Pages

01 september 2014

För mycket tid

ger lite göra!!! För mycket fritid ger lite göra. Ja så är de då för mig. Jag har ju gått hemma o drällt i nästan ett år nu. Fy tusan vad tiden går fort. Eller nja nu pluggade ja ju i höstas, men de var ju inte full tid. Oh ja några timmars jobb varje månad blir de MEN den mesta av min tid är fritid!!!

Vi gamla kärringar är inte så aktaktiva på arbetsmarknaden tydligen :( eller nja de e ju en hel del människor som går arbetslösa idag, dock inte alla inom min yrkesbana - tack o lov. Har varit med många gånger på mållinjen o snubblat där, de e surt :(  Så ja, så länge de finns liv, finns de hopp och hoppet är väl de sista som lämnar mig. 
De e bara att kämpa på o vipps så har man ett bra jobb igen - så de så!!! Men nog är de hårt att inte längre ha sitt älskade jobb att gå till :( 

Bloggen har blivit  lidandes, orden kommer inte redigt på pränt - får ta och skärpa till mig och det är ordentligt. 

Men lite annat gör jag ju :) Jag tog mig i kragen förra veckan och tvättade bort alla flugskit på fönsterna i köket (jag avskyr fönsterputs)  och gardinerna fick en uppfräschning i tvättmaskin. Sedan såg vi ut igen :) 





















Nu när hösten kommer - ja den är inte här ännu, nu är de sensommar. Men till hösten ska vi tapetsera om och lägga nytt golv i köket. Så jag har tjuvstartat den där lilla renoveringen med att köpa nya köksgardiner till fönsterna de var 30% o jag älskade dem vid fösta anblick så....!!! nu ligger de i garderoben och bara väntar på att få komma upp :) Hösten är ju "piffa upp lite hemma" tiden!!

Någon semesterresa har det inte blivit för vår del i sommar.  Jag är lite hemmabohem så jag lider inte av att inte åka iväg på sommaren, små turer runt om ikring räcker gott för mig och så har de blivit.  Kanske blir det ett "sommaren som gick" inlägg rätt som de är :) 

Däremot har vi haft stugan full av folk i sommar. Långväga vänner, vänner här, barn och barnbarn. De e livets guldkant ❤ 




15 kommentarer:

  1. Jo jag vet hur det är att vara arbetslös...Nu får vi hoppas att du får napp, du har ju en utbildning och oerhört med livserfarenhet samt en hel del yrkesverksamma år som borde vara ett plus i kanten. Sen kanske du har liksom jag hade, svårt att sälja in sig själv, tala om hur jäkla bra man är, vad de kanske annars går miste om...Det är väl en av de få gånger jag är blygsam...*gapskratt*...!!
    Så kul att ha något att se fram emot senare i höst, nyrenoverat kök!! Här får jag nog nöja mej med gardiner, gott nog är det. Men att putsa fönster, ja det sker inte i brådrasket, huuu så träääligt det är!
    Ha det nu så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Mmm...Visst är barnbarn livets efterrätt ♡ ...
    Skojsigt att göra om,det ska vi oxå här i vår lilla vindslägenhet & det ska bli så mysigt :)

    Ha en fin kväll rara du/Kram

    SvaraRadera
  3. Det är jobbigt att vara mellan två jobb. Minns den tiden som ett hetidsjobb med att söka jobb

    SvaraRadera
  4. Gudskelov så är jag inte arbetslös för det blev nog svårt kanske att hitta nytt jobb i min ålder. Gott med nyputsade fönster! Kramiz

