Pages

25 oktober 2020

Kära blogg och de bloggvänner som inte glömt mig

 

Nej jag har inte glömt dig. Men livet blev plötsligt mycket igen och vem får sitta emellan då, jo du min kära blogg. Ska verkligen skärpa mig och ge dig också lite tid varje vecka. 

L o v a r! Mina bloggvänner har kanske glömt mig, men i så fall var jag nog inte så viktig för dem. De som inte glömt är kanske glada att se mig i här igen 😊

Förra helgen var vi på fest, jag, gubben och jycken. De var en fest som hette duga och varade i dagarna tre. På tredje dagen var mest återhämtning och avsked av alla andra festdeltagare. Vi hade sån tur med vädret så man tror knappast de är sant. Helgen innan regnade bort. Förra helgen var kanonfin, sol och varmt. Denna helgen regnar det igen. De kallar jag väl inplanerad fest och beställning av bra väder, den bokades nämligen redan i januari.  

De var festhelg med gubbens jobb i underbar natur. 

 Goda måltider, god dricka, glada skratt och massor av frisk luft. Man bodde i stugor och husvagnar. Vi hade vår husvagn med, de var första gången i år den fick ut och åka. En redig kul helg med många människor några få har jag träffat tidigare men de flesta var främlingar. En helg som inte gav så många sov timmar men gav så mycket annat kul.

På söndagskvällen kom några av barnen och överraskade med tårta till gubben som fyllde år. Så grillade vi och åt lite mat allihopa. 


Pang o krasch
den här helgen blev de kalas. Äldsta svärdottern fyllde år i veckan och bjöd på mat och lite annat smått och gott  på lördagskvällen. Vi gav henne en vinkaraff från Sagoform och en flaska vin därtill.  

Idag är det söndag och jag kör lite operation "göra om - göra rätt" eller nått. Och kanske lite Cadillac också 








11 kommentarer:

  1. Ja, då förstår man att bloggen får ligga i träda.
    Låter onekligen mycket trevligt , ni haft och gjort.
    Kram på er !

    SvaraRadera
  2. Hur gärna man än vill, så räcker inte tiden alltid till!
    Jag glömmer dig inte i alla fall!
    Ser ut som ni haft trevligt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har en stor härlig familj o att umgås med dem måste ju självklart prioriteras! Jag tittar in varje vecka för att se om du hunnit skriva några rader. Här är det lugna puckar, hoppas att jag kan åka till Falun till jul o hälsa på nykomlingarna i familjen. Fram till dess ska jag bara försöka hålla mig frisk och kry. Kramiz

    SvaraRadera
  4. Jag har sagt det förr. Man bloggar när man vill, kan och hinner
    Det hörs som ni haft det bra iaf😊

    SvaraRadera
  5. Visst får bloggen står vid sidan när man har festligheter på G. Det är ju självklart. Å vem vill blogga i husvagn dagen efter - hahaha;-)
    Du har haft fullt upp och bara roligheter, vilket är det viktigaste tycker jag. Å när du känner för att blogga igen, är det ju bara att börja, eller hur!?

    SvaraRadera
  6. Inte har jag glömt dig! Verkligen inte. Fest och trevligheter är viktigt och nu fick ju vi som läser också vara med på ett par hörn. Bloggen finns kvar och det gör vi som läser också.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Inte har jag heller glömt dig. En trevlig helg i festernas anda ska man passa på att utnyttja, den saken är säker :D Bloggen får inte bli något tvång utan man lägger ribban själv.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga festligheter! Förstår att bloggen får stå åt sidan då, det är helt rätt prioriterat :-)

    SvaraRadera
  9. Kul att se dig här igen! Ibland behöver man fest mer än blogg, och det är väldigt sunt tycker jag. Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Detta inlägg kommer du nog att ta bort men jag kunde inte låta bli att skriva detta! En fest i tre dagar med främlingar när vi inte ens ska träffa våra närmsta släktingar! Coronavarning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä inte ta bort. Men vi var som sagt ute och höll avstånd. Vi sov i egna stugor eller husvagnar o inte tillsammans. De är lite upp till oss själva att se till så vi håller avstånd, tvättar oss osv. Helt enkelt skyddar oss så gott vi kan.

      Radera