Pages

15 september 2014

Ett skutt ut ur datorn

så kan man träffar bloggvänner i verkliga livet!!

Förra helgen var min  bloggvän Elsie här. Dom skulle skulle hämta hem sin husvagn från sommarens uppställningsplats, då tog de vägen förbi oss, hälsade på och åt en lätt lunch här. Ja jag hade faktiskt trollat ihop en äppelkaka också, de skulle ju inte behöva fortsätta färden hungriga. Bakad med kärlek 

Nu var de inte första gången vi träffades, vi har träffats tidigare, både hemma hos henne och ute på stan. Jag hälsade på hemma hos henne för några år sedan när jag var i hennes trakter och hälsade på min gamla goding Torsten, bara jag skriver hästarnas namn kommer saknaden  Min lilla Torsten var speciell :) de ser Ni ju själva!! 

Den här gången kom hon och hälsade på hos mig och då fick även våra gubbar träffas.   Kul - kul!!! (men vad var vad kameran o mobilen??? inga foto )

Den gångna helgen var bloggvännen Ingrid "farmoringrid" på husbils helg här i mina trakter. Min stad, klart vi passade på att träffas!! Inte missar man en sån chans :)  Vi tillbringade en varm, solig och kul dag tillsammans precis intill havet.  Oj vad mycket vi hade att prata om :) 
  


Oh denna lilla söta  killen som hon och Anders har - mina brudar fick inte följa med o träffa honom, antar att de flyttat hemifrån då :) vem tar den risken? för nog är han löjligt charmig den här killen.     Bailey 
Har varit på marknad i helgen med en svärdotter och barnbarn. 
Åka karusell, äta karamell " de e marknad de" 


15 kommentarer:

  1. Vilken underbar värld bloggvärlden är :)
    Tänk så många nya människor man fått lära känna.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så klart du inte fick missa chansen att träffa Ingrid & Co!!! Förstår att det inte alls var svårt att fördriva en stund - eller åtskilliga timmar!! - tillsammans! :-D

    Om morgonens dimmoln vill lätta framåt dagen, så ska jag åtminstone försöka inbilla mej att det fortfarande är sommar! :-)

    SvaraRadera
  3. Alltid trevligt att träffa bloggvänner! Den där äppelkakan ser god ut... och Torsten ... ja, han ser då alldeles speciell ut :)
    önskar dig en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart & så vacker paj/form & hihi Hästen är ju bara fööör mysig :)

    /Kram du fina!

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina bloggvänner det finns,och att få träffas i verkligheten är ju toppenroligt. Mycket att prata om det har man ju också..*L*..
    Lille Torsten är då för gosig,hehe....jag förstår att du saknar hästarna,
    Visst är det kul att gå med barn på marknad, man blir faktiskt själv som barn på nytt och få åka karusell..**
    Kram o ha det gott♥

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt i bloggvärlden med alla härliga bloggvänner. Roligt få träffa dem på riktigt åxo. Har själv träffat 2 bloggvänner på riktigt. Det är roligt.
    Fina bilder.
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Roligt med irl bloggträffar. Å jag förstår att du älskar Torsten - han är ju världens bloggfoder med det ansiktet:-)

    Å Bailey är också söt - tänker osökt på svärmors favo dryck Baileys här;-)

    SvaraRadera
  8. Alltid kul med att träffa nya vänner, tänk att dom finns överallt i bloggvärlden också.
    Härligt, härligt.

    Och barnbarnen är ju som att äta lyckopiller man blir såååå lycklig utav dom.

    Kram å tjing från Rantamor.

    SvaraRadera
  9. Go´ morron! :-)

    Ja, nu längtas det ganska mycket från ungdomarnas sida att få huset färdigt och inflyttningsklart. Men fy vad det sista tar lång tid!? Så mycket pill och finlir - och mycket som knappt syns att man gör, men som ändå måste göras. Phu! (Tex spackla väggarna innan man kan tapetsera... Trevligt nog har dotterns "svärfar" åtagit sej att fixa det, så vi slipper! :-D)

    Rörmokaren är där om dagarna nu, så värmesystemet ska förhoppningsvis snart vara igång! Liksom toan och vattnet. Fast det vill till att även elektrikern dyker upp nån dag också... Inte alltid helt lätt att få alla hantverkare på plats så de tajmar varandra! <:-)

    Ser ut att bli en fin dag idag också. NJUT!!! :-)

    SvaraRadera
  10. Denna underbara bloggvärld som öppnar dörrar till oanade vänskaper!
    I lovet it! <3

    Kram <3

    SvaraRadera
  11. Vilken trevlig helg och kul att träffa bloggvänner i "riktiga" livet!

    SvaraRadera
  12. Fin bild på pållen. Han ser lurig ut. Visst har man fått många vänner genom bloggen. Även om jag inte träffat dem i RL så känns det som vi känner varandra väl.

    SvaraRadera
  13. Ja bloggvänner förgyller tillvaron, både i datorn och utanför datorn!
    Är det slutsimmat i poolen nu? Eftermiddagarna tycker jag nästan är sommarväder, då skulle man kunna ta ett dopp efter svampturen. Då dränkte man samtidigt alla vidriga älgflugor som sitter på kroppen..idag klarade jag mig bra, bara en usling i nacken.
    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Kul att träffa sina bloggvänner i verkliga livet. Jag har gjort det med några stycken.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Länge sen jag träffade bloggvänner, men det har varit så roligt de gånger vi träffats! Kommer ihåg den lille Bailey när han kom dit som lite valp...kramiz

    SvaraRadera