Pages

22 februari 2015

1:a skyltsöndagen "jag vet inte hur man gör"

jag vet inte ens om jag kanske tar mig för stora friheter, 
men jag fick sån lust. Vad gör man när man får lust ? Jo man hämtar tillfredsställelse. 

Jag läste ju hos  BP att det funnits något som hette skyltsöndag bland bloggare. 
Och hon skrev att det där skulle komma igång igen. Så jag har suttit vid datorn sedan jag steg upp på morgonen och väntat på att det skulle komma någon "skyltsöndag" hos BP :)  men så hade jag inte tid att sitta kvar längre, så jag gjorde något jag kanske alltid få ångra ...((förlåt BP om jag gjort fel :( 
För nu gjorde jag ett inlägg på eget bevåg, fast jag kanske borde väntat på något startskott hos dig? 
  

Krypfart!! 
Den här skylten är urgullig och betydligt trevligare och annorlunda än de skyltar där de står typ 30. Den här skylten är de ingen som missar o jag tror att de flesta automatiskt lätta lite på gasfoten :) 




By (samhälles)  skyltar !!
Här har jag bott - fast jag vet inte om de var speciellt mycket paddor där :) ja en och annan såg vi ju, de e klart. Men nu är de många, många år sedan jag lämnade den lilla byn. 


Gräns skyltar!!
Någonstans finns ju alltid en gräns och här går en gräns mellan Norge och Sverige. 

¨

18 kommentarer:

  1. Skyltsöndag? Har tyvärr inga att bidra med. Däremot har vi paddor och grodor i mängder som ränner över vägen.. Vissa tider får man se upp var man sätter fötterna . Små , små grodor i mängder. Kram

    SvaraRadera
  2. Krypfarts skylten var ju riktigt gullig, jag skulle direkt lätta på gaspedalen.
    Jasså har du blivit fimpad av gubben din idag,
    brädad av Petter Northug....hihihi

    Svenska tjejerna kan man ju lita på, dom gjorde det ju så bra och åkte hem två silvermedaljer.
    Nu fick vi ju inte veta hur det kunde ha gått me svenska killarna eftersom en ryss kom emellan....
    Här har det varit en het sportsöndag, nu är det en kvällsmiddag och så en varm skön bastu och så är det kväll...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Tycker det där om "att få lov" av någon, det är ju urlöjligt! Man bloggar väl om vad man vill, det står var och en fritt vad man vill kalla sina inlägg! Dina skyltar är kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var mest menat som ett litet skämt...klart ingen blir arg :) Kramiz

      Radera
    2. Inte så klart alls, har varit en del tjafs för allt möjligt!

      Radera
    3. Okey, nä jag har aldrig sett eller blivit offer för sånt. De e ju trist om de blir tjaft om blogg inlägg. vi får hoppas vi slipper de Ezter. Kramiz

      Radera
  4. Fin fina skyltar, själv har jag inga att bjuda på men jag ska tänka på det när jag är ute och fotar, ha en bra vecka. Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Jätteskoj att du skyltar du med! Å vilka härliga exemplar, speciellt den första!
    Å du gjorde HELT rätt! Alla som vill skyltar när de vill. Inget startskott från mig eller någon annan behövs.
    Det är ju det som är så roligt - inga regler. Utan alla som vill lägger upp vilka skyltar/etiketter/dekaler med mera de vill.

    Toppen att du är med. 1 000 tack för länken (inte ens länkar är ett "krav";-)). Hoppas du vill även vara med i framtiden. Skyltar finns det ju hur många som helst av - det har du bevisat med ditt inlägg:-)

    SvaraRadera
  6. Krypfart skylten var ju söt, tyvärr har jag inga just nu men det kommer kanske fler skyltsöndagar.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  7. Krypfartsskylten är jättesöt.

    SvaraRadera
  8. Padderyd, vilket härligt ortnamn. Här mellan Skövde och Hjo finns Kivenäbben - gött.

    SvaraRadera
  9. Den där kryp-skylten är helt underbar! Fler såna borde finnas!

    SvaraRadera
  10. Så härliga skyltar,och jag säger som dom andra, "krypskylten" var bedårande söt, och man skulle garanterat lätta på gasen..**..
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  11. Kryp skylten var verkligen helt underbar :)

    SvaraRadera
  12. Nu har jag äntligen skickat ditt paket, om du inte fick det idag så kommer det nog imorgon

    SvaraRadera
  13. Kul ide detta med skylt Söndag, Det finns ju många roliga såna. Det visar ju du med dina och inte minst den med krypfart...kul.
    Tjoflöjt.

    SvaraRadera
  14. Kul idé med skyltsöndag :-)
    Härliga skyltar
    kommer detta bli en tradition i din blogg med skyltsöndag varje söndag?

    Hoppas du har en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Skyltsöndag...jag tittade på datumet för jag trodde jag hamnat på ett gammalt inlägg innan jag insåg att det var rätt. Skylt-söndag! Det tog ett tag innan jag fattade galoppen! ;) ;)

    Kul inlägg!

    Krammeli kram

    SvaraRadera