Pages

25 september 2020

Fem en fredag 20200925 Disney

 Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag” hos henne kan man finna fler som är med i utmaningen. 


1. Vilken var den första Disneyfilmen du såg?

Jag såg ju Snövit, Kalle Anka o de här klassikerna som liten, minns inte vilken jag såg först men den jag minns starkast är Djungelboken. Den har jag sett ett otaligt gånger. Who vilken film 😊

2. Har du någon särskilt minne förknippat med Disney?

Nej inte mer än alla filmer man sett, både jag och mannen älskar Disney.  

3. Vilken av Disneyklassikerna är din favorit?

Svårt val men Ice Age är väldigt kul och bra. Här värms man upp av Scrat och följer sedan Sid och co som är otroliga.  Scrat bor hos oss i form av gosedjur.


 Den otroliga vandringen är den raraste film jag sett. Dessa älskade djur. 


4. Vilken är bästa sången från Disney?

En värld full av liv, från Lejonkungen – finns inget som slår den


 

5. Vem är din favoritkaraktär?

Jag har nog ingen speciell favorit för jag älskar dem alla. Men en som fastnat i 💓är Sid i Ice Age – han är för go. 


Till  Er Alla 

ha en redigt skön helg!



12 kommentarer:

  1. Djungelboken hade jag glömt fast jag spelade Mowgli på studentspex :)

    SvaraRadera
  2. Ja, sången från Lejonkungen är verkligen fin.

    SvaraRadera
  3. Jag kanske skulle ta och prova Ice Age som du lovordar så.
    Ha en fin helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  4. jag visste inte att Den otroliga vandringen finns som Disney - film. den boken bara älskar jag. jag förstår att jag måste se Lejonkungen

    SvaraRadera
  5. Tack för länken med sången, lyssnade. Klart fin!

    SvaraRadera
  6. Med många barn och barnbarn är det säkert naturligt att man sitter tillsammans och ser på film. När mina barnbarn var små läste jag hellre för dem, och lagade mat, alltid mat! Så de satt väl o tittade på Disney medan jag preppade middagen..hihi
    Ha en fin hösthelg, pörtet svämmar snart över av all svamp! Kram

    SvaraRadera
  7. Det märks att du och din man är Disney-fans. Du kan din Disney med andra ord, i motsats till mig. Djungelboken är nog den enda Disneyfilmen jag har sett. Filmer och musik är jag urusel på tyvärr.

    SvaraRadera
  8. Älskar Sid, han är fantastisk! Inser att jag har glömt en hel del filmer jag älskar tex IceAge och Robin Hood. Kul svar!

    SvaraRadera
  9. Den första Disneyfilmen jag såg var Peter Pan och den tyckte jag mycket om. Mina personliga favoriter är Djungelboken, Aristocats, Lejonkungen och Robin Hood. Jag tycker att de äldre filmerna är tecknade på ett mycket vackrare sätt än dem nya. Musiken till Lejonkungen är otroligt bra och den såg vi som musikal i London.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  10. Det måste ha varit Kalle Anka på julafton 👍
    Nej inte vad jag vet nu iaf
    Det är nog Djungelboken
    Vet inte nu på rak arm
    Baloo i Djungelboken

    Kram på den 😉
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  11. Det var "Bambi" . . . vet ej om det var en Disney film eftersom det var så länge sedan! Men den första filmen med lilla sonen! Jätte gullig film!
    Kram

    SvaraRadera