Pages

17 augusti 2010

Man kan blanda ihop kuddar o morötter och livet kan verkligen blanda ihop med- och motgångar. Glädje och olyckor.

















Man kan lugnt påstå att veckan som gick gav både lycka o olycka men i slutändan som blev värst slutade ändå lyckligt o väl.
 Vi tar det från början!!
Mellangrabben med sambo kom hit för att hälsa på några dagar under deras semester och samtidigt fira grabbens 28-årsdag här. Födelsedagen var jättetrevlig och hit kom oxå Jessies (sambons) föräldrar. Vi grillade och åt, drack lite, umgicks o hade hur trevligt som helst till en bit in på natten.  (ALLA BILDER ÄR KLICKBARA FÖR STÖRRE FORMAT)
Vem tror Ni bor i den där magen?  Jo det är ju nästa barnbarn minsann!!

















Dagarna fortlöpte med både kul o mindre kul saker. En kväll for vi och fiskade. Det är så rofullt och vackert vid vattnet. En äkta avkoppling för kropp och skäl.

 





















Inte konstigt att blommorna trivs, när de får växa i så fin miljö.

















Här skulle göras lite nytta oxå i ledigheten. Fattas bara. Ena sidan av ladan står på sten, ni vet så där som de gjorde förr,



















den där sidan ska bli verkstad och då måste det ju vara redigt och ha golv, så herrarna började gjuta kanten runt.  Oh de gick ju bra ända tills den här 






















Inte ville vara med längre. Kedjan gick o slog sönder en hel del. Tack o lov är mannen väldigt kunnig och mångsidor, så några timmar senare var den i full gång igen. Så var det traktorn,  den läckte olja  så det fick bli reperation av den också. Man SKA INTE låna andras saker, de går bara sönder!!!  Men man kan ju inte ha allt heller!!!

Tänk jag kom iväg till frissan med!!























Vi flickor fick åka på marknad. Där dallrade luften ska jag lova, så hett, så hett, men var gör det - Marknader är kul!!


















Min man har en favorit och den filuren fann jag på marknaden, inte kunde jag motstå att köpte en till honom. Världens envisaste ......Scrat



































Så otroligt ful men ändå så sööööööööööööööt!!!!
Själv köpte jag mig en ny HATT!!!




















Visst är den läcker?!
En dag klickade det till alldeles extra i vår brevlåda. Ett vackert kort fullt av kärlek kom.






















Vi var förberedda men ändå hade jag svårt att hålla tårarna borta när det kom.
Nu blir det bröllop!!
I september ringer bröllopsklockorna för en av pojkarna. Underbart!!

På fredagen var vi bjuda på Kräftskiva i Granngården.

















Vi åt gott, sjöng och spelade och hade väldigt trevligt. Där fanns gott om fotografer.



















Jag äter INTE käftor. Det händer dock att jag äter 1 när jag är bjuden på kräftfest. En god sed. Så var det denna gången oxå. En enda ynka liten kräfta. Kanske var det den som ställde till det!! Jag blev JÄTTESJUK fram åt natten.

Har ju en liten (nåja ganska stor) problemmage o denna natt blev nog den ondaste jag upplevt på bra länge. De sätter sig liksom i bröstet. När jag på morgonen vid fyra kände att jag dessutom svullnade upp i ansiktet och mina getingstick (har fått några) började blossa igen. Andningen blev tung o trycket steg, blev både jag o mannen lite extra oroliga. Jag blev inte bättre så jag fick ringa sjukvårdsupplysningen, som uppmanda oss att ringa efter













Vad sa jag då? Är inte detta lite väl drastiskt, vi kör själva. NEJ!! det gör Ni inte, om någon händer på vägen, vad gör Din man då? Ser dig hjälplöst behöva hjälp han inte kan ge.
Ja så jag blev hämtad. Fick diverse behandlingar på vägen in o var fullständigt intrasslad i sladdar odyligt. MEN TACK O LOV, slutade allt väl. Nu fortsätter utredningen hos min vanliga läkare.

19 kommentarer:

  1. Här händer massor (som vanligt). Fy så otäckt att du blev så sjuk. Kan det varit en allergireaktion?
    Jag äter inte heller kräftor, när jag var yngre var det mycket som hade röd färg som jag inte tålde, jordgubbar, tomater, kräftor bl.a.
    Hoppas du slipper uppleva obehaget igen.
    Grattis till väntande bröllop och nya barnbarnet. Det ser ut att bli en trevlig höst.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj vilket inlägg och vad det har hänt grejor! Det var så långt och så mycket att när jag kom till slutet hade jag glömt bort början , hihi :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Men Anki.......vad mycket som har hänt och va BRA att ni inte körde själv utan tog landstingets hjälp med transporten..... VÄLDIGT skönt att se att du är tillbaka på bloggen!!
    Kramar////

    SvaraRadera
  4. Ja, det var ju verkligen "gott o ont" !!
    Så roligt att det ska bli bröllop och bebis också i familjen, kräftskivan lät väldigt trevlig ( och mycken god mat :D ) men det var ju hemskt så dålig du blev, tur att du fick ambulans till sjukan !!!
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  5. oj det var inte kul med pling taxi men tack och lov att dom finns. Usch, du fick visst någon sorts allergi reaktion, inte kul. Men huvudsaken allt blev bra i alla fall.

    nä man ska aldrig låna grejor men som du skriver man kan inte ha allt själv :) tur ni är händiga och kan laga själv.

    super kul med både barnbarn och bröllop. :-)

    ha en fin dag

    SvaraRadera
  6. Jag har ju sagt åt dig att hålla dig undan skaldjur! De är farliga! Klarar inte ens av att äta räkor ja...
    Fråga din doktor om allergitabletter. Vet jag att jag ska äta nått som KAN innehålla skaldjur så tar jag en allergitablett. Det fungerar. Det min husläkare som sa åt mig. Tänk här har man gått i över 40 år och inte kunnat smaka på havets godsaker förren nu!
    Tycker hon på sjukvårdsupplysningen gjorde rätt som sa åt er att ta en ambulans. vad skulle Janne gjort om du blivit värre?
    Rätt tänkt. Bra du lydde hihi.

