Pages

11 augusti 2020

Vilken härlig helg.




Så kom den där helgen som vi gått och längtat efter. Den helgen i augusti varje år som vi ses utan våra män, bara vi damer. Vi = jag, Eva och Maggan min svägerska och systeryster. Förra året var vi på Gotland där syster yster tillbringar halva sin tid och i år skulle vi då vara hos mig. Så jag fick skicka gubben och hunden till brorsan över helgen.

De anlände på fredagen som vi tillbringade här hemma. Vi åt middag , drack lite vin, badade gick en långpromenad , pratade och skrattade massor. Så kvällen blev sen.
På lördagen for vi till Karlskrona "staden mitt i havet"  där shoppade vi, var på sjön och såg stan från sjösidan, 

spelade minigolf,  banan är Karlskrona i miniatyr. 

åt lunch 

och sen varmrökt lax  till middag 

och svettades, de var varmt. Vi åkte in tidigt och kom hem tidigt på kvällen då badade vi, umgicks och avslutade natten med lite kortspel.

På söndagen var vi trötta, efter en sen och långdragen frukost åkte Eva hem. Någon timme senare kom gubben hem, vi fika o pratade lite så åkte Maggan också hemåt. En fantastiskt intensiv och kul helg som alltid. 

Igår kvälle var vi på kalas, en av sönerna fyllde år. Vi fick god mat och go fika. 


7 kommentarer:

  1. Åh, vad jag längtar till Karlskrona nu!

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt fin helg! Det förstår jag att du ser fram emot varje år! Kramiz

    SvaraRadera
  3. Åhh så kul att bara umgås med tjejkompisar det gör jag också det blir liksom lite annat utan sina män ..

    Kram bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  4. Härligt med en tjejhelg och en perfekt avslutning på din semester. För visst började du jobba igen igår!?
    Ni hade ju en fantastisk tur med vädret också, bra tajming där:-)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar tjejhelg! Bara att få fnittra, snacka, äta, dricka, utan gubbar, det behövs ibland" Saknar mina tjejer, fast vi sågs ju trots allt för inte så länge sen, dottern och dotterdottern.
    Kram

    SvaraRadera
  6. God mat, med goda vänner och kalas...behöver man mer !?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kan bara hålla med rubriken - vilken härlig helg! :-)

    Ha det fortsatt gott!

    SvaraRadera