Pages

11 september 2020

Fem en fredag NAMN 20200911


Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag” hos henne kan man finna många fler som är med i utmaningen. 
Opps - här var de nytt och rörigt.........ny blogger! 





1. Har du eller har haft något smeknamn?
Jag har några stycken, typ Anki, Annika mest kallas jag AK
😊 
 
2.     Har du velat heta något annat namn?
Ja när jag var liten ville jag heta Clary, de hette jag ofta när jag lekte.  Vad jag fick det ifrån har jag inte en aning om. Men jag blev lite full i skratt när min gubbe berättade att hans första kärlek och sambo hette så.
 
3.   Vet du vad ditt namn betyder?
Jag fick ett kort en gång i tiden är det stod att mitt namn betydde
NÅD OCH KRISTEN 😊

4.    Finns det något namn som går igen i din släkt?
Ja min mormor, min mamma, jag och några av mina barnbarn har gemensamt        släktnamn. Kanske längre tillbaka också som jag inte känner till.
 
5.    Matchar ett namn med personligheten?
Ja de tycker jag, ibland kan nästa se vad personen heter 😊

 


 

13 kommentarer:

  1. Clary är ett fint namn, så det förstår jag att du kunde tänka dig att heta.
    Ha en fin fredag och helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  2. Clary är inte så vanligt men jag känner några. Och visst är det vackert!
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  3. vilket sammanträffande med sambos kärlek :)

    SvaraRadera
  4. Clary har jag aldrig haft någon bekantskap som hetat, tycker det låter som ett bra namn, lätt att komma ihåg ;)

    Ha en underbar fredagskväll, det ska jag ha.

    SvaraRadera
  5. Vad nyfiken jag blir på vilket namn det är som "går" i din släkt :)

    SvaraRadera
  6. Clary var lite ovanligt! Själv hette jag Pepita vid lekar men jag skulle verkligen inte vilja heta det i dag. Smaken förändras helt enkelt :D

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  7. Å eftersom din blogg har namnet "Anki" i adressen antar jag att det är namnet som du gillar bäst. Skrattade gott åt betydelsen av ditt namn "nåd och kristen". Undrar hur de går ihop;-)

    SvaraRadera
  8. när en lekte som liten var det ofta underliga, fantasifulla personnamn som figurerade.

    SvaraRadera
  9. Samma namn men olika stavning :) Mitt andranamn är Linnéa - och åh vad jag skämdes över det när jag var barn :)
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Första gången jag hänger på och svarar på fem frågor..fast en Lördag :D
    Ha en härlig Lördag !
    Kram

    SvaraRadera
  11. AK är inte du, det låter opersonligt! Hihi, jag föredrar Anki...
    Namnet Clary hade jag aldrig hört innan jag flyttade till Fredriksberg, här bodde två systrar Clary och Mary! Ha en skön helg, hoppas solen lyser på fina Anki

    SvaraRadera
  12. Vore intressant att veta vad ditt riktiga namn är eftersom Annika är ett smeknamn. Kanske Ann-Katrin? :-)
    Ingrid

    SvaraRadera