Pages

29 september 2012

En bild från hemnet

ja´, jag kollade in ett fint hus som en av grabbarna med sambo skulle kolla på.
Så kom en bild från altan och
då blev jag alldeles sentimental och varm i hela kroppen.
 För där i bakgrunden,  var mitt gamla hem,
gården jag bodde på innan jag flyttade hit...
 






 

















Det tillhör inte vanligheterna att jag köper färdiga såser. Men förra veckan när jag var själv så åt jag fisk en dag, var lite smålat så jag köpte en färdig sås. Den kan jag varmt rekommendera, den var kanongod!!!!
























Tänkte jag skulle vara med och tävla lite. Vinna de här vore ju inte fy skam, eller hur:)






Idag står de loppis på mitt program . Trevlig helg



16 kommentarer:

  1. Lycka till i tävlingen. Jag håller tummarna att du ska vinna.
    Tack för tipset. Då ska jag prova den där såsen nån dag.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset :-)

    Förstår att du blev sentimental :-)

    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna att du vinner!
    Ganska behändligt med färdig sås ibland :)
    Kramen fina vännen♥

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för dig! Tack för såstips...Kramiz

    SvaraRadera
  5. Var låg huset som du bodde i tidigare?
    Hoppas du hittar nåt fynd på loppis idag. Du brukar ju ha lite tur där.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Förstår dig när ditt hem syntes ♥...
    1000-Tack för tips om Fisksåsen,den ska testas :)
    Lycka Till i Tävlingen & ha en fin Lördag/Kram

    SvaraRadera
  7. Lycka till i tävlingen. Har också varit på loppis idag :) Kram

    SvaraRadera
  8. Fler som har "loppat" idag ser jag...hoppas du gjorde några riktigt bra fynd!!
    Ibland är världen liten, tänker på huset sonen skulle kolla på, och alldeles i närheten av ditt gamla hem, det känns lite extra kan jag förstå. Likadant när jag knallar förbi mitt barndomshem, där bor min kusins barn, och jag hoppas de hanterar det varsamt...
    Du, om du ska till Chicago, glöm inte mej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Men, det var väl där du bodde då vi lärde känna varandra? Och jag är tillbaka där jag bodde då vi lärde känna varann!
    Hoppas din helg blir fin med älsklingen
    Kram

    SvaraRadera
  10. Håller tummarna att du vinner, vilken kanonvinst!!
    Lyllo dig som ska på loppis, nu börjar jag få abstinens för nu är det ett tag sedan jag var på någon;)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram♥

    SvaraRadera
  11. Håller tummarna för en vinst till dig.Jag kan också hänga på..*L*..
    Klart du blir varm om hjärtat när du ser ditt förra hem,och på det viset också...*
    Just den såsen har jag inte provat,men nån liknande fast utan citronsmaken..
    Kram vännen**

    SvaraRadera
  12. Det är klart du blev lite sentimental... många minnen som dyker upp förstår jag...
    Tack för tipset om fisksåsen, den måste jag nog också prova. Lycka till i tävlingen - jag håller tummarna!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag brukar heller inte köpa färdiga såser.
    Men den sås du visar här brukar jag också köpa, för den smakar riktigt gott
    kram

    SvaraRadera
  14. Kikar in och kollar läget,allt under kontroll hoppas jag.
    Ha en riktigt skön söndags kväll
    Kramar♥

    SvaraRadera
  15. Snyggt var ditt gamla hem, såg ut att ligga väldigt fint..
    Jaha..sås kan överraska, bra ibland med färdiga saker...tack för tipset..
    Ha det bra och på det en bra vecka,Kram Karina

    SvaraRadera
  16. Tack söta för grattisen.
    Jag är inte så mycket för färdiga såser heller men ibland är det geschwint och riktigt gott fast det inte är hemmafixat.

    SvaraRadera