Pages

29 januari 2022

Vardags sysslor

Mina vardagssysslor är ju annorlunda nu efter operationen. Jag har ju lite restriktioner om hur jag ska göra och inte göra. Jag får inte lyfta tungt och bara lättare hushållsarbete. Vad är lättare hushållsarbete? Ja de vet inte jag. Kanske ska jag inte möblera om och flytta möbler :) 

Men jag var hos frissan i torsdags. Skönt att fixa till håret lite. Jag hoppas att jag inte tappar det när jag börjar med cellgifterna men är de så, klarar jag nog det också. Jag klippte mig och gjorde lite slingor. Som alltid vill min frissa göra något fint när jag är klar, den här gången blev det en fläta.


Jag sov med flätat och på morgonen när jag tog ut den så jag ut så här. Jag har väldigt rakt hår så det är kul med lite tillfälliga vågor. 

Jag har hittat en grupp på FB med andra tjejer, damer ja kvinnfolk som har eller har haft cancer. Har funnit ett par där som har ungefär samma som jag. Skönt att ventilera med dem, få råd och inblick i hur de haft det under resans gång. 

Har sett att det cirkulerar fina plåt burkar i bloggvärlