Pages

05 september 2014

Dans, slag, fiske och annat onödigt vetande

Ja jag kan tänka mig att det är fler än jag som låtit musklerna vara lite i dvala under sommaren - MEN i söndags väckte jag mina lite försiktigt med Zumba!!
igår fick dom en redig omgång när Box körde igång, de kändes och känns ska jag lova. aj aj men de är en bra aj aj :) 
Vi är ute och fiskar en del min love och jag.Det är så skönt och fridfullt att guppa omkring på vatten, jag är ju fisk så jag har stort behov av vatten 
 Min älskling har slagit fångst rekord, inte största fisken men minsta!! Att den bara orkade dra så han kände den  :) Tur vi inte fiskade för middag :) Men visst var den söt  
Jag minns inte om jag berättat om vägen jag bor på. 

Vi var ute o for en dag och då passade vi på att besöka platsen där vägen börjar. 

Kristina från Duvemåla har jag sett många gånger, en underbar uppsättning. Nu när vi ändå var där borta så passade vi på att hälsa på där hon bodde en gång i tiden och där stod hon ju!!!!!!!!! 

Ibland finner man små saker man inte hade en aning om fanns i närheten där man bor. Vi hamnade vid en lite BP mack "nostalgi" och vid sidan om stod  en gammal hederlig telefonkiosk. Tänk att de såg ut så där en gång i tiden - tiderna förändras. Idag bär alla en egen telefon  i fickan!! 
Nu är de helg igen önskar Er som tittar in en skön sådan.




9 kommentarer:

  1. Vi har också varit där och hälsat på, gjorde en enveckorsresa i utvandrarnas spår för några år sedan. kramiz

    SvaraRadera
  2. Vilken nostalgi. Vad roligt att dom har macken kvar!
    Ni fångar verkligen dagen!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Zumba & Fiske - Dé é inte illa hihi
    Ha det så gott/Fredagskramen!

    SvaraRadera
  4. Var det en akvariefisk han fick? ;-)
    Härligt att vara vid havet/sjön.., vatten ger ro :-)

    Vad fina grejer ni hittade i er omgivning. Roligt att man bevarar en mack :-)

    Gött att komma igång med träningen efter sommaren :-)
    Ha en solig & fin fredag!
    Kram ❤️☀️

    SvaraRadera
  5. Inte undra på att du har varit min favvo i många år.....
    Denna "utvandrande" zumba, boxning och fiske kvinna. Du vet väl om att du är unik och värdefull.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder och utvandrana är nog en av de bästa böckerna och film man läst samt sett. Gillade verkligen bilden på bensinmacken, Där kan man snacka om nostalgi!!

    SvaraRadera
  7. Zumba, Box och fiske är då ingenting för mig, å den där lilla guldfirren borde ni tagit med er hem och stoppat i ett akvarium;-)
    Vad gäller den kultiga BP macken och telefonkiosken så är jag helt med. Vackra minnen och fort gick den också - utvecklingen alltså...

    SvaraRadera
  8. Har ju sett filmen utvandrarna x antal gånger och läst mycket historia i ämnet.
    Intressant tycker jag att lära sig och förstå hur det var förr när den "lilla människan" inte verkade vara värd så mycket.

    Zumba...nej tack ;)
    Men fiske är bra grejer det :)

    Ha de gott.

    SvaraRadera
  9. En sån där BP-mack minns jag från när jag var liten - den såg nästan exakt så där ut!! (Så med tanke på hur ung jag är, så kan det ju inte alls vara länge sen!? Fniss!!! ;-D)

    Vad roligt att ni har möjlighet att fiska en massa! :-) Bor ni vid nån sjö, eller? Havet är kanske inte heller så långt bort förresten?

    SvaraRadera