Pages

17 augusti 2020

Siden lent som få - Sidenbröllop

I går den 16/8 var det 12 år sedan jag blev Herr Nilssons Fru. Jag började blogga tre år tidigare, men då hette bloggen av naturliga skäl inte så.

Vad gjorde vi då igår?
Vi satt hela dagen mitt emot varandra och bara log och var lyckliga att vi fann varandra den där gången. 
Eller nej de gjorde vi inte 😄 - vi gjorde faktiskt ingen ting, de var alldeles för varmt så vi var inte sugna på att gå ut och äta heller.

Men jag minns lite hur de var. Ett underbart gårdsbröllop. Vi vigdes hemma på gården.

Min hästar var inte inkörda utan ridhästar så vi lånade en liten kille av kompisar som körde oss hem till gården, vigseln, gästerna och prästen.

Mitt blivande stall var festlokal.

Prästen vigde hos ut där vi sedan byggde paddock till hästarna. Kantorn var med och spelade orgel.

Vi hade ett gästgiveri som kom och serverade oss en underbar buffé (vi hade många fotografer men ingen fotade maten) vi hade en uppbyggd bar och tårtorna till kaffet blev förevigade på foto.
Ja de var en fin dag, med fest fram till 5 på morgonen efter. 
Ett bröllop ska väl firas hela natten lång. 







9 kommentarer:

  1. Grattis till er båda så här en dag i efterskott! Vilket fint och personligt bröllop ni hade <3

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till er dag! Vilket vackert bröllop!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis !!

    Sv..på morgonen och kvällen är det svalt!Då kan man göra en hel del
    Kram!


    SvaraRadera
  4. Grattis på bröllopsdagen en dag för sent🥂🍾
    Så fint bröllop ni hade! Tur med vädret också!

    SvaraRadera
  5. Stort, stort GRATTIS! Å vilket roligt och minst sagt annorlunda bröllop. Sånt gillas skarpt! Vi vigde oss efter 33 års samboskap i en drop-in vigsel utomhus och med en tjej som spelade Elvis. Deet var också annorlunda och roligt.
    Då har vi båda två härliga minnen från våra vigslar:-)

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS till er båda lite i efterskott :-)

    Såg ut som det perfekta sommarbröllopet i ett härligt väder :-)

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt bröllop ni hade! Och grattis till sidenbröllopet herr och fru Nilsson! 💖

    SvaraRadera
  8. Så underbart, jag bara njuter när jag läser er härliga historia <3
    Ja, må ni leva! Kram!

    SvaraRadera
  9. Ett något försenat GRATTIS till er båda!
    Härliga minnesbilder från dagen det begav sig!
    Kram

    SvaraRadera