Pages

24 februari 2015

Ratad


ja när det är skidor på TV är jag ratad av gubben.
Han är lite småtokig i skidor han....
Och den här skidåkaren är den allra bästa fotograferade skidåkare jag har :) idag åker de väl sällan i kostym som den här snubben gjorde på 60-talet :) jo da - Kalla såg jag oxå!! Vilken tjej!! 


Det är väl inte så många som missat att jag har hundar. 


Och med dom är jag dagligen ute i skogen o traskar. I skogen kan man ofta se spår av väder och vindar. Ex som det här trädet. Inga små krafter som härjat, nästan så man har svårt att förstå dess styrka. 

Eller de här jätte trädet som brutits rakt av. 
Ja storm vindarna är starkare än både Pippi och värdens starkaste man. 

Nu är snödropparna uppe o viskar om våren 

Idag  är det bara 5 dagar kvar tills jag börjar på mitt nya jobb - spännande :) och när jag gör det så är jag faktiskt ett helt år äldre än vad jag är idag.

Vet ni vad - de här med Skyltsöndag tycker jag var roligt, och ändå roligare vore det om ni andra också hängde på och är med nästa söndag!!! inga regler, inga krav - bara att bidra som man vill - kan de bli enklare? 

19 kommentarer:

  1. Alltså om jag berättar för dig att jag åkt skidor i bikini i alperna på 1980-talet så tror du mig troligen inte. Men det har jag faktiskt gjort. Hade lika roligt som killen i kostym.
    Den ljusa hunden ser ut som ett får på bilden;-)

    Är så glad för dig att du fått ett nytt jobb. Får man fråga vad du sysslar med - alltså jag menar vilket "genre" - typ ekonomi, butik, hantverk, admin.

    Åsså är jag minst lika glad över att du fick mersmak av Skyltsöndag och t o m gör reklam för den här.. Det är faktiskt roligt, prestigelöst och utan "måsten". Därför är jag glad att Pumita tillät mig att fortsätta med det. Hon är en väldigt speciell tjej som lyckats förbli helt anonym. Men hennes idéer och hennes skrivande var då helt i min smak!

    Kolla mera här om du vill: http://pumansdotter.blogspot.se/

    Å hennes idéer om Skyltsöndag finns här:
    http://pumansdotter.blogspot.se/2013/02/skyltsondag-sha-la-la.html

    SvaraRadera
  2. Naturens krafter ska man inte underskatta!

    SvaraRadera
  3. Jag är inget bra på skidor! .................................Du har kanske lite energi som du kan sälja billigt??? Kram!

    SvaraRadera
  4. Trevlig skidåkning idag...och härliga vårbilder du har, här uppe är det vitt fortfarande och det är ju tur för nästa vecka är det sportlov här och Love vill ju åka skidor, hade vart kul att se han i kostym men han är juningen kostymkille 😃se jo kram Monica

    SvaraRadera
  5. Sport och jag hör inte ihop.
    Såå fina hundar du har.
    Hmmm och jag som tyckte att jag har vår ute... ;(
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Snödroppar, yipiehh!! !!! Kanske lite vår när jag kommer hem. Brukar följa våren på Tjolöholm genom långa promenader där på helgerna.
    Vilka fina foton , särskilt på trädet som ser ut som en "alien" hehehehe
    Grattis i förskott!
    ha de Fia

    SvaraRadera
  7. Hihi Så häftig skidåkare mannen var i slips :) & så goa "voffs" du har & ljuvligt söta små Snödroppar - Nu snart är det kanske Våååår/Kram

    SvaraRadera
  8. Först och främst...GRATTIS!! Ja till nya jobbet, och födelsedagen...förstår att den infaller de närmaste dagarna. Eftersom jag inte är lika flitig här på bloggen så blir jag ju lite nyfiken på jobbet...Hoppas det är vad du sökt!!
    Ja naturens krafter...man tycker inte det har varit särskilt mycket stormvindar här denna höst och vinter, men det ligger träd här också, så lite har det allt blåst trots allt. Hade vi inte hundar skulle vi säkert aldrig upptäcka det...Nu går man ju i skogen nästan dagligen och ser alla förändringar, nästan så man kan se om någon annan trampat på stigen också...
    Hade det nu gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Så spännande :')
    Kommer säkert bli jättebra! Håller tummarna
    här skrev dottern anställningsbevis idag o meddelade chefen på nuvarande jobbet att hon fått ett annat jobb.., det värsta är gjort... nu kan det bara bli bättre :-D

    Naturenskrafter är enorma. .. människan är liten o maktlös..,

    Ha en fin kväll!
    kram ❤

    SvaraRadera
  10. Massor av snödroppar här också så nu börjar jag att kika efter andra blommor...Riktigt aprilväder! :)

    SvaraRadera
  11. Häftig skidåkare! Det går bra för di svenske också. Heja heja!

    SvaraRadera
  12. Har ju blivit dagmatte till en valp från och med den här veckan, och tack och lov har han haft sin eftermiddagslur i samband med skidtävlingarna så jag har kunnat titta på dem. :-D När han är vaken är det inte många lugna sekunder - han är precis lika klåfingrig som en 1½-årig människounge och måste passas så gott som hela tiden om man inte vill ha tapeterna nerrivna från väggarna, golvet uppbrutet eller hål i soffan. 8-X Mattor kan man ju plocka bort, och nedhängande gardiner går att lägga upp på fönderbrädorna - men stolarna hade jag faktiskt tänkt låta stå kvar på golvet! Men... Gnag-gnag... <:-I Måste nog köpa ännu fler roliga leksaker till honom i helgen och se om de möjligtvis kan avleda!!

    Ha det gott!!! :-)

    SvaraRadera
  13. Grattis till både arbetet och födelsedagen!
    Det var häftiga bilder på dom knäckta träden.
    Här har det visserligen blåst, men dom flesta träden står nog intakta.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  14. Jag ratar skidorna. Men roligt när det går bra för "oss".
    Mot stormar är vi väldigt små, tänk sådan kraft. Mysiga hundar du har.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Skidåkning är ju inte min grej..fast man somnar gott till det i soffan när frugan kollar :)

    Men nu får du ha en fin afton..är ju melodifestival idag ;)

    SvaraRadera
  16. Idag är det februari och det är din födelsedag grattis❤ önskar Personliga Persson

    SvaraRadera
  17. Skidor och idrott är viktiga saker:-))! Lycka till med nya jobbet.

    SvaraRadera
  18. Spännande med nya jobbet!
    Bryr mig inte så mycket om skidorna, men är förstås glad över de medaljer som blivit :)
    Häftigt med naturens krafter... fina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Snödroppar - så underbart!
    Här är vi lika tokiga i skidor båda två, ja jag är nog snäppet värre än mannen t.o.m.
    Så spännande med nytt jobb! Och Grattis!

    SvaraRadera