Pages

03 september 2020

Kanske är du också insnöad på något....

jag är insnöad på ansikten. Den här tjejen träffade jag i entrén på porslins museet i Karlskrona. Hon var de ända jag fastnade för när jag var där, gammalt porslin är inget jag gillar. 


Tjejen har inte bara ett härligt ansikte, hela hon är väldigt fin. Tror hon är en stol. Jo hon skulle nog få flytta hem till mig om de sökte ett nytt hem till henne. Någon stans i huset skulle jag kunna bereda henne plats. 
Jag har några tavlor som har gemensamma nämnare i form av 
"ansikte" och "glad färger"

Den första har jag över skrivbordet, den har jag gjort själv med tyg från Ikea. 
 Den andra är en Picasso - inte så äkta förmodligen, men underbar i mina ögon. 
Hade den varit äkta hade jag nog sålt den och blivit rik :) 
 Den tredje köpte jag på en loppis en gång i tiden, en lite spännande tavla 
målad av Mike.
Är inte speciellt förtjust i tavlor med naturmotiv och sånt. 
De kan vara fint hos andra men inte hos mig.

Ett ansikte i gips på pinne. 

 Ett ansikte i trä.

Ett stenansikte

Sist men inte minst - min favorit, han är så vacker - älskar honom


Är du insnöad på något? Berätta.




7 kommentarer:

  1. Vilka härliga ansikten! Letar du efter ansikten, eller dyker de bara upp?Om jag är insnöad på något vet jag inte, men jag är väldigt förtjust i änglar. Ska nog fota dem och lägga ut dem på min blogg. Kul idé fru Nilsson! Ha dé bra!

    SvaraRadera
  2. Vet inte om jag vågar säga det men jag är insnöad på skinn. Både stora och små...Kramiz

    SvaraRadera
  3. Haha, jag är insnöad på det mesta! Men det var fina tavlor du hade, jag har snuskig fantasi för dendäringa Picassotavlan, där ansiktet har gått i kras, överdelen av ansiktet ser ut som en snopp. bara så du vet, haha
    Jag gillar både mönster och färger, jag har nog snöat in på 60-70-talet numera. Minns hur det såg ut hemma i barndomshemmet och gillar den stilen mycket. Ansikten gillar jag att måla, gärna gamla rynkiga, det är nog dags för ett självporträtt hör jag! Sista gubben som hänger där och vilar på sin hand, han ser otroligt förnöjsam ut. Härligt! Kram från pörtet

    SvaraRadera
  4. Det är jag säkert. Stenar och drivved får ofta följa med hem. Stolen var ju otroligt häftig!

    SvaraRadera
  5. Stolen "köper" jag direkt! Den vill jag också ha. Tyget gillar jag skarpt och så även stenansiktet.
    Är jag insnöad på nåt?! Jo, allt som har med betong att göra. Har ett par häckar som du troligen har sett, en pusselbit och en lampa. En skål formad efter ett rabarberblad och så ett hus gjort i diabas.

    SvaraRadera
  6. Haha ... jag är insnöad på svamp, men det vet du redan :)
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul att få se dessa fina ansikten som du har. Fanns flera ansikten här jag gärna skulle ha hos mig också.Stolen inte minst.
    Funderar på vad jag är insnöad på. Kanske upplevelser.
    Kram

    SvaraRadera