Pages

26 augusti 2010

Man kan vara alkoholist, heroinist men jag är SKOONIST. Jag fick kika in i Paris Hiltons sko garderob eller nja skorum var det väl snarare och där kan jag ju lugn säga att jag ligger i lä även om jag har många skor, alldeles för många, rent onödigt många. Det var en söndag jag var lite slö o låg o tittade på TV en stund och plötsligt var hon där – Paris Hilton alltså. Det var då jag fick se hennes skorum, om nu någon trodde jag rent av varit o hälsat på henne.

Jag vet inte redigt varför jag är så fascinerad av skor, men så är det. Vi röjde ju lite ute i ladan för lite sedan och då kom min älsklings första små finskor fram. Naturligtvis smälte jag som en liten glass. De blev putsade och väl omhändertagna o finns nu inne i gott förvar.



 


Här hos mig finns många varianter av skor. De jag använder, de jag inte använder o de jag inte kan använda ((nää, jag ska inte nämna hur många par jag har)). Men de finns som sagt gott om dem!!
De finns skor jag INTE har på fötterna





Gamla skor, mammas första dansskor, minsann!! Nästan lite moderna igen.
Barndommens skor & så husets äldsta sko från 1800-talet. Tillhör gården minsann, oh man undrar ju vem av alla barnen som bar den.
Arbetskor måste man ha när man jobbar här hemma på gården. Dom är även bra klätterskor. Jag älskar att klättra i träd!!

Skor av sten är charmigt!!


Tror Ni jag har några hästskor?!
Alla som är bytta finns kvar...japp!!
Sånt är livet som Skoonist..................

10 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, skor är MYCKET roligt:)
    Har hela garderoben full av olika sortes skor. Jag var helt galen i skor innan jag flyttade ner hit. Jag undrar vad dom skulle säga om jag åkte ner till ica här med mina högklackade svarta stövlar:) Det blir mest hästkängorna eller ett par gympaskorhär nere. Jag passar på när jag åker upp till Stockholm 1 gång i månaden till jobbet. Då kan man klä upp sig
    Ha en bra dag
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Jomen, den fascinationen kan jag förstå! Skor ÄR intressanta!!! :-) Jag lägger ofta märke till vad folk har på fötterna före jag ser vad de har för kläder. Och jag tycker skomodet är betydligt roligare än klädmodet! Och visst har jag också lite för många skor, eller i varje fall fler än vad jag egentligen använder... :-) Men mina fötter är lite otacksamma!? De passar sällan i det som är mest modernt!! <:-) Och gå i högklackat klarar jag inte av så bra... Men samla på skor... Jo, det skulle jag mycket väl kunna göra! :-)

    Svar: Jodå, utflykten igår till "särbon" var trevlig, men det blir ännu trevligare i kväll när han kommer hem efter slutförd arbetsvecka. :-) För närvarande är tordagkvällar som fredagkvällar. Och det är mysigt! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad vore livet utan skor!!! Dessa underbara ting!
    Underbara bilder du bjuder på .
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Härligt med skor!

    Jag är då snarare chips-ist och kake-ist!

    SvaraRadera
  5. Oj...jag tror minsann du slår min dotter..hon är heltokig i just skor men det är nästan ändå värre med väskor...

    Ja himmel det har hänt en del på barnskofronten kan man säga..

    Du..Paris H hon är lite cool tycker jag och hon gör parfymer som jag är lite galet glad i med..

    SvaraRadera
  6. Kära nån vad med dojer, men det blir många skor även om man inte är så intresserad. Jag har en hel uppsjö av mer eller mindre användbara joggingskor och andra "hundskor", men på snyggskofronten är det klent. Även om det skräpar ett antal i garderoben, så är det bara ETT par som jag använder till snyggt (och de är minst 20 år gamla). Det skulle säkert inte skada att rensa bort lite.
    Spännande att skaffa finkläder till bröllopet.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att så många gamla skor finns bevarade hos dig när du gillar att samla på dom,själv har jag inga skor kvar sen barndom eller gamla tider,vi har en sak gemensamt,gillar oxå att klättra i träd det är mysigt att sitta högt däruppe och se på omgivningen från ovan,ha de gott.

    SvaraRadera
  8. Alla har vi våra egenheter ;))
    Men visst är det roligt med skor!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Välkommen Herr Nilssons Fru....vad kul att just du tittade in till mig! Tänk vad underlig den här cyberrymden är....än slinker man hit & än slinker man dit.....Jag Lyfter på Hatten till din Blogg och "akta" dig att jag kommer åter !
    Må väl.

    SvaraRadera
  10. Tyvärr har jag inga skor kvar sen barndoem n..men jag är också glad i skor..helst stövlar och boots ...boots älskar jag...fina bilder du bjuder på

    SvaraRadera