Pages

19 juli 2020

Vad fort den gick....


Första semesterveckan!!

Tiden går fortare när man är ledig för då har man för mycket att göra.
Man kan ju inte bara sitta still och lata sig hela semestern.

Min gubbe han håller mesta dels till i garaget, där plockar & renoverar han
med jänkaren vi köpte. En Cadillac som hade lite rost o lite dålig lack så snart är rosten
och färgen borta och den ska åka på lack.
Nog är de lite småkul att man vid vår ålder av 61 & 62 år köper sig sin första jänkare.
Han är  gammal rallyförare som nu ska köra sakta, sakta genom stan.
Undrar om han klarar det 😁

I onsdags fick jag bort gubben från garaget så då for vi till Ikea i Kalmar. Vi har länge planerat bygga  en köksö, nu skulle de bli gjort. Dessvärre fick vi med oss några fel saker så jag fick en egen tur dit igen dagen efter, alldeles själv.  Jag körde tidigt nästan direkt efter morgonpromenaden. De var redigt mysigt att gå där i lugn o ro och titta på allt, ja så ligger de ju lite andra affärer bredvid som också ville att jag skulle hälsa på - så de gjorde jag. Jag kan konsten att bara "titta" och "inte" köpa något jag inte behöver, men jag fann lite jag behövde så någon grej extra förutom felköpet dagen innan blev det. Nu har jag äntligen min köksö, för den satte vi på kvällen samma dag som alla rätt delar kom hem. Har man en gång satt in ett Ikea kök så vet man hur man sätter ihop skåp och lådor, de satt i minnet fast de var några år sedan nu.

Den här bruden träffade jag på i Kalmar hon hade hemester som de så glatt kallas nu.
Hon ser inte njuta redigt. Fantastiskt att de kan göra sådana konstverk av sand.

Några dagar har förgyllts lite extra av 
barn och barnbarn på besök. 
Lekar, bad och spel. 



En vecka går fort,
 ju roligare man har ju fortare går den. 







15 kommentarer:

  1. Ja så är det ju...underbart är kort!

    SvaraRadera
  2. Undrar just hur hon ser ut om det börjar regna??
    Här är det sol och Varmt!!
    Många distanskramar!!

    SvaraRadera
  3. Så fint med en köksö! Jag som har ett kök som är 2x2 meter, var tycker du jag ska placera ön? Haha, ni är ju en storfamilj så det blir säkert kanonbra. När jag får besök då äter vi på pizzerian! Mycket läser man om inställda cruisingar nu, något som folk verkar ge blanka fan i och åker iväg i alla fall...sitter man i bilen är det väl okej, men nog brukar det bli ganska mycket surr vid korvmojen och sånt...ja inte vet jag..
    Ha en fin ny semestervecka, försök få gubben ur garaget ibland, ja det tror jag nog du lyckas med, han saknar ju dig! Kramen

    SvaraRadera
  4. Då har du och gubben jobbat på bra den här veckan! Ska bli skoj att se Cadillacen när den är klar, och det är inte alls ovanligt att "mogna" kvinnor och män skaffar sig en jänkare eller en HD.
    Köksön får du också visa upp. Att ni fick upp den på en dag måste vara rekord!
    Sandskulpturen är kanooooon! Så himla bra och sant...

    SvaraRadera
  5. Så är det ... vips så är en vecka gången!
    Så trevligt med en köksö! Har tyvärr inte plats för någon :)
    Hemesterbruden såg ut att njuta där i sin sandsoffa - undrar hur det blir om det kommer en rejäl regnskur ...
    Fräsig bil den där Cadillacen :)
    Ha en fin fortsatt semester!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ack ja, nog minns man det...att semesterveckorna går alltför fort ;) men du har ju några kvar!
    Häftig bil, så snygg den kommer att bli sen, ja den är ju fin nu också, kan se er cruisa där i stan, det fixar ni galant! Tänk att sitta och njuta av de beundrande blickarna ;)
    Kul med köksö, det skulle jag gärna ha, både praktiskt och snyggt!
    Ha det fint nu den här veckan också!

    SvaraRadera
  7. En härlig första semestervecka alltså men visst går tiden fort när man har roligt. Vilken snygg och häftig bil! Den kommer ni att glida fram elegant i :D

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag trodde man skulle få se den nya köksön på bild, men det kanske kommer.
    Sonen köpte en sån snygg grå köksö på IKEA, den använder dom som matbord också.
    För egen del har det inte blivit många turer till IKEA, trots att det finns ett i Borlänge.
    Jag fullständigt avskyr att gå dessa ändlösa vägar för att komma fram till något man eventuellt vill köpa.
    En soffa står på tur, har "sugit" på det i ca två år nu, kanske blir det nån nästa år eller så.
    Det blir nog fint när herr Nilsson med fru ska ut och köra cruising i nyfixade bilen.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jättekul med denna "jänkare". Och om ni inte haft någon tidigare så var det ju verkligen på tiden nu. Förstår att funderingarna funnits. Är säker på att den kommer att bli jättesnygg. Du får återkomma med bilder efter hand.
    Kul med projekt köksö. Och att ni fick till den så snabbt. Perfekt att du också raskt kunde byta det som var felköp.
    Och visst går tiden extra fort när man både har fullt upp och roligt under tiden.
    kram!

    SvaraRadera
  10. Va mysigt med en jänkare förstår det är lite "pyssel" med den ! IKEA ja du där finns mycket man skulle villa ha och alltid slinker det med något som inte var tänkt att köpa "fyndhörnan" gillas 😆
    Kram å njut av hemestern 💛☀️💛

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brittan det är jag på bians.bloggo.nu

      Radera
  11. Inte helt fel !! Även kvinnor kan använda en sån!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Din gubbe skulle alltså klara en karantän alldeles förträffligt eftersom han gillar att tillbringa sin tid i garaget ;-) Fast vårt garage är inte alls lika intressant när jag tänker efter...

    Lycka till med jänkandet och att sen köra låååångsamt genom stan :-D

    SvaraRadera
  13. Ja tänk att vi går in i augusti nästa vecka. . . inte klokt vad tiden går! Halva sommaren har redan passerat!
    Vilken härlig sandmadam undrar bara hur länge hon får sitta där i godan ro!
    Lycka till på den låångsamma bilfärden. . . !!! :-)
    Trevlig Helg
    Kram

    SvaraRadera
  14. Om man tar för mycket handsprit och ofta så kan dom tro att man är alkoholist på lukten :-)
    Söndagskram!

    SvaraRadera