Pages

10 december 2020

Tiden går och vi med den

 

Det händer inte mycket i livet just nu. Jag jobbar, äter, sover promenerar och humöret går upp och ner. Jag är glad mer än att jag dippar, men jag är inte mer än människa så ibland tillåter jag mig att vara ledsen.  Ledsen för den pågående pandemin och för min ansiktsförlamning, men lika glad att jag peppar peppar inte är sjuk eller att den 6 november inte var min sista dag.

De finns ljus o glädje i det mesta bara man anstränger sig och ser det.

Jag är faktiskt livrädd att jag ska bli sjuk så jag missar mammas begravning också, med också menar jag att jag inte hann till henne innan hon dog – de känns hårt att ingen av oss barn fanns hos henne när hon tog sista andetaget.

I helgen som gick var vi uppe i Småland och plockade iordning hennes saker. Tog med mig en av hennes tomtar hem på så vis kan de kännas lite som om hon fanns med oss här under den stundande julen.   

Vintern är det inte mycket med i år. Men vi fick en gnutta snö ”en dag” sedan var de borta 😊 Anders var ju slaskig så kanske braskar julen då, man kan ju hoppas.  

 

Årets tomtemössa till vovven (brukar ta ett julkort på henne med mössa på) I år blir den lite annorlunda


Hon blev så sur när hon såg luvan så hon gick o la sig 😊Är det något hon inte gillar så är det att få på sig saker och bli fotograferad. 





9 kommentarer:

  1. Det har varit ett märkligt år. Och för dig har det ju varit mycket elände också. Ett bra beslut att inte gå på begravningen. Tänd ett ljus hemma och tänkt på henne i stället. Det gjorde jag när min systerdotter gick bort. Och där, i tankarna, kommer de ju alltid att finnas kvar! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Hur länge dröjer det till begravningen då? Hoppas du håller dig frisk, det är klart man vill vara med på sin mammas begravning.
    Går det framåt något med din förlamning? Men, som du skriver, du lever!
    Sonen och B2 har testats positivt. Svärdottern har inte fått svar och B4 testas inte, hon är liksom mamman, helt symptomfri. Äldsta testades igår...
    Jäkla Corona!

    SvaraRadera
  3. Det är ju självklart att du inte kan vara på topp hela tiden. Men ändå bra att du kan leva i princip som vanligt trots ansiktsförlamningen.
    Jag förstår Lillan att hon inte vill bli utklädd och det visar hon ju på tydligaste vis ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja du snö har vi inte heller haft här hemma å det är jag glad över tycker inte om vintern o snö ! Ja man måste finna glädje trots det är svårt i dessa tider men allt kommer bli bra om än man får vänta Kram å ha det så gott du kan ❤
    bians.bloggo.nu

    SvaraRadera
  5. Med tanke på din ansiktsförlamning, din mammas bortgång och den pågående pandemin är det inte så konstigt om du känner dig deppig. Konstigt vore det nästan annars. Hoppas du håller dig frisk och kan vara med på din mammas begravning.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Nog är de skönt att höra att det går åt rätt håll för dig och man får vara ledsen, med all rätt, bara man inte fastnar där.
    Och mamma, kommer nog att vara med er till jul fast på ett annat sätt.
    Förstår vofsan...hon har ju så tjusig egen "dress" så varför gömma det bakom annat?!

    Kram på er och ha ett fint avslut på veckan och en underbar helg.

    SvaraRadera
  7. Att ni inte hann fram till din mamma var ju inte ditt fel. Ni gjorde ert bästa, men som du skrev somnade hon ju in lugnt och fint. Och det är det viktigaste tycker jag.
    Att 2020 har varit ett skitår är det ju ingen tvekan om. Och för dig har det varit extra hårt. Du har dock helt rätt attityd, och det kommer att ordnar sig, bara du har tålamod... Inte det lättaste, jag vet...
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Beklagar din sorg, själv var jag inte med när min mor och far gick bort, det är nog oftast så.
    Ni gjorde ert bästa, man kan inte göra mer än så.

    2020 har ju varit ett skitår för oss alla, vi får hoppas 2021 blir bättre.

    Ha det så fint du kan nu.

    SvaraRadera
  9. Skönt att höra ifrån dig, tänker på dig och hur jobbigt du har det. Jag trodde faktiskt att du var sjukskriven pga din ansiktsförlamning, men tydligen jobbar du för fullt ändå. Strongt, om det inte blir för mycket och ansträngande för ögon och så. Finns det någon plan för rehab eller är det bara vänta och se tiden an? Förstår att du absolut vill närvara vid din mors begravning, det ska väl inte möta några hinder...
    Önskar dig allt gott, jag vet hur optimistiskt lagd du är, alltid glad som solen, men även solen har fläckar och du är ju inte mer än människa, så deppa ibland och så kommer du igen. Käraste varmaste kramar

    SvaraRadera