Pages

07 december 2010

Vet Ni vad? ....
I söndags kväll var vi, jag o min man på kakprovsmakning på granngårdens julkakor. Vi har provsmakat deras julkakor varje år sedan vi blev just granngårdar. Ni som känner mig vet ju att jag då och då köper hem godis till min man som jag ALLTID får äta upp själv innan det möglar. Kort o gott han är långt, långt ifrån någon godis eller kakgris.

Men men....den här gången tog han faktiskt några små läckerheter. Av allt detta som serverades













































































































Jag letade kalorier, vände o vred på varenda kaka och fann inte en enda. Så ja, jag gjorde min plikt och åt några sorter. Så nu tror jag att mitt sötbehov är mättat flera månader framöver. Oh några fler kaksmakar kvällar lär de inte bli för oss i år, det händer bara en gång per år och de är ungefär vad man mäktar med. Även om de e både gott o sött så mår man inte så där bra efter detta jippo.


11 kommentarer:

  1. Detser väldigt gott ut, men det går ju knappast att smaka allt när det är ett sånt överdåd.
    Och tänk att stå och baka allt det!!
    Ha en bra dag.
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Åhhh, den där kakprovningen skulle jag ha velat gått på, Livsfarligt!!!! Där kan man snacka om 7 sortes kakor:)
    Ja ja, vi gjorde i alla fall chokladbollar igår.... alltid något
    Kramisar
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Jösses.......hur många sorter var det.....och den ena ser ju smarrigare ut än den andra....Du jag får tipsa mina grannar om detta....skulle inte ha något emot att bli bjuden på dylik tillställning. Ha en bra dag frun...;)

    SvaraRadera
  4. Det kan vara gott att få frossa i godsaker ibland men som du säger: man mår inte såååå bra efteråt...
    Men gott är det! ;)
    kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh, är det sant?? Finns det sådana grannar?? Nu skulle väl inte jag heller må särskilt bra av detta, men någon gång sådär...gud så mycket gott! Var rädd om dom grannarna...
    Här är det inget godis som möglar!! Två vuxna godisråttor innehåller familjen, mannen och jag. Ibland kan abstinensen bli så svår att man måste gå loss på bakblockchoklad, men då brukar det räcka med en ruta för att man ska bli äcklad.
    Ha det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men kära hjärtanes då, så mycket läckerheter :) Det finns ju inte en möjlighet i världen att smaka av alla de sorterna på en och samma gång. Det måste ha tagit evigheter att baka så många olika sorter och så vackra sen.
    Ja Anki, det var ett tag sen sits. Jag har varit dålig på att bloggvandra, men nu hoppas jag det ska bli lite bättre på det nya året. Jag har just slutat ett av mina extrajobb och det känns skönt. Tack för att du tittade in in hos mig och skrev en kommentar!'
    Ha det gott!
    Varma kramar,

    SvaraRadera
  7. Ojojojojojoj,så mycket gott!
    Ät på bara...det är bara att åka ner på stan och shoppa bort alla kalorier sedan ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Himmel..jag svimmar...så mycket gott Anki..oj..jag förstår att du haft det gott..och du vet..en gång är ingen gång :)

    SvaraRadera
  9. hi hi här är det trvärtom min man är ett riktigt riktigt kakmonster och han skulle älska att gå på ett sådant evenemang

    SvaraRadera
  10. Oj, snålvattnet rinner i munnen efter att ha dräglat över alla dessa godsaker.
    I detta huset är vi gottegrisar båda två, men jag håller igen så mycket jag kan annars skulle vi äta oss fördärvade. Det innebär i praktiken att det nästan aldrig finns godis hemma. MEN, en kaka till kaffet måste man bara ha.
    Skönt att du tar ett litet uppehåll i reparerandet och njuter lite av tillvbaron också.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ack så duktig din grannfru är, jag har inte ens bakat en sort ännu ...
    Tyvärr ÄLSKAR jag småkakor men i år får jag låta bli dem, nu när Yngre sonen har flyttat hem är det inte lika lätt att hålla min matdiet så jag har inte råd med några extra utsvävningar ...
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera