Pages

21 januari 2022

Ansikte

Tänk var man vänjer sig vid saker. Den 8 november 2020 fick jag ansiktsförlamning. De har gått 14 månader sedan dess. Jag har blivit mycket bättre men de sitter fortfarande lite kvar. På min vänstra sida är kinden är lite svullen, ögat är lite mindre, men man vänjer sig. Jag tänker inte så mycket på det längre och de verkar ingen annan göra heller. 

När det hände så började jag av någon anledning tycka om ansikte, inte mitt egna eller någon annans utan konstverk, inte tavlor utan saker. Sånt man tycker om vill man ju gärna ha hos sig så nu har jag flera stycken. Ett av mina barnbarn som var här och tillbringade en dag hos farmor sa - vad många ansikten du har. Ja sa jag och ett fick jag av dig i julklapp. En liten ljushållare, fin som få.  


Mitt senaste fynd flyttade hem förra veckan. En av mina svärdöttrars jobbakompis har gjort det. Jag älskar det. Jag la en apelsin bredvid det så man kan se hur stort det är. 
Visst är det vackert.

Jag har också ett som ständigt ber mig dämpa mig eller kanske rent av säger att jag ska vara tyst.

Telefonköer, köer i affärer det har man upplevt men i början av veckan skulle jag skriva till mitt team i Lund och de gör jag via 1177 och då fick jag uppleva att det kan vara kö på nätsidor också. Jo jag blev lite förvånad - den sidan används tydligen flitigt. 



5 kommentarer:

  1. Just nu är ju ansikte en populär inredningsdetalj, så du är inte ensam.
    Jag bläddrade bak här hos dig och fattar inte hur jag missat att kommentera så många av dina inlägg? De kan inte ha kommit upp i mitt flöde alls… förlåt!

    SvaraRadera
  2. Jag kan ju ärligt säga att jag tycker du har haft en förbaskad otur! Först ansiktsförlamningen och nu detta! Det får räcka nu! Inga svar från proverna ännu? Förstår att det är kymigt att behöva vänta på nästa steg...
    Jag tittar nästan aldrig på linjär-tv längre, det är himla bekvämt att titta när man själv har lust och tid. Jag skaffade nyligen netflix o plöjer The Crown. Sen får vi se vad det blir. Det blir ett avsnitt om dagen, är inte maratontittare. Nu hoppas jag att du mår skapligt bra, att du känner att kroppen börjar läka ordentligt och att framtiden ser ljus ut. Och så får du ha en toppenhelg med gubben /Kramar från pörtet

    SvaraRadera
  3. Jag minns det där med din ansiktsförlamning och har funderat på hur det gått ... så tack för uppdateringen. Du har verkligen drabbats hårt av livets svängningar och det känns orättvist med det du går igenom nu.
    Väldigt dekorativ ansikten hos dig - har liksom Eva-Lotta sett att det är populärt just nu.
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen en envis ansiktsförlamning som du drabbades av men skönt i alla fall att du blivit så pass återställd. Dina ansikten är väldigt fina och det som svärdotterns arbetskamrat gjort är alldeles fantastiskt tycker jag. Vilken talang!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  5. Skulpturen med apelsinen är ju helt fantastisk! Är det brons?! Ett helt underbart ansikte gjort av ett proffs. Gissar att jobbarkompisen säljer många sådana suveräna ansikten.

    Håller med föregående "talare". Du har verkligen fått din beskärda del av otur ifjol och i år. Nu kan det liksom bara bli bättre.

    SvaraRadera