    SvaraRadera
  5. Jag har också börjat att putsat fönstren här hemma. Tre rum är avklarade :)
    Vad härligt att ha haft stugan fullt av folk. Vänner, barn och barnbarn...underbart.
    Fast barnbarn vet jag inte än hur det känns. Men jag kan förstå :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej, såg ju idag att du alls inte var hemma och latade dig utan istället satt bland takkronor och förkovrade dig! Så det så! Visst är hösten pyntandets årstid, jag har varit tvungen att vara passiv så länge så även jag har lite kli i fingrarna. Hittade ett par skapliga gardiner på loppis förra veckan, exet hjälpte mig att hänga dem, nästa dag fick han ta ner dem. Trivdes inte, det är inte alltid det funkar som man tror, ljusinsläppet gjorde färgen blaskig och det var inte så fint som jag tänkt mig. Men idag har jag handlat en golvlampa av en bybo och då ingick hemtransport, himla behändigt. Så nu ser jag att sitta här och plita även på mörka höstkvällar!
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Förstår att det börjar bli enerverande o trist att gå hemma när man vill o kan jobba... Jag fick den känslan oxå nu när "hösten" anlände o alla startar uppfter ledighet o jag inte gör det...
    Men nu har du ju renoveringen att se fram emot :-)
    Håller tummarna att någon arbetsgivare får upp ögonen för dig :-)
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  8. Godmorgon denna onsdag! En mycket bättre dag idag än igår! Kramiz

    SvaraRadera
  9. God morgon vännen.
    Jag har faktiskt aldrig varit arbetslös . Jag började jobba när jag var 16 och sen dess fullt upp.
    Men jag kan förstå ändå att inte är det lätt på marknaden.
    Roligt att fixa å greja hemmavid.
    Mysigt att vara hemmavid åxo, så inte behöver man dra väg nå långt inte.
    Varma onsdagskramar.

    SvaraRadera
  10. Att vara arbetslös är inte roligt, men den här sommaren hade jag inte haft något emot det. Värre är det under vintern, där det är kallt och man drar sig att göra något.
    Nu har du ju lite planer, vilket är bra. Dessutom verkar du/ ni inte ha tummen mitt i handen (som vi), så lite höstprojekt får tiden att gå. Å nytt är ju alltid kul!

    SvaraRadera
  11. Inte roligt att vara utan jobb. Jag startade eget för ett år sen och även om jag inte fått jättemycket kunder ännu så ångrar jag mig inte en sekund. Jag styr själv över min tid! Ju mer jag jobbar ju mer kunder och jobb får jag. Och vill jag vara lite lat vissa veckor kan jag unna mig det. Kan verkligen rekommendera det!
    Härligt att få göra höstfint hemma. Det piggar upp! Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  12. Ja, absolut är det sensommar nu!! Underbart väder - jag har fullt upp med att bara njuta av det om dagarna just nu, tycker jag!! :-D

    För övrigt vet jag inte om jag ska se mej som arbetslös eller hemmafru...? På AF har jag inte varit inskriven sen jag var 20 år, eller nåt sånt. Och lite lön har jag ju haft via makens företag vid hela två tillfällen i år (fniss!!) - och han lär väl behöva mina pappers- och bokföringstjänster lite grann fram över också, skulle jag tro, fast finanserna kanske inte tillåter att jag får betalt då! (Hmmm...).

    Jag brydde mej hur som helst inte om att söka någon skola/kurs inför den här terminen, och det blir nog inget plugg nästa år heller. Borde kanske testa att söka några jobb istället då!?

    Hoppas det löser sej för din del, så du snart får en ny anställning på något trevligt ställe!! :-)

    SvaraRadera
  13. Jag är också lite av en hemmabohem så jag förstår ditt tänk där att inte behöva ranta runt för att känna semesterkänslan.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Godmorgon denna ljuvliga torsdag! Högtrycket är här och jag mår som en prins! Kramiz

    SvaraRadera
  15. Så underbart att få träffa alla vänner och barn och barnbarn i sommar. Men visst är det roligt att få göra lite utflykter oxå. Vi har en kvinna som är 72 år som jobbar extra hos oss. Hon ställer alltid upp i ur och skur. Många ungdomar har lite svårt att bestämma sig om de har lust att jobba då vi ringer. Så jag hoppas verkligen att det är nån som fattar vad klokt det är att anställa nån som inte har småbarn att ta hänsyn till tex.
    Håller tummarna. Kram på dig.

    SvaraRadera