Pages

20 februari 2015

Jag borde inte vara i närheten

Det har varit sportlov, jag tillbringade en eftermiddag med  min mellanprinsessa, inte för hon har sportlov, nej hon är ju bara 4 år. Men de finns ju mycket aktiviteter även för de mindre barnen på loven. Hon gillar hästar så hennes föräldrar undrade om jag kunde ta henne med på Ponny Bus eftersom dom jobbade. Klart jag gjorde de. 

Hon fick världens sötaste lilla shettis, han var precis lagom till henne och sprang alldeles lagom fort för att jag skulle hänga med :) ja han var så söt så jag höll på att gå sönder av kärlek


Jag borde ju inte vara i närheten av hästar - för när jag är det, så vill jag ju ha hästar igen, saknaden efter Pärla och Torsten  blir väldigt påtaglig när jag träffar andra hästar. 
Och den här lille killen kan ju få vem som helst att smälta 

En timme gick vi och sprang på skogsvägar och stiga. Bra motion och väldigt mysigt.
Hon är som farmor och älskar hästar, så duktig redan så hon blir nog en stor ryttarinna:) Efter turen gillade vi korv och umgicks lite med de andra innan vi for hemåt.
En mysig eftermiddag. Så fick jag en vacker ros av föräldrarna

17 kommentarer:

  1. Naw...Underbart med Ponny Bus & så sött ♡ ...
    Saknar oxå min häst & hästlivet/Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken härlig dag, så fin liten häst men prinsessan e ju så söt:)
    Mina barnbarn bor för långt bort för impulsiva aktiviteter, men vi skypar regelbundet.
    Ska till dom när vi kommit hem o spendera en helg.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Ja, vilket hjärta smälter inte för en shettis!! :-) Det var såna jag hade (2 st) när jag hade hästar, fast nu måste det vara typ 10 år sen vi sålde... Så jag tror faktiskt att jag är botad nu - men man vet ju inte... Återfall kan slå till snabbt och plötsligt! :-) Trodde ett tag att dottern skulle skaffa häst när hon flyttade ut på landet, men det verkar inte så.

    Nåja! Nu blir det snart valp-bus för hela slanten. :-) Verkar som om sonen flyttar hem ett tag nu, eftersom han inte hinner få sitt hus inflyttningsklart (det var annars meningen att det skulle vara det lagom tills valpen blev leveransklar, men det tar nog ett par veckor till...) och flickvännens föräldrar (han har mestadels bott där det senaste dryga året) precis ska till att flytta till annat hus de också. Så återstår att se om jag får mest problem med valpen eller med sonen!!! ;-)

    Trevlig helg på dej!! :-D

    SvaraRadera
  4. En alldeles underbar dag! En söt liten shettis och en söt prinsessa... underbart!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men nu tyckte ju jag att du hamnade riktigt rätt.
    Dubbel kärlek så att säga.
    Barnbarnskärlek och kärlek till hästarna.

    Ha en trevlig helg söta du.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  6. Är inte tokig i hästar, men jag smälter när jag ser din söta lilla prinsessa. Vilken fin och modig tjej!
    Så ni har haft sportlov. Hos oss är det nästa vecka.

    SvaraRadera
  7. En fin helg önskar jag Dig!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  8. Hallå där, jag har inte glömt dig, jag har bara haft mycket. Jag är dock ledig i helgen och skickar paketet då : P

    SvaraRadera
  9. Häromdagen hade granntjejen ett gäng barn som skulle rida. Tror de var fyra stycken. Den minsta flickan skulle rida Lufsen, som du säkert sett på bild, minsta shettisen. Men si, det passade inte henne som började gallskrika! De andra mindre hästarna var upptagna så det blev tydligen väldigt tokigt och mamman bara konstaterade att ungen var så envis så det fanns inget att göra...att hon var mnst o därmed skulle ha minsta hästen var absolut inte självklart...
    Håhåja, hon har det inte lätt alla dagar kan jag lova..
    Mysigt verkar ni ha haft det, här har hästarna nu lite problem då det är glashalt och de är oskodda.
    Kramen

    SvaraRadera
  10. De är fina hästarna...förstår,att du saknar det.
    Tjejerna på jobbet som är i 11-12 årsåldern går till nåt stall vi har här i utkanten av stan emellanåt och grejar med hästar.
    Bra att lära sig lite och se om man vill ha egen häst i framtiden...inte fel att prova först.

    Trevlig helg på dig

    SvaraRadera
  11. Åh vad mysigt ni har haft det! Så bra att hon har en farmor hon kan lära sig av. Förstår att du saknar dina hästar. De blir ju som familjemedlemmar.

    SvaraRadera
  12. Så mysigt för barnbarnet att tillbringa tid med sin underbara farmor! <3

    Kram

    SvaraRadera
  13. Åååå så mysigt ni haft det!
    Förstår att du saknar hästarna...
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Ser lovande ut med denna lilla hästintresserade flicka! En fin dag fick ni! :)

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar dag ♥
    roligt att barnbarnet gillar hästar precis som du... Detta kanske kan bli er lilla grej som ni gör tsm även frampå när hon blir större :-)
    Kram♥

    SvaraRadera