Pages

23 september 2020

Hösten dröjer och sommaren består! Så kom ett brev på posten!!

 


Vilken sommarvärme vi har fortfarande, även om mörkret fallet tidigt nu så är dagarna ljuvliga. När vi går på morgonen genom skogen är det bäcksvart, men jag har skaffat en kanonbra pannlampa på 1000 lumen som lyser upp en bra bit runt oss. Skönt man kan gå ut i solen även på lunchen och ta en rejäl promenad med jycken. 

På hösten blir jag alltid sugen på att göra om, göra något nytt, förändra. Piffa till det hemma. Någon eller några små saker blir utbytta och ger höstkänsla. I år slog vi på stort och köpte nya matsalsmöbler. Varför säger man matsal, inte har vi någon matsal 😊 men vi har ny möbler som vi sitter och äter vid. Redigt nöjd med rummets lyft. 

Bet sönder en tand förra veckan så jag fick åka till tandläkaren igen, bara några veckor sedan jag var där och då var allt bara bra. Jag fick en ny fin tand uppbyggd och ett stort hål på kontot. 

Hälsade på min lill väninna och lunchade med henne, snackade bort några timmar. Henne lärde jag känna 2008 då var hon 17 år, sedan dess har vi varit de bästa vänner, trots åldersskillnaden och att det idag är geografiska långt avståndet mellan oss ses vi så ofta vi kan.

Till vänner är aldrig avståndet för långt!

I helgen som gick var vi hemmaflitiga. Städade och plockade undan både inne och ute. Vädret var underbart de gör att även de tråkiga blir redigt roligt. Solen ge energi. Igår var vi på kalas hos två barnbarn, syskon som fyllt 8 och 5 år, men inte haft kalas pga Covid19.

Lillans knölar håller sig i schack, vi avvakta med operation så länge de inte växer och hon är pigg o alert.

Vår brevlåda eka oftast tom. Men idag låg ett stort fint kuvert där. Spännande 😊

Det var en trevlig vinst från bloggvännen  Miranda Maräng. tusen tack vännen, nu har jag lite att bläddra i 💛






10 kommentarer:

  1. Grattis till nya matbordet och visst är det roligt att investera i något nytt lite då och då. Hoppas att ni ska bli nöjda med det. Skönt att knölarna håller sig i schack så jag förstår att ni avvaktar ett tag.Så trevlig med en personlig försändelse i brevlådan för det hör inte till vanligheterna.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med nya matsalsmöbler!
    Jag bet också sönder en tand häromveckan. Fick den provisoriskt lagad. Den förste ska det göras på riktigt och då blir man rätt fattig... men tänder måste man ju ha.

    SvaraRadera
  3. Visst är det en helt fantastisk början på hösten. Det får gärna fortsätta så här tycker jag.

    Stort GRATTIS till de nya matsalsmöblerna. Bildbevis?! ;-)

    Mina kompisar är också betydligt yngre än jag. Har inga jämnåriga eller äldre kompisar alls. Vet inte varför. Troligen för att jag trivs med dom och dom med mig.

    Osis med en tandläkarräkning. Dessa pengar hade man ju junnat använda för nåt betydligt roligare...

    Så skönt att höra att hundens knölar inte växer. Håller tummar och tår att det fortsätter vara bra.

    SvaraRadera
  4. Hösten har verkligen levererat så här långt. Blir liksom lika förvånad varje dag när det är varmt och uppehåll och eftermiddagarna har varit soliga. Ingen sneakpeak på nya möblerna, nehe...
    Jag har flera yngre vänner, de är i samma ålder som min dotter. Och så har jag flera äldre väninnor, en del har passerat åttio. Så ålder är bara en siffra. På tal om siffror, hur många barnbarn har du nu kommit upp i? Och flera lär det väl bli?
    Grattis till vinsten
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  5. Ja, visst har det varit en fin början på hösten ... och visst är det superbra med en rejäl pannlampa!
    Skönt att Lillans knölar inte växer, men jag förstår oron.
    Grattis till nya matmöbeln och Grattis till vinsten!
    Önskar dig allt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas verkligen att knölarna håller sig på avstånd . Fy vad jobbigt.
    Vårt väder är omsömuppånerkanintebestämmasig. Börjar vara kyligt ute, men till helgen ser det ut att bli lite varmare. Alltid kul med nytt i hemmet och blev säkert jättefint. Och kul med brev i postlådan. :)
    Och dessa tänder...dom är nu dyra i drift !!!
    Kram på er.

    SvaraRadera
  7. Kul att du la in en bild på den otroligt fina matsalsgruppen. Den är hur snygg som helst:-)

    SvaraRadera
  8. Visst har det varit en fin början på hösten, Men med detta vackra väder snarare sensommar. Och vilken fin matgrupp! Härligt med en så stor matplats. Kan sakna det i lägenheten. När vi bodde i villan kunde vi i princip sitta hur många som helst i köket/allrummmet.
    Och många var vi ofta.
    Skönt att knölarna på Lillan håller sig lugna. Men visst är de ändå ett orosmoment.
    Roligt att du kunde träffa din "lilla" väninna och likaså att det blev kalasdax.
    Önskar dig nu en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jätte snygga matsalsmöbler och visst säger man matsal. . . !!! :-)
    Ja usch för tandläkaren man hinner bara innanför dörren så ser man tusenlapparna fladdra iväg!
    Kul att vinsten landat i din låda och att du gillade tidningen!
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera