Pages

09 februari 2015

En bra början

Ja ibland gör jag någon av alla tester som finns på Facebook, en dag fanns en om hur mitt år skulle bli och det resultatet gillade jag skarpt - får hoppas de verkligen blir så - de vore ju guld 


År 2015 kommer du sikta mot stjärnorna


2015 kommer många av dina inneboende drömmar att förverkligas. 

Du kommer vid flera tillfällen få användning för dina talanger. Ditt engagemang, din kreativitet och din vänlighet kommer också att hjälpa dig. Alla dina förhoppningar för 2015 kommer att realiseras med råge. 

Detta år kommer inte bara att bli bra. Det kommer att bli ett sådant år vars händelser du kommer att minnas under många år framöver. Du har kämpat så länge, ansträngt dig så hårt, och trott så starkt på framgång. 2015 är året då allt kommer att betala sig.

Faktum är att det har börjat väldigt bra. 

Förra veckan  fick jag besked att jag fått en tjänst jag sökt. 
Jag skrattade, dansade och hoppade av glädje.

De ska bli så kul!!!  En redig utmaning

& så har vi fått veta att vårt femte barnbarn ska komma till sommaren. Så mysigt 



Så visst har mitt år börjat kanonbra. 
Jag är supernöjd o lycklig!! 


21 kommentarer:

  1. Så kul med både jobb och nytt barnbarn. Ja, det går bevisligen att få nytt jobb när man är äldre än 20. Gubben var ju t o m 60+!!
    Ha det så bra.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Wow! Stort Grattis både till nya jobbet och till nya barnbarnet!
    Är så glad för din skull!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya jobbet och såklart till kommande barnbarnet!

    SvaraRadera
  4. Tävlingen är avgjord nu
    Tackk för alla kommentarer, har varit för mycket för att hinna med bloggen sista dagarna <3

    SvaraRadera
  5. Stort, stort GRATTIS till det nya jobbet! Det är du väl värd. Du har ju längtat så efter det.
    2015 lär nog blir ett perfekt år för dig! Det är ju bara februari. Så mycket nytt och roligt kan hända under de resterande 10 månaderna!
    Än en gång - STORT GRATTIS!

    SvaraRadera
  6. Wooo...Tjohooo så skojsigt - Stooort GRATTIS ♡ ...
    /Nattakram från mig

    SvaraRadera
  7. Grattis till nya jobbet och det väntande barnbarnet!!!! Femte...jisses! Jag klarar knappt ett, fniss!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Grattis till jobbet, ja men då får vi hoppas att det fortsätter med bra saker nu.d behöver vi väl alla.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  9. Grattis till allt, till nytt jobb och nytt barnbarn och allt annat som kommer i din väg! Är så glad för din skull!
    Vi har 6 st "turistlägenheter" här i våra tre hus på gården. De är alltså bara för uthyrning till turister och inte till fast boende, fast de är exakta kopior, alla lägenheter här ser likadana ut, men ägaren har valt att ha lite bådadera, han får ju bättre betalt från turisterna men samtidigt skulle ju husen stå tomma långa perioder om ingen fast boende bodde här. Vi tycker också det är perfekt. Nu börjar Svenska rallyt på torsdag, sportloven har börjat, sen kommer VM på skidor i Falun o dit är det bara 12 mil, så det kommer att krylla av folk här ett tag nu. Och det är så kul, framför allt för företagarna som tjänar pengar för att sen klara sig under en seg lågsäsong under våren. När man själv varit företagare så vet man hur tufft det är och glädsnär det går bra. Ja skidbacken är ju bara några km bort. Igår var jag o åt middag uppe i restaurangen i fritidsbyn, kändes som man var på kontinenten, bara holländare och danskar,...o en o annan skåning (oops) och jättegod plankstek.
    Ha en fin dag och vecka o bamsekram

    SvaraRadera
  10. Men va himlans kul att du fått ett jobb du har sökt, klart att 50+inte är någon ålder, det är nog bara attraktiv ålder.
    Och GRATTIS till ännu ett barnbarn, den här gången har jag inte något på gång.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  11. Men Grattis! Både till jobbet och till det väntade knytet.

    SvaraRadera
  12. Grattis till nytt jobb och nytt barnbarn!!...................... Mysigt du har det som har väninnor som kommer med mat!! Kram!

    SvaraRadera
  13. Grattis grattis! Då har året börjat bra.
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  14. Låter som en kanon start på det nya året!
    Grattis!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Härligt när man känner det där flowet i tillvaron!! :-D Och superkul med ännu ett litet barnbarn.

    När får man veta vad det är för jobb du ska börja på?? GRATTIS till det, vad det än är! Hoppas att det är i närheten, så du inte behöver pendla långa sträckor. :-)

    Och så hoppas jag att det går bra med dina plantor och nysådder, förstås!! :-)

    SvaraRadera
  16. Vad härligt att det börjar så bra året, då kan det bara bli bättre. Grattis till nya jobbet, jag förstår att du är överlycklig. Vad roligt med ett nytt litet barnbarn. Här går vi i spänd förväntan eftersom dottern ska föda vilken dag som helst. Femte barnbarnet här med, visst är det underbart♥...
    Kram vännen och ha det gott♥

    SvaraRadera
  17. Jo visst har man tryckt på en och annan grej på fb....om allt slår in kan jag pensionera mig snart...typ nästa vecka ;)

    Ha en god afton.

    SvaraRadera
  18. Hurra och Grattis. Vilken start på det nya året.Förstår att du jublar och dansar av glädje.
    Kramen.

    SvaraRadera
  19. Grattis till jobbet!!!!
    Vad roligt :-) Vad är det för typ av jobb?
    Grattis till kommande barnbarn :-) ännu mer mys o kärlek ❤️
    Tror ditt 2015 kommer bli fantastiskt :-)

    Svar: jaaaaa jag har träffat kodnamn Ibiza :-D
    Han var hos oss på middag för ngr veckor sedan. Jättetrevlig kille :-)
    Äntligen... Hon höll honom för sig själv länge men den som väntar på ngt gott... ;-)
    Ja nu tänkte jag mer att det måste ha varit en glädje/ngt gott för honom att äntligen fått träffa Mig, ja o maken då hahaha
    Tror iaf han var nöjd med oss.. För han ville bjuda hem oss till sig sa han :-D

    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  20. Svar: Den öppna spisen i sonens hus har inte använts under de senaste decennierna - säljaren sa på 30 år, men jag tror det måste vara ännu längre sen. De där träskivorna tror jag kom upp nån gång under 60-talet - hela vardagsrummet inklusive skorstenen var inklädd i dem, fast nu är bara vissa sektioner kvar. Lagom är bäst, typ!? :-) Huset är byggt på 50-talet, i funkis-stil, så det är väl därför det inte är någon traditionell murstock.

    SvaraRadera
  21. Vilket fantastiskt kanonår det kommer att bli!
    Grattis till jobbet och det lilla nya barnbarnet! Så roligt!

    Kram Agneta

    SvaraRadera