Pages

19 augusti 2020

Fråga och svar hos Orsakulla dag 13 till 18 i augusti

6 frågor på raken ur bloggutmaningen hos Orsakullans frågeutmaning i augusti.



13Vilken snabbmatskedja föredrar du, om du måste välja en.
Snabbmat ingen höjdare för mig, men ibland så – då väljer jag 
 Frasses och finns inte de väljer jag Burger King 


14 Om jag besöker ditt samhälle vad får jag då inte missa?
Att besöka mig, så mycket mer finns inte att besöka här.  Men man kan fantisera sig tillbaka i tiden för jag bor ju på denna vägen

15 Har du varit på lekland någon gång? Vad tycker du om sådant?
Japp, med barnbarnen och om jag säger så här – barnbarn är bara en täckmantel. Otroligt kul! 😊

16 Många evenemang är inställda i år, har detta påverkat dig på något vis?
Jag är med som bihang till en fotograf vid ett Swimrun varje sommar, de blev inställt i år. De brukar vara en jättemysig dag men de kommer fler somrar – hoppas jag.

17 Är tvättkorgen tom, full eller halvfull för dig idag?
Den är lagom full. Vi är bara två personer så jag tvättar undan och har sällan någon full tvättkorg. Skillnad var när alla fem barnen bodde hemma.

18 Komedier är något som jag…
tycker är kul. Att skratta är livet melodi.



11 kommentarer:

  1. Det där med barn och barnbarn som täckmantel..det är väl hela grejen med att skaffa barn som sen skaffar barn(barn)..eller ?!?! ;) :D
    Vad gulligt namn på vägen..utvandrarnas väg. :) Charm från forna tider.
    Den där tvättkorgen...jag har 2 som tycks vara knökfulla jämt ! :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag väljer också Burger King
    Jag har inte varit på något lekland!
    Jag tvättar undan så tvättkorgen blir inte överfull.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle välja en snabbmatkedja där det finns parisare. Så då får det bli Frasses i Norrland :-)

    Själv drabbades jag av en inställd tapasmara i april. Men som tur är så finns det ju tapas att tillgå ändå :-)

    SvaraRadera
  4. Frasses har jag aldrig hört talas om så det är kanske ingen kedja som finns hos oss. Gäller det hamburgare föredrar jag nog Burger King men det var en vighet sedan det begav sig.

    Utvandrarnas väg får mig direkt att tänka på Mobergs serie som jag tyckte var mycket intressa<nt.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  5. Äter sällan på snabbmatkedjor men blir det någon så föredrar jag MAX
    Här där jag bor finns en fantastisk plats att strosa i den heter Boulognerskogen (Du får googla på den)
    Jag har aldrig varit på lekland men skitkul för barn
    Nej inte påverkat mig men Stadsfesten brukar vara ett nöje
    Tvättkorgen är bara lite på botten tvättar varje vecka så den blir aldrig riktigt full vi är också två personer
    Komedier är kul och skrattar gärna för livet ska vara kul att leva
    Kram å fin dag till dig 😁☀️
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  6. Då vet jag äntligen var du bor. Har funderat länge;-) Kul att bo i Vilhelm Moberg-land. Gissar att det inte är många som gör;-)

    Håller med dig. Om det nu blir snabbmat då är Burger King mitt första val. Frasses finns bara en i hela Stockholm, och den har jag inte testat.

    Komedier är inte min grej. Håller mig till deckare;-)

    SvaraRadera
  7. Kul att läsa dina svar ... här finns inte ens en historisk väg att visa upp :) Frasses har jag aldrig testat och övriga besöks väldigt sällan ... minns knappast när :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är nog många som har konstig solbränna idag med tanke på munskydd.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Kul att följa med på frågor och svar. Man lär sig alltid lite nytt om sina bloggvänner. Jag har inte gått med ännu i Orsakullans trevliga "utfrågning", känner att jag inte har den tiden riktigt just nu men mitt i allt så.
    Komedier gillar jag också men det är skillnad på humor och humor. Ibland förstår jag inte ett jota men mitt i allt kan jag skratta ihjäl mig flera gånger om. Komedi är en stor konst, ingen lättsam sak alls.
    <3

    SvaraRadera
  10. Finaste vännen, jag har aldrig varit på lekland men få se om jag lyckas undvika det resten av mitt liv...jag är ju tvärtom mot dig ingen lektant. Står hellre bredvid, ler och fotar....
    Puss o kram

    SvaraRadera
  11. Barnbarn som täckmantel är kanonbra! Då kan mormor få gå där och leta småkrabbor, stenar, snäckor m.m.
    Vi åkte runt en hel vecka i utvandrarnas spår och av slutade resan vid vår anfaders grav i Färgaryd. Kramiz

    SvaraRadera