Pages

31 augusti 2020

Nu är augusti slut och här kommer de sista fråga i augusti som Orsakulla ställt

Nu är augusti slut och därmed alla frågor som Orsakullan ställt. 
Avslutar här med fråga 26 till 31 för augusti. 


26. Diskmaskin eller att diska för hand, vad gör du?
Jag har diskmaskin men diskar en del för hand, så som ex kastruller,
en del bunkar och större vinglas.

27.  Idag bjuder jag dig på en cybermiddag, jag serverar dig…
Eftersom vi ska äta med ögonen så väljer jag en trerätters som är god
både för ögat och munnen. (i min smak)

Till förrätt blir det räkor med god röra.

Till huvudrätt bjuder jag på en enkel färsbiff med picklad rödlök.


Till efterrätt hoppas jag det smakar med glass och bär


28. Vem tror du vinner valet i USA i år?
Jag tror att sittande sitter kvar, trots allt :)  De e min rena gissning. Är inte insatt alls :( 


29. Idag vill jag ge lite extra kärlek till denna/dessa bloggvänner.
De har blivit få med åren, fler och fler lämnar bloggvärlden.så jag ger extra kärlek till de
som finns kvar & nya som blivit. Kärlek till er alla! 💛💜💚💙💗

30. Om du skulle beskriva dig som tonåring, vem var du då?
Vild och galen men på ett bra sätt. Inga djävulskap, men roade mig kungligt. Lite dumheter gjorde vi typ som plankade in i Folkets park. Blev mamma som tonåring (den äldre delen av tonårstiden. Sen var jag definitivt tvungen att växa till mig och bli ansvarsfull.  

31. Om du sätter en pensel i min hand så.
Så målar jag en färgglad tavla. Det händer då och då att jag varvar ner och kladda till någon oförståelig tavla. Som den här...........jag är ingen konstnär men de e kul!! 

Nu är frågorna och augusti månad slut! 




9 kommentarer:

  1. Jag älskar din fjärilsmålning, färgstark som du, vacker, och stark! Kram

    SvaraRadera
  2. Precis som du buntade jag ihop Orsakullans frågor idag. Skrev liknande svar på presidentvalet (tyvärr) och på diskning. Men vi har ju ingen diskmaskin så då blir det ju handdisk som jag förresten älskar.

    Din fjäril är ju riktigt söt, liknar en barnteckning. Med andra ord så har du barnasinnet i behåll. Bra där:-)

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa dina svar ... och din fjäril är fin! Naivism kallas det visst när man måla lite barnsligt - och jag gillar det!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa dina svar och dessutom lät middagen väldigt god. Din målning blev just en tavla och ingen tavla :D

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  5. Maten såg god ut och tavlan var fin!
    SV..Tyvärr är det så att det inte finns bra stöldskydd.
    man kan inte låsa en tjuv ute!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Den middagen vill jag gärna smaka men disken får du stå för 😁 Trumpen får absolut inte sitta kvar. Kul att blogga inget jag gjorde som tonåring var ganska lugn men mycket bus ändå . Jättefin fjäril ..
    Kram
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  7. Hoppas innerligt att Trumpen inte får sitta kvar, men tyvärr tror jag att det blir så. Den där middagen deltar jag gärna i. Såg smarrigt ut! Härlig färgglädje var det i din tavla också tycker jag. Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Tack för maten! Jag slukade allt :-)

    Jag tycker din tavla var både glad och fin.

    Ha en braig liten lördag!

    SvaraRadera
  9. Vi vill ju alla ha fred och trygghet!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera