemestrar och man ska umgås utomhus så blir man på något vis mer väderberoende. Sol och värme gör i alla fall mig betydligt gladare :D

    Livet ja, det måste man ägna sig åt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så trist att du haft det så jobbigt. Men nog hade väl även ni värmebölja i mitten av juni?
    För mig är det ett bra väder nu, lite regn stör inte, om det inte regnar hela dagarna. Skönare med ca 19-20 grader än 30.
    Go unge med slangvindan.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Sista bilden är en absolut höjdare:-)
    Välkommen tillbaka från bloggsemestern. Nu får du blogga i en vecka, sedan är det väl semester igen antar jag;-)
    Visst har barn en otrolig energi. Jag skulle vara glad om jag hade tio procent av deras spring i benen.
    Ja, du behöver knappast åka till Kolmården eller Skansen. Du har ju din egen djurpark hemma. Å apan som du skriver är en schimpans. Tycker den ser mera ut som en orangutang eller;-)

    SvaraRadera
  4. Ert uterum ser trevligt ut! Sista bilden är underbar!
    Det ser ut som ni haft riktigt uselt väder hos dig, så jag hoppas det bättrar på sig!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi får onekligen hoppas på finväder till din semester. Själv var jag ut till mina blommor idag och såg att de stackarna flöt runt i vatten från regnet :-o. Nog är det galet ändå när det blivit sådana mängder med regnvatten. Nej nu får minsann värmen komma :D.

    SvaraRadera