Pages

30 augusti 2020

Ä N T L I G E N fick jag en dröm uppfylld.

Den 16 oktober 2012 skrev jag här i bloggen om mitt drömhus. Ett hus jag drömt om sedan jag var liten, ett hus som stått öde sedan tidigt 70-tal. Jag har aldrig redigt vågat smyga mig in där. 
Jag är född och uppvuxen i Kalmar och någon mil utanför finns detta underbara hus. Jag passerade det varje gång jag passerade mellan Blekinge och Småland.  2014 blev huset till salu och såldes, Jag undrade om någon skulle renovera och flytta dit, eller vad som skulle hända. 

Så la de om E22 och nu såg man bara husets baksida på långt håll när vi for förbi. Gården renoverades och blev några år senare Café och konferens, och utanför huvudbyggnaden blev lite annan verksamhet bl a loppisbod. 

Trots att de är mitt drömhus har det aldrig blivit att vi åkte dit efter att de öppnades upp för allmänheten, MEN i går blev det av. Äntligen fick jag gå in i den byggnad jag drömt och fantiserat om sedan jag var en liten flicka. 
Så underbart fint det blivit.

Det kändes lite pirrigt när man gick in genom dörren. Who – äntligen!!
 
 Så vackert de var, fina målningar på väggarna, 
allt gammalt ordning gjort som de var en gång i tiden. 



Vi avslutade naturligtvis med en fika. Köttbulle macka och kaffe.
Ägaren kom och pratade lite, jag var inte ensam om att haft de där som drömhus fick jag veta. En trevlig karl som gjort ett otroligt jobb med huset. 

Här finns gården & man kan läsa mer, vid intresse. 


9 kommentarer:

  1. Så kul att du äntligen fick gå in i ditt drömhus! Fint att det motsvarade dina förväntningar!
    Go söndag!

    SvaraRadera
  2. Så vackert hus ... och så härligt att du äntligen fick komma in och se hur det ser ut :)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt att du äntligen fick besöka ditt drömhus och fint hade det blivit. Renoverat med omsorg och omtanke.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket vackert hus! Det kunde varit mitt drömhus också.
    Jag önskade alltid ett stort hus, gärna med valmat tak.
    Så kul att du äntligen fick besöka det. Vackert renoverat och inrett dessutom.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  5. Väldigt fint hus! Kan riktigt känna din känsla när du äntligen fick kliva in i ditt drömhus! Kramiz!

    SvaraRadera
  6. Drömmar slår in med lite hjälp från en själv. Vilket trevligt ställe det är, tapeterna, väggarna är sagolika. Tack för att du tog mig med in så jag också fick möjlighet att se ditt drömhus! <3

    SvaraRadera
  7. WOW! Så fint man har gjort där, både ut- och invändigt! Den nya ägaren måste ha spenderat en förmögenhet på ditt drömhus.
    I det huset ser jag ett gammalt hederligt julbord dukas upp.

    SvaraRadera
  8. Plötsligt händer det - drömmar går i uppfyllelse, härligt! Så himla fint det var där också :-)

    SvaraRadera
  9. Vilken skönhet och vad kul att det återställts till sin forna glans! Måste ha varit mycket att göra när det stått tomt i hela 43 år!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera