Pages

07 augusti 2020

Fem en fredag - fritt val!




1.    Vilken tid skulle du helst vilja vakna varje morgon?
5 eller 6 som vanligt, jag tillhör inte de som vill sova bort livet, jag sover så många timmar min kropp och skäl behöver. Jo jag vaknar tidigt även på helger. Även om jag är uppe betydligt längre då. Hela mitt liv har varit så. Min filosofi -  var vaken så mycket du kan – ta vara på livet 😊  
2.    Vad skulle du äta för frukost varje dag om det gick?
Om det funnits ett hotell i närheten skulle jag ätit där varje morgon, de har nyttig och bra frukost med stora valmöjligheter.
3.    Om du enbart fick utföra en träningsform vilken skulle det vara?
Raska långa promenader – de gör gott för hela kroppen. Om de är en träningsform är kanske diskutabelt.
       4.    Vilken bok skulle du äga om du bara fick äga en?
    Oj, måste jag äga en bok får de bli ett uppslagsverk.  

    5.    Om det bara fanns en högtid om året att fira, vilken skulle du välja?
    Helt klart julen – de e den viktigaste högtiden för mig.
Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”



15 kommentarer:

  1. Min favorithelg är också julen och även jag uppskattar en riktigt god hotellfrukost. Hemma blir den dock betydligt enklare.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Promenader är skönt och bra med raska sådana. Bra filosofi där ;)

    SvaraRadera
  3. 5 -6 huga så tidigt jag vaknar när kroppen vaknar om inte klockan måste ställas 😃
    Helt klart en hotellfrukost
    Promenader
    Svårt val finns ju många bra
    Absolut julen
    Kram 💛
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Ja, jag hade också en del funderingar kring om man kan kalla promenader för träningsform, men går man riktigt snabbt är det väl konditionsträning kanske. :)

    SvaraRadera
  7. Ett uppslagsverk är inte fel, jag skulle välja Google, "ler". Promenader är bra, men jag saknar lite variation...typiskt när man har långt överallt, förutom då att åka skidor. Jag vet att du älskar julen, precis som många med dig. Kramiz

    SvaraRadera
  8. Hotellfrukost håller jag helt med dig om, däremot har jag aldrig förstått hur man kan vakna så tidigt som du gör även under helgerna. Då är du en utpräglad morgonmänniska i motsats till mig. Uppslagsverk, det var en bra idé... om det inte fanns internet och Google att tillgå. Å promenader skrev jag också som svar.

    SvaraRadera
  9. Julen var en gå min också men numera finns inte denna hos mig. Morgonfilosofin är samma här. Kramiz

    SvaraRadera
  10. 8 hade ju fungerat för mig men tyvärr är det då min arbetsplats kräver att jag påbörjar dagens slit ;)
    Men helgerna blir det gärna den tiden, så lagom på något vis.
    Eller som idag, 06.55...fungerar det med.

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  11. - Sover så länge jag kan. . . inte morgonmänniska!
    - Äter inte mycket på morgonen. . . så hotellfrukost går bort!
    - Långa promenader/långa cykelturer!
    - "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson
    - Julen så klart!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att läsa dina svar. Jag tycker nog att livet också är för kort för att sovas bort. Jag blir ju heller inte yngre. Men jag sätter ingen klocka sedan jag blev pensionär. Om jag inte ska iväg någonstans.
    Promenader är för mig den bästa motionsformen för den blir av. Sedan tränar jag rygg, buk, armar och knän ett par gånger i veckan hemma enligt ett träningsprogram min pappa skapade på 60-talet. Håller än idag och det är kroppen som är "motståndet".
    Vad gäller högtider så är det inget mer än midsommar som jag gillar. Jo, döttrarnas födelsedag. (Detta sedan 2002)
    Önskar dig en bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Oj... Vid den tiden vill jag verkligen inte gå upp! Ja, om det inte är nåt spännande på gång, som en resa eller så :-)

    Promenader är min enda träningsform. Älskar att promenera! Fast just nu är det lite i varmaste laget för det...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Jag är en som älskar sovmorgon, 8 till 9 när jag är ledig.
    Promenader är det bästa.
    Hotellkfrukost är ju så gott, men blir joggi och knäckte.
    Hoppas du har det bra, kram 🤗

    SvaraRadera
  15. Åh! Jag önskar att jag fortfarande vore morgonpigg, förr gick jag upp 10 i 6 varje morgon, ägde inte ens en väckarklocka.
    Numera är jag skittrött när jag pallrar mig upp vid 7-tiden, dessvärre även kvällstrött.
    Kram

    SvaraRadera