Pages

23 juni 2020

"Midsommar" ....& vi med den

     



Redan på torsdagen packade vi bilen och for mot Småland för midsommar
firande. Nu har vi inte speciellt långt till Smålandsgränsen bara 4,5 km, men vi skulle lite längre än över gränsen, 12 mil till min bror och svägerska på ostkusten.

Där slöt även ett annat vänskapspar upp på torsdagskvällen då vi åt lax och potatis och spelade Kub som efterrätt. Kvällen blev sen innan vi gick till vår stuga och de andra till sin husbil. Vädret var helt okey. Inte så där jättevarmt och visst blåste de lite (de gör de ju alltid vid havet) men de var uppehåll och vi kunde vara sommarklädda.

Midsommar afton o midsommardagen gick i samma tecken.
Vila, mat, dryck  och lek.
På kvällen åkte min gubben och brorsan ut på sjön och la nät som de sedan plockade upp på söndagsmorgonen fulla med
Så var de dags för oss att ge oss hemåt. Vardag o jobb igen. Det går fort när man har kul brukar man säger, men jag tycker nog att tiden mestadels går i turbofart.

Helgen innan midsommar var min gubbe och min broder i Täby och hämtade hem en jänkare, en Cadillac ca 100 mil tur och retur.  Gubben min tänkte att han renoverat tillräckligt många hus så nu ska han pyssla om och fixa till en jänkare istället. Förhoppningsvis hinner vi ta några rundor Cruising innan sommaren är slut. 
Vi var ute på en lite tur på midsommarafton.
Den går som en klocka men behöver lackeras om och de tar ju en stund.
Ett nytt kapitel i vårt liv, lite spännande.

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig midsommarhelg ni hade och så spännande med en jänkare att glida omkring i. Jag kan tänka mig att det blir en annan typ av renovering :D

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Låter som ni haft en härlig midsommar i glada vänners lag. Hoppas bilen blir klar så hinner ta några rundor i sommar. Är det en cabriolet? Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt ni haft det! Och så roligt nu med en Cadillac. Kan tänka mig att maken gärna jobbar med att få den omlackad. Men visst tar det tid och med mycket underarbetet. Men sen så är det till att glida iväg.
    kram

    SvaraRadera
  4. Kul att mannen i ditt liv byter husrenovering mot bildito.
    Det blir cruising framöver nu då.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Låter som en toppen midsommarhelg och dessutom lagom tempo om man säger så. Abborre är gott, den skulle vara ännu godare om den inte hade så förbannat många ben;-)
    Så gubben din köpte en Cadillac på min hemmaplan. Coolt! Kan faktiskt inte minnas att jag sett en sådan bil här, men den stod kanske undangömd i ett garage i de finare kvarteren av Täby;-)
    Skoj med ett nytt projekt, mest för gubben antar jag, men du kan ju alltid vara supervisor;-)

    SvaraRadera
  6. Så bra midsommar ni fick! Abborre har jag inte ätit sen jag var barn och vi var på Sturkö. Där brukade min farbror röka abborrar. Minns det som delikat!
    Härligt med Cadillacen, då kan ni ju svänga förbi oss med den!
    Jag kan bara kommentera hos blogger från datorn, det har hänt nåt med appen, så det inte funkar från iPhone eller iPad. Så det blir när jag startar datorn! Inte av ointresse!

    SvaraRadera
  7. Ser ut som en toppenfin helg! Abborre ... det är gott det!
    Kul med en Cadillac - snygga bilar!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Underbart söt midsommarvovve :)
    Skulle också villa ha en jänkare helst en Belair 57:a
    men kan ju tyvärr inte meka och inte gubben heller.
    Är ingen fiskmänniska tar en fin köttbit istället.
    Ha det bra i hettan :)

    SvaraRadera
  10. Låter som en riktigt härlig midsommarhelg! :D

    SvaraRadera
  11. Men du så roligt med jänkaren :D. Jag älskar ju fullkomligt att åka raggarbilar så det där skulle vara rena drömmen för mig att äga en egen. Sonens pappa har två, jag skulle gärna ha en med. En rosa ;)

    SvaraRadera
  12. Så kul att ni blivit med Cadillac! Nu skulle jag ju vilja se din outfit också när ni susar omkring i den. Riktiga raggarbruden med rufs i håret, såg ju ett foto idag på fb men hunden stal huvudrollen!
    Kram från pörtet

    SvaraRadera