    Får säga ett stort grattis till både nya, inte klara barnbarnet, och det stundande bröllöpet.
    Tänk så mycket som händer nu.

    Hur går det med Pärla och Torsten? Hoppas de mår gott där de går och smaskar gott gräs ännu ett tag.
    Jag ska snart ta mig till ridskolan och försöka kravla mig upp på en häst igen! Får nog ta med mig min trappstege för att komma upp. Men det ska väl gå det med, för ner kommer man ju alltid. På nått vis.

    Nu får ni ha en skön sensommartorsdag. Här sitter jag med strumpor på mig för första gången den här sommaren. Det är 12 grader och regn ute....brr...
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  7. Men oj vilket spännande inlägg och en sommar med allehanda slag....Känner igen detta med att saker och ting går sönder...tycker inte mannen gör annat är lagar saker när vi uppe på gården...men en gammal gård är lika med mycket att göra...Härligt med bröllop ..och att få ett barnbarn vilken lycka minvän....och så tur att din ambulansfärd slutade lyckligt ...Vad var det som hände egentligen...Geting ? kräftor?...

    SvaraRadera
  8. Oh, kära hjärtanes då, vilken otäck upplevelse efter allt trevligt ni varit med om! Förstår rädslan inför andningssvårigheterna och svullnaden. Tur i oturen att du fick hjälp. Tänk så snabbt livet kan ta en annan vändning - och sååå goda är inte kräftor, tycker jag. Räkor däremot, det är en helt annan sak ;)
    Bröllop snart - så roligt och romantiskt :)
    Varma och soliga kramar!

    SvaraRadera
  9. Men oj vilken fin blogg du har. Jag hittade hit via Anna KK. Jag delar många av dina intressen så jag tittar nog snart in igen om det är ok.

    Vad läskigt det där med kräftan, usch !

    SvaraRadera
  10. Hallååå inte äta skaldjur och akta dig för jordgetingar....Har lilla pållen klarat sig dom kan ju bli jätte sjuka av jordgetingstick?? visst fick han oxå ett eller två??

    Grattis grattis till barnbarn och bröllop!! kram kram tvilling

    SvaraRadera
  11. Oj, oj, oj...vad det har hänt saker hos dej!! Båder roliga och mindre roliga...
    Och så kul med bröllopet som stundar! :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Oh jisses! Att det slutade lyckligt var då för väl!!!! Fy så otäckt! Hoppas ni får reda på vad det är för fel med dig!
    Minns i höstas när jag var tvärdålig o sambon stoppade mig o hunden i bilen mörka oktoberkvällen för att åka milen till Hudiksvall, jag vred mig i plågor...då gick ju kopplingen av på bilen mitt ute på mörka E4:an! Ring ambulans stönade jag fram...men sambon klarade att köra utan koppling!?!?

    Bröllop hos dig med läser jag, härligt!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  13. Hej igen! Jo jag såg rätt...endast 5 plus! Jag fryser faktiskt lite inne...men det gör jag nästan gärna efter hettan som var!
    Kramen igen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  14. Kära nån...!!

    Att det aldrig kan vara lite lugnt och stillsamt kring dej, Anki!?! <:-)

    Skönt att det inte blev värre än det blev ang kräftor och getingstick och sjukhus! Läskigt att behöva ta ambulansen, men det var säkert det enda rätta!! Man vill helst inte tänka på vad som KUNDE ha hänt... Hu! 8-X

    Desto roligare att höra om barnbarn och bröllop! Så jätteskoj!!! :-)

    Kramar i massor!!!

    SvaraRadera
  15. Oj, vilken dramatik!!
    Skönt att det gick bra! Och vad kul med både barnbarn och bröllop :)
    En sådan där Scrat har jag med. När vi träffades tyckte sambon att jag var pigg som en ekorre. När vi senare flyttat ihop fann jag en kväll Scrat sittandes på huvudkudden :D

    SvaraRadera
  16. Som alltid ett mysigt inlägg med ord som gör att man känner av allt så blev det lite dramatiskt på slutet men som tur är så slutade det bra,kan tro det ska bli kul med bröllop,själv så har jag inte upplevt något bröllop med att något av mina barn gifter sig men ser fram mot det,har haft fullt upp några veckor så har har ej hunnit med bloggen men nu är jag snart ikapp så jag tittar in lite oftare,ha en fin helg.

    SvaraRadera
  17. Både usch och fy och grattis i samma andetag. Tycker jag känner igen en del av det där.. fast här var det ju mannen som fick åka ambulans förra veckan -slutade bra det med. Och nytt litet barnbarn är med på gång ;)

    SvaraRadera