Pages

15 juni 2020

En sen skylt..................söndag


Det är bästa  BP som håller i skyltsöndag  och här hittar ni andra skyltare 

En lite sen Skyltsöndag, men ibland blir ju saker försenade – så.

Det finns tre ställen i Sverige jag känner till som har något olustiga namn 😊

Ibland kan jag inte sluta fundera på hur man valt namnet till alla små byar runt om i vår land.




Det här fotot tog jag 19.30 i går kväll då vi var på hemfärd 
och gjorde en avstickare genom denna lilla byn. Vad gör man inte
för att få fotografera en skylt

 

6 kommentarer:

  1. Ja, när man ser vissa skyltar så undrar man onekligen hur någon tänkte där. En av mina bloggvänner har stuga i Runkarp och den skylten stjäls titt som tätt :D

    Kram och ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  2. Var och en i sin takt. Ibland blir man sen och så är jag också med att besöka alla andra som har skyltat. Visst funderar man många gånger varför orter heter som de heter. I Tokabo kunde jag med all säkerhet bo. Det skulle liksom passa in på min person.
    Ha det fint! <3

    SvaraRadera
  3. Om man väntar på nåt gott så...
    Vilka ortsnamn! Där skulle jag inte vilja bo. Det är ju nästan pinsamt att bosätta sig i t ex Fylleryd, som jag gissar ligger i Småland. Åsså fick jag ett gott skratt - Tokabo är också namnet på en bordslampa från IKEA - hahaha:-)
    Ett härligt bidrag med din specialitet - ortsskyltar:-) Tusen tack för det och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Ja, jösses vilka ortsnamn det finns.

    SvaraRadera
  5. Haha... Den skylten kör jag förbi ibland.

    SvaraRadera