Pages

02 augusti 2020

Skyltsöndag 200802

En dag på Öland och fotade av lite skyltar. Min gubbe o jag kan bli redigt bittra på varandra när jag ska fota skyltar – ja de e sant. Han gillar inte att jag ropar

S T A N N A lite här och där och på omöjliga ställen. Vanligen är han en snäll gubbe men när de gäller fotografering av skyltar borde han vara snällare 😊 jag missar många…


I det här lilla vackra samhället har dom det mysigt. När vi stannade här 
kom en karl ut från huset bredvid och log stort, 
antar många stannade till och fotade den där skylten. 

Det här var Ottenbys finaste skylt med både långe Jan och en liten fågel. 

 I en grön hög kan man ju också bo. Kan vara redigt vackert det. 
På väg ut till Långe Jan gick djuren fritt och man fick se till så de hade 
företräde när man körde, de verkade inte ha något trafikvett alls. 

Den här vilsna tjuren var inte på Öland utan i Emmaboda. 
Han läste nog skylten om öppettider. Undra vad han var sugen på.

(fotot är lånat från Kalmars lokaltidning på nätet) 



Det är bästa  BP som håller i skyltsöndag  och här hittar ni andra skyltare 

6 kommentarer:

  1. Häftigt med skyltar! Min gubbe var också lite grinig förr när jag ropade stopp! Idag finns inte denna möjlighet längre...Livet förändras så snabbt. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Oh fina Öland, jag vet att du är uppväxt där och inte tycker det är så märkvärdigt, men jag skulle mer än gärna besöka ön flera gånger. Fast kanske skulle jag vänta tills den värsta turistperioden är över. Minns att det var väldigt varmt i havet ännu i slutet av september! Ja i Mysinge skulle man bo!
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Är man dedikerad så är man, och det är du. Men jag har viss förståelse för din man. Vet att min man alltid ta ett steg tillbaka när jag fotar. Å efter tionde bilder hörs bara: "Inte igen!" Så jag vet vad du menar.
    Du är verkligen bäst på roliga och udda ortsskyltar. Mysinge och Grönhögen - hahaha, föredrar Mysinge:-)
    Kossan som studerar öppettiderna påminner mig om en älg som hade förirrat sig i en bilverkstad här i stan. Det var många år sedan, så kossan väckte det minnet.

    En toppen skyltning! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Härlig skyltning! Och jag vet precis hur det va, då när Lasse körde och jag hojtade STOPP ... han var inte alltid så glad då. Nu är det bara jag som kör och jag hinner inte alltid med skyltarna - och inte kan man ju stanna vart som helst heller :)
    Tjuren kollar inte öppettiderna - han speglar sig!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med skyltar från Öland! Har fina minnen från alla gånger jag varit här. Dock ett tag sedan nu. Och jag kan känna igen detta med en make som tycker att jag ser alltför många. Grönhagen har jag sett som skylt Dock aldrig "Grönhögen".
    Önskar dig en bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!Tippsar om BLOGGO .NU!Enkelt o bra!Kram,Inger

    SvaraRadera