Pages

10 juni 2020

Men vad, .och lite till & så Veckan ord "Tår "


Min sida på bloggen ”OM MIG” kan jag inte se längre.
Den är publicerad men Ändå osynlig ☹ nu märker jag att de är konstigt här i nya blogger, de blir olika radavstånd o annat konstigt. 
 

 2008 för 12 år sedan
Blev jag farmor för första gången igår 8/6 till en liten prinsessa
 
Föddes vår lilla tjej, dvs hunden i april
 
Gifte jag mig med min älskling i augusti .

    Ett bra år, de tror jag inte jag kommer skriva om 2020 när man summerar det.
Om de inte händer något väldigt glatt i det som är kvar av året
 
 Jag hoppas  naturligtvis de gör det !!

I söndags hade vi besök av äldsta svärdotterns föräldrar. Vi umgås emellanåt

och känner varandra väl, våra barn har hängt ihop sedan de var redigt unga

24 år är det sedan de träffades.  Vi satt ute i solen och delade en liten smörgåstårta och bubblade (pratade) vi drack inte bubbel 😊 

 Idag har jag varit på jobbet - alla blev så glada när jag kom - redigt rörande att få ett sånt mottagande. Jag var lika glad att se dem igen. Alla som jobbar i vårt hus var på plats idag men vi höll avstånd. Vi gick ut och lunchade ihop och på restaurangen hade man skilt borden åt bra så man hade avstånd till varandra. 


Veckans ord är TÅR

Små fina barntår – söta som få. Den lilla foten tillhör min förstfödde prins (barnbarn) 

Här är massa ”tant” tår, tre tanter som alltid har lite latjolajbans för sig. Vilka är mina? 

Det är Susanne som håller i Veckans Ord och  

fler som är med i temat "veckans ord"  finner du här! 



  

11 kommentarer:

  1. Duktigt att du har gett dig in på nya blogger. Jag sa ju att jag skulle göra det en regnig dag, vilket jag gjorde. Jag gick snabbt tillbaka till gamla Blogspot...

    Nej, det här året lär visst gå till historien, men verkligen inte i positiv bemärkelse.

    Skoj med en träff med dina arbetskamrater och alltid kul när man är poppis, eller hur:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä BP de handlar inte om att vara popis utan glädje att äntligen få se folk man inte sett på länge pga läget :)

      Radera
  2. Bebistår är betydligt sötare än vuxentår. Förr klarade jag knappt att se fötter, tyckte det var jätteäckligt!
    Vi umgås en del medYngstas svärföräldrar. Innan med Äldstas, men har inte blivit mycket sen Äldsta och deras son skiljdes. Vi höra iaf av, men jag saknar dem!

    SvaraRadera
  3. Babistår är söta Vuxna tår kan berätta en hel del.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så länge har vi alltså "bloggkänt" varandra, för jag minns både första barnbarnet och ditt giftemål.
    Dina tår måste vara dom som tillhör de blå byxorna, för tånaglarna är rosa.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja Kicki vi har varit bloggisar länge, länge det är kul:) Nix är det något jag aldrig har så är det blå kläder. Jo jeans använder jag men inget annat. Det är bara saker jag gillar rosa på, så rött nagellack är min melodi :)

    SvaraRadera
  6. Ja, detta med nya varianter på en blogg är knepigt. Tycker man borde kunna få välja .... Jag har Wordpress och vet att en del där fått nya versioner men jag har tack och lov min gamla kvar Trivs med den.
    Väldigt roligt att nu träffa de du inte sett på länge. För visst är det en märklig vår vi haft.
    Och bebistår- så fina.
    Kul med alla vuxentår också. Gissar på att dina är trea från vänster.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vi har ju följt varandras liv så länge, jag vet ju att du har en hel drös med barnbarn vid det här laget, inte konstigt alls när du själv producerat 5 oxar! Så mycket glädje och kärlek i er stora familj! Kram

    SvaraRadera
  8. Jag fortsätter att trycka på "inte nu" för nya WP... Men första juli verkar det bli obligatoriskt...

    Vilka härliga tå-bilder! Snygg "tålkning" ;-)

    SvaraRadera
  9. Jag har valt att inte använda nya WP men den första juli verkar jag bli tvingad...
    2020 kommer nog inte att gå till historien som vårt bästa år men förmodligen som ett annorlunda år som många kommer att minnas.
    Små tår är det sötaste som finns!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Modigt av dig att ge dig in i en ny blogg. . . för då räknar man kallt med problem o huvudvärk!
    Sååå söta små tår!
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera