Pages

06 juni 2020

Dagarna kommer och dagarna går...........




I måndag och tisdags kväll var jag och älsklingen hos yngste 
sonen med sambo.
De bygger ut sitt hus och de drog ihop sig till slutbesiktning så vi hjälpte till lite.
i onsdags fick vi meddelande om att allt var godkänt i besiktning – så skönt.

I onsdags ringde näst yngste sonen glad och berättade att han klarat uppkörningen på motorcykel, Intresse för MC har kommit på senare år, han är långt ifrån någon tonåring längre😊

Min sjuka svärdotter var här med hela sin familj söndags och i måndags började hennes behandling. Hon mår inte bra nu, det är en tuff behandling hon ska igenom, hon försöker hålla humöret upp men de är inte lätt i hennes situation. Lider så med henne, man önskar man kunde trolla och göra allt bra. Skit cancer. Men man kan bara se på, hjälpa till med de man kan och hoppas, hoppas och hoppas att allt går bra. 


Igår kom regnet. 

På sex promenaden blev de full mundering regnkläder på både mig och hunden. Sedan for vi till stan och veckohandlade, stannade till hos en väninna och tillika ägg leverantör på vägen hem och snacka lite och drack kaffe – ute naturligtvis. 

Vi tolv promenaden stod regnet fortfarande som spö i backen och alla regnkläder åkte på igen. Tur de hann torka emellan. Kvällen bjöd däremot på sol och värme.
Jag har sett till så vi alltid har sol hos oss även om det regnar, hon sitter så fint i uterummet




Idag är ingen vanlig dag 
– idag är det 39 år sedan jag fick min andra son på självaste svenska flaggans dag. 

Ja på den tiden firade vi ingen nationaldag utan de var 
kort o gott bara Svenska flaggans dag.  



8 kommentarer:

  1. Ömsom vin, ömsom vatten med andra ord. Cancer är en skitsjukdom och jag har sett den på alltför nära håll. Jag har själv drabbats av en hudvariant som dock inte kan sprida sig. I dag är den borta tack och lov. Hoppas det ska gå bra för svärdottern och grattis till dagens födelsedagsbarn!

    Kram och god nationaldagslördag!

    SvaraRadera
  2. Hade det inte varit för din svärdotters cancerbehandling (jag hatar cancer lika mycket som du) hade det varit ett riktigt glatt inlägg. Allt har gått er väg den här veckan, inklusive den gyllene solen som skiner trots att det regnar. Hade en liknande sol en gång, fast ansiktet var en spegel. Och solen hängde i hallen.
    Å stort GRATTIS till andra sonen:-)

    SvaraRadera
  3. Så skönt med slutbesiktningen och körkortet. Cancern var desto tråkigare. Tack och lov får de flesta bra hjälp idag och blir friska igen, men det är tufft förstås. Håller verkligen tummarna!

    SvaraRadera
  4. Du beskriver livet i ett enda nötskal. Sol och regn, ibland lite mera regn och så hårda vindar men solen ska skina alla dagar om än från väggen. En fin inställning till livet. Jag känner med dig, starkt, starkt. Och håller mina tummar hårt för att cancern ska släppa greppet om din svärdotter. Det är jobbigare än jobbigt för den som är mitt i skeendet. Man kan göra så oerhört mycket i dagens läge, vad gäller cancer, de flesta tillfrisknar men vägen dit kan kännas mera än lång.
    Så härligt att allt blev godkänt och att du har kunnat fira din 39 åring. Varma kramar!

    SvaraRadera
  5. Men du så roligt att han klarade uppkörningen av MC-kort. Det är faktiskt något jag genom åren funderat lite på om jag själv skulle vilja ta. Även skoterkort och jägarexamen även om jag inte vill jaga. Jag skulle dock tycka om att genomgott lite roliga såna där saker. Det höjer självförtroendet att få lyckas :D.

    SvaraRadera
  6. Cancer är en d-a skitsjukdom och sätter sordin på mycket- Håller tummarna och hoppas och önskar det ska bli bra.
    Tänker som Pettas här. Livet går upp och ner men efter regn brukar det komma sol. Och viktigt att se det positiva även om det ibland är knepigt.
    Stort och försenat grattis till både dig och sonen.
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilken mardröm för en ung människa att kämpa med cancer. Förstår att det gör ont i hjärtat. Håller tummarna jag också för att allt ska sluta bra. Man kan bota många numera, men behandlingarna tar nog på krafterna. Jag har mc-kort jag, haha, på den tiden fick man köra både bil o mc i Finland på sitt vanliga körkort. Därmed följde rätten till det med hit till Sverige också men jag har bara haft egen hoj i ungdomens dagar. Himla kul var det, men när jag bildade familj fick man ändra på livsbetingelserna...
    Ha en fin sommarvecka, kram från pörtet

    SvaraRadera
  8. Sorg och glädje, precis som livet i stort.
    Jag hoppas att din svärdotter inte får för stora biverkningar av behandlingen, men självklart blir hon frisk igen, nåt annat finns inte.
    Grattis sonen!
    Kram/Kicki

    SvaraRadera