Pages

29 december 2020

Och med det ...........

Nu kastar vi ut honom - Inte Tomten, han åkte iväg på släden redan på julaftonskvällen. Minsta barnbarnet blev jätterädd för honom (fast han kände honom väl) men så snart han fick en julklapp så blev tomten helt okey. 


Men granen ska ut en runda för att fraktas till förrådet över garaget där den bor när han inte står inne och är påklädd kulor, glitter och annat. Han har varit med i massa år, vi kan inte ha redig gran så den här trotjänaren kommer in varje år och gästar oss. Inte så snygg men originell😊  
Inte bara de små hade varit snäll och fick julklappar, jag hade också varit snäll och fick en del. Bland annat fick jag en fin kaffekopp och blev därmed utnämnd till världens bästa farmor, inte fy skam. 


Jag fick vackra rosor av min kära make. Vi köper aldrig julklappar till varandra, vi köper saker när vi behöver. 2020 har vi gjort av med massor av pengar eller förvandlat dem till en guld bil. Vår Cadillac.  En bil som faktiskt höjs i värde till skillnad från vår vanliga bil. Så fick jag en fin oljelampa, den blev jag lite extra glad för, gillade den skarpt. En moderna och fin oljelampa.  

Vår Cadillac har haft många färger genom renoveringen. 
Här är han helt avklädd.
Så åkte han iväg på lack, först blev han vit 
sen fick han min favorit färg JIPPI!!! så underbara han blev 
Men så till slut fick han sin rediga färg och nu blänker han som G U L D!
(för min del kunde han gärna fått vara rosa 😄men de var ju bara en grundfärg)


Med det önskar jag er alla 
Ett gott slut på 2020 
& Ett riktigt Gott Nytt 2021 



8 kommentarer:

  1. Åh, så tjusig er bil har blivit och vilket bra val av färg! Vilken fin mugg dessutom så den kommer säkert att bli en favorit hos dig.

    Kram och jag önskar er det samma!

    SvaraRadera
  2. Du måste verkligen ha varit extra snäll och trevlig i år med så fina presenter:-) Absolut ÄLSKAR vasen som rosorna står i. Så himla läcker den är:-) Oljelampan är WOW och Cadden, ja. Nu är jag ju inte det minsta inblandat i bilen, förutom att den köptes av en person i Täby, men jag är glad att din man satte guldkant på bilen;-)
    Önskar di också ett Gott Nytt År, förhoppningsvis ett år utan pandemi, åtminstone under det andra halvåret.

    SvaraRadera
  3. Verkligen en snygg guldbil! :-)

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Det råder ingen tvekan om att du är uppskattad, både av barn, barnbarn och inte minst herr Nilsson själv! Kramen och gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Här blir granen kvar ett tag till, frugans önskemål mest men det är ju trevligt med lite ljus ett tag till.
    Nästa år köper jag oss varsin pannlampa i julklapp tror jag ;)

    Ha en fin nyårsdag.

    SvaraRadera
  6. Min gran, som också åker in och ut sedan åratal tillbaka, kommer att få stå där i hörnet tills barren faller av tänkte jag säga. Men platsgranar barrar ju inte! I vilket fall som helst så brukar jag ha den inne länge. Det är så härligt med julgransljusen. Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. God fortsättning! Och visst hoppas och önskar vi oss ett bra år. I alla fall bättre än största delen av 2020.
    Gran har vi sedan år ingen men lite lätt med julpynt och adventsljusstakar. Men allt försvann till nyår. Ja en aamaryllis är kvar. Och jag har bytt hyacinter mot tulpaner.
    Trevligt med tomtebesök. Och den oljelampa som levererades är jättefin. Här köper maken och jag inte heller inte julklappar till varandra utan satsar som ni på annat. Härligt med er cadillac.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej jag har lagt in nytt recept på diabetes limpan det ska vara 3/4 TSK SALT och inte 3/4 DL tyvärr står limpan i ugnen nu med 3/4 DL salt 🤣 hoppas den smakar gott ändå ! Kolla inlägget
    Kram

    SvaraRadera