Pages

03 augusti 2020

Sista semesterveckan



Tredje veckan började som alla andra veckor med en måndag.
Den dagen/kvällen hade vi poolparty med några vänner.
Vi åt lite, drack lite och hade så där allmänt kul och mysigt och 30 grader i vattnet. Som avslutning på kvällen spelade vi Hollywood. (kortspel) nästa alla kvällar i veckan avslutades med kortspel. 

tisdagen hände inte mycket - en lugn tisdag!


onsdagen fick jag bort gubben från garaget och vi for på inköpsrunda. På eftermiddagen anlände våra vänner från Västergötland för några dagars visit hos oss. Alltid lika kul när vi ses.


torsdagen for vi till Karlskrona
 
Nästa år är det 40 år sedan den sovjetiska utbåten U 137 gick på grund utanför här. Men detta rondellmärke symboliserar nog mest att det är en Örlogsstad, att de finns marinbas och även att SAAB Kockums som bygger Ubåtar, men säkert också denna händelse. 

Vi gick på Bil museet Albinsson & Sjöberg, där fanns många läckra bilar, motorcyklar, mopeder och andra roliga fordon. Cadillac :) Även en hel del leksaks fordon

Konstigt jag aldrig varit där förut. 
Så for vi runt lite och avslutade med god mat på restaurang Royal Thai mumssss


Fredag bjöd på tur till solen och vindarnas ö = Öland

Den där ön som jag tillbringade varje sommar på tills jag flyttade hemifrån. På den tiden (de mesta av den) åkte man färja över. En av dem låg kvar i Färjestaden

Många år sedan jag var där sist så de var lite kul. Vi var vid Långe Jan och fotade honom och min korte Jan (min gubbe, som inte är med här)

For runt lite här och där och fikade smörgås och kaffe på ett jättetrevligt gårdscafé alltså ett café i hemmiljö i en helt vanlig trädgård. Själva cafét där vi beställde var i stallet. Men hästar fanns där inga.


lördagen var vi hemma och efter middagen åkte våra vänner hem till Västergötland igen. Samtidigt som de åkte anlände överraskande 4 ( 2 par) av gubbens gamla vänner från Eskilstuna de blev en glad överraskning och många timmars tjattrande i trädgårdsmöblerna


Så kom söndagen. Ett tomt o tyst hus igen. Ja gjorde inte många knop, de mest ansträngande var när jag satte på tvättmaskin.



Nu är de vardag igen.

14 kommentarer:

  1. Så bra er tredje semestervecka blev! Varierad minst sagt och med många trevligheter precis som det ska vara :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men ni ser ju ut att ha haft det redigt mysigt ändå :)
    Njut nu av sista veckan och ladda batterierna.
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  3. Så trevligt med varierande utflykter och resor! Och ni verkar ha haft det mysigt på er tredje semestervecka! :-)
    Ha fortsatta fina dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så trevligt när det händer lite nya saker i vardagen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Maten ser god ut!
    SV..Det ser inte klokt ut med såna läppar!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Full fart verkar du ha! Riktigt trevligt.

    SvaraRadera
  7. U-137 är ju ett av mina favoritämnen, det och annat från kalla kriget.
    Några har ju börjat bryta sin sekretess, fler och fler intressanta detaljer kommer till kännedom numera...spännande tycker jag.

    Fina dagar har ni haft och fler kommer ju antar jag.
    Ha det underbart.

    SvaraRadera
  8. Det var en aktivitetsfylld sista semestervecka! Förstår förresten att Guldkryckan går "all in" vad gäller U-137, han älskar ju sådana historier och forskar i dom.
    Cadillacen är cool. Ska bli riktigt roligt att se när gubben din är klar med sitt nyförvärv, som ju dessutom är från Täby;-)

    SvaraRadera
  9. Wow! Det var en härlig vecka minsann, fart och fläkt hela tiden....kanske skönt med vardag igen då, haha :) men fina, goda minnen att samla på <3 Kram!

    SvaraRadera
  10. Det kallades förr för hemlighuset det var där som föräldrarna kunde prata ostörda!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag har nog aldrig varit i Karlskrona...heller...många luckor finns det i allmänbildningen.
    Kortspel är himla kul, men man behöver helst vara fyra för att det ska bli riktigt kul. När barnbarnen var yngre spelade vi mycket när vi sågs. Nu får jag väl vänta tills barnbarnsbarnen blir äldre...
    Kollade på den goda maten som du förstår, mer än på bilarna, o trodde först du hade två potatisar på bild...de var förstås friterade bananer!
    Jag tycker ni har kunnat njuta av både sällskap och värme även denna sommar. Kram från pörtet

    SvaraRadera
  12. Fantastisk semestervecka! Jag har inte haft någon semester, valde bort det då jag jobbat timmar. Men nu går min timanställning mot sitt slut. Kramiz

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig vecka det blev! Kul när det händer så mycket saker både planerat och överraskande :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Låter som en toppen vecka, härligt.
    Det är skönt att bara ta dagen som den kommer också,
    Jag har några veckor kvar.
    Stor kram 💕

    SvaraRadera