Pages

02 oktober 2020

Veckan som gick & Fem en fredag & hjälp!!!

 Vipps – så har det gått en vecka igen.

Idag är sista fredagen jag är permitterad, fr o m måndag kör jag full tid igen.

Så jag tänkte passa på att försöka njuta lite extra av dagen 😊

Det är så skönt att vara tillbaka på jobbet igen, hoppas bara de håller sig nu, för Covid19 ökar här igen.

Förra helgen var vi i Småland och på lördagen var det kräftskiva. 

Vi var bara 7 personer så de var lugnt och trevligt. Jag fick som vanligt räkor, är ju ingen ätare av kräftor.

På söndagen var vi bara hemma och vände så åkte vi till yngsta barnbarnet som fyllde 2 år. Blev bjudna på god middag och tårta. 

En härlig helg.

I veckan har de bara varit jobb och kvällar med lite TV och vila och sånt där man alltid gör, äter, plockar…osv vädret har och är underbart varmt och skönt. Hoppas de håller i sig hela året 😊

Grannen och jag fortsätter med våra skogspromenader på morgonen innan jobbet, nu är de redigt kolmörkt när vi går. Vi går lördag och söndag också men lite senare då. Jag införskaffade en väldigt bra pannlampa som lyser upp vägen åt oss. Skönt att köra till jobbet efter 40 minuters rask promenad. Bästa sättet att börja dagen på.


Så var det FEM EN FREDAG Irritationsobjekt

Denna veckan var de svåra frågor. Jag tillhör inte dom som går och reta mig på saker, så här får man tänka till ordentligt.

1. Vad retar du dig på när du går ut och äter?

En gång var de ett stort sällskap som var väldigt högröstade och höll låda som om de var ensamma på restaurangen, de firande en födelsedag det blev inte speciellt avkopplande för oss andra gäster. Man fick skrika lite högre till sina egna bordskamrater så de hörde vad man sa 😊 men jag satt inte direkt och retade mig på det men lite störigt var de. De borde nog hyrt något eget kan jag känna.

2. Vad retar du dig på under Tv-tittandet?

Alla reklamavbrott – då suckar Fru Nilsson, och 4:ans avbrott i ex Idol/filmer med nyheter. Jag det mesta i efterhand på Play kanaler. Då kan man spola förbi 😊

3. Vad retar du dig på när det kommer till språk/grammatik?

Möjligtvis att jag är dålig på språk.

4. Vad är något du retar upp dig på i hemmet?

Mannen kan reta mig ibland och jag honom 😊

5. Vad är något du gör som retar andra?

De finns säkert men ingen har sagt något så jag vet inte vad. 

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag” hos henne kan man finna fler som är med i utmaningen. 


Hjälp och tips önskas!!

Har fått småflugor i köket som jag inte kan bekämpa redigt. Någon som har tips hur man blir av med dem en gång för alla ?




16 kommentarer:

  1. Vilken trevlig fest, här blir det havskräftor och räkor, reklamavbrott har vi inte, tryckte på en knapp :)

    SvaraRadera
  2. reklamavbrott kan driva en ganska långt. jag får ofta veta av andra (läs: barnen) vad de retar sig på hos mig

    SvaraRadera
  3. Reklamavbrott är inte kul men å andra sidan så får man då tillfälle att hämta den där extra muggen te utan att man missar något av själva programmet.

    SvaraRadera
  4. Retar mig mer på reklamen än på andra människor. Det blir många koppar te om man ska ta en vid varje reklaminslag. 😁

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig helg ni hade! Jag passar på att gå på toa, tömma diskmaskinen eller läsa ett kapitel när det är reklam. Så van vid det nu att jag inte bryr mig nämnvärt v
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Reklampauser är bra för då kan man gå och kissa eller hämta mer ostbågar :)

    SvaraRadera
  7. Reklamavbrott är inte kul, men passar på och gör annat då.
    Jag försöker att inte irritera mig på nånting. Men det där du skrev om andra gästers födelsedagsfirande, det skulle inte jag heller gilla, absolut störande.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. En bra vecka får man väl säga! Kan tänka mig att du ser fram emot att återgå till jobbet igen. Efter den här fredagen önskar jag nästan att jag skulle bli permitterad :-(

    Alltför högljudda gäster på en restaurang kan vara störande. Själv retar jag mig på långsam service om det inte är så mycket folk.

    När det gäller flugorna har jag inget direkt tips. Om de skulle komma från en blomma så är det bara att kasta blomman, det är i alla fall min erfarenhet.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  9. Att visa hänsyn är alltid viktigt, speciellt i en allmän lokal som restaurang.
    Att du och din käre gubbe gnabbas är ju bara ett sätt att visa sin kärlek, fortsätt så! Och ha en skön helg, har inget tips mot flugorna, har du googlat? Kramiz

    SvaraRadera
  10. Dt var ett fullspäckat inlägg, jättekul! Det är många om längtar tillbaka till sina jobb. Bara arbetsgivaren kan garantera säkerhetsavstånd mellan er anställda så lär det nog gå bra, förhoppningsvis. Eller distansarbete kanske om det är möjligt, men det verkar inte vara fallet hos dig.
    Reklampauser på tv retar mig också, för inte behöver jag gå på toa fyra gånger i timmen;-)
    Språk är en av få saker som jag är rätt bra på, matte däremot är jag urusel på. Tur att vi alla är olika och är bra på olika saker.

    SvaraRadera
  11. Konstigt, men kommentaren jag skrev igår kom inte med.
    Jag har märkt det i flera bloggar att jag inte kan kommentera.

    SvaraRadera
  12. Reklamen är bara jobbig och urdålig. . . så den kan man verkligen vara utan! Mot flugor; 2 delar äppelcidervinäger, 1 del sirap och 1 droppe diskmedel i en flaska! De tar sig ner i flaskan men inte upp!
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag betalar mig fri från reklamavbrotten på tv4play (har alltså Cmore) och det är sååå värt pengarna. Dom slantarna dras dessutom med automatik från Anders konto så jag slipper se vad det kostar. Haha! :-D

    SvaraRadera
  14. Har ju lärt mig gilla kräftor de senaste åren, som liten åt vi det jämt ju då vi bodde i skärgården, det och krabba var väldigt vanligt hos oss då vi hade fiskare i släkten.
    Gott gott.....men räkor är allt smaskens det också.

    SVAR: Cider är riktigt gott...mums. :)

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  15. Reklam är ett minneskort när det handlar om TV. Skulle aldrig gå tillbaka till ”vanlig tv”. Jag tycker att reklam är djävulens påfund och jag tycker det bör tas bort helt!

    SvaraRadera
  16. Vad skönt att du återgår till det mer vanliga på jobbet igen.
    Vilken trevlig kräft/räkskiva. Undrar varför man inte säger räkskiva också...
    Och roligt med kalas för yngsta barnbarnet. Fint att ses!
    Låter skönt med morgonpromenaderna och att vara två piggar ju upp. Och pannlampan lyser upp. Nog så viktigt.
    önskar dig en bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera