Pages

04 september 2020

Fem en fredag V 36 LÄNGD!



1. Vad är det längsta du åkt med bil? 

Vi har kört upp till brorsan i Trondheim, det är 112 mil och de längsta sträckan jag åkt med bil. 

2. Vad är de längsta du sprungit ?

Det är tjejmilen i Stockholm 2015, för övrigt en fantastisk upplevelse. 

3. Hur lång tid tar det att göra dig i ordning på morgonen? 

En halvtimme ungefär om man bara ska räkna tiden i badrummet. 

4. Hur länge väntar du på någon innan du undrar vad dem är? 

De beror på vem det är. Har människor omkring mig som alltid kommer sent och de som alltid passar tiden. Så de sena börjar jag sakna efter någon halvtimme och de som håller tider efter 10 minuter ca. Ska jag träffa någon jag inte känner så saknar jag dem direkt när klockan är slagen. Första gången man träffas ska man absolut passa tiden. Själv kommer jag i regel alltid för tidigt. Fast inte till bjudningar eller så. 

5. Hur långt skulle du gå för att få som du vill? 

Den frågan borde jag ställa till min man, tur han inte är hemma 😁
Alltså de beror på vad de gäller. Kan gå långt men också ge mig fort. Jag har svårt att krusa och ibland måste man de för att få som man vill - då ger jag mig. 


Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”

22 kommentarer:

  1. Bra jobbat med tjejmilen, att springa bara för att springa är verkligen inte min grej =(

    SvaraRadera
  2. vi var sex i familjen, så länge fick man inte vara i badrummet :)

    SvaraRadera
  3. Det var en lång bilresa! Jag kommer inte ens i närheten.
    Ha en skön helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  4. En gång bestämde jag mig för att satsa på Tjejmilen. När jag skulle anmäla mig var det fullt.

    SvaraRadera
  5. Det var en lång bilresa!
    Jag var jättesnabb på morgnarna förr men nu tycker jag om att ta tid på mig, jag behöver inte jäkta och det är skönt.
    Trevlig fredag, hälsar Gerd

    SvaraRadera
  6. Håller med dig att det beror på vem man väntar på hur länge det tar innan dom saknas. En kompis är alltid i god tid kan jag sakna fem minuter innan den bestämda tiden.
    Vi hade ett par kompisar i Sollentuna som alltid var sena. Jobbigt när man ska bjuda på mat och så. Dom började vi ge en tid en halvtimme innan alla andra var inbjudna, då funkade det perfekt. Haha!

    SvaraRadera
  7. Gillar ditt svar på sista frågan :-) Bra jobbat med tjejmilen - att spring långt är verkligen inte min bästa gren.

    SvaraRadera
  8. Precis som du säger när det gäller fråga 4, så beror det på vem man väntar på. Själv tycker jag att det handlar om respekt för andra att komma i tid.

    SvaraRadera
  9. Till Trondheim som du då
    Vårruset tre ggr
    Det här jag inte tänkt på kanske jag ska ställa klockan 😁
    Det beror på tiden annars ringer jag å kollar
    Haha .. det beror på vad det gäller
    Kräm å fin helg som kommer
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  10. jag tänkte faktiskt på tiden i badrummet. jag räknade inte in kaffet som måste till och påklädningen som också måste till

    SvaraRadera
  11. Grymt med tjejmilen! Den vill jag med springa!

    SvaraRadera
  12. så länge får man inte ta badrummet... tur att vi har två

    SvaraRadera
  13. Grymt bra jobbat att springa tjejmilen! Tiden i badummet? ungefär som du, en halvtimme...tror jag. Ha en skön hösthelg, kramen!

    SvaraRadera
  14. Skrattade gott år dina svar, speciellt det sista - hahaha:-)
    Tjejmilen - grattis! Har ett antal kompisar som sprungit loppet, men springa har aldrig varit nåt för mig. Därför valde jag att bli målvakt istället för utespelare när jag spelade fotboll;-)

    SvaraRadera
  15. Bra gjort med tjejmilen, imponerad av de som springer den. springa har aldrig varit min grej. Funderade också kring morgonbestyren om det var enbart badrumstiden eller allt inklusive, det blev två bud. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Heja dej! bra jobbat att springa tjejmilen - och jag gillar svaret på sista frågan :)
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Det längsta jag åkt , var inte med bil utan på MC ...300 mil på 5 dagar, när vi åkte genom Norge 2008. Aningens trött i röva var man nog ;)
    Men det är så vackert där !
    Ha en go' Lördag. Kram💝

    SvaraRadera
  18. Roligt inlägg,
    min längste resa är nog från Gävle till precis över gränsen till Italien vet inte exakt sträckan men ca 200 mil.
    Det längsta jag sprungit är halvmaran drygt 21 km, och det har jag gjort många gånger. Tiden som går åt på mogonen är ca 5-10 minuter om man bortser från frukosten som tar låååång tid.
    JAg hatar att vänta, anser inte att min tid är mindre viktig än någon annans så de jag känner kommer oftast i tid, annars efterlyser jag de efter ca 5-10 minuter, de jag inte känner tänker jag som du, man kommer i tid till försa mötet annars ringer man och meddelar att man blir sen.
    Jag är yngst av fem syskon och har nog aldrig behövt gå så längt för att få som jag vill om det inte är något som är viktigt för mej så släpper jag det ganska snabbt.
    Det var min fem-en-fredag!
    kram

    SvaraRadera
  19. Bra jobbat att springa Tjejmilen! Själv är jag hopplös på att springa tyvärr... Min längsta bilresa är till norra Italien men i dag skulle jag föredra att flyga.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  20. PS ditt svar på fråga 5 var uppiggande!

    SvaraRadera
  21. Den längsta sträckan jag åkt med bil var när vi åkte i utvandrarnas spår och sen körde fel och nästan hamnade i Malmö. Sprungit har jag inte gjort, bara gått Vårruset. Envis som synden när det gäller, ska berätta i nästa blogginlägg. Kramiz

    SvaraRadera
  22. Att hålla tider tycker jag är A och O. . . så jag efterlyser redan efter 5 minuter. . . !!!
    Springa är inte min grej. . . går hellre. . . men helst bara tittar på!!! hi hi
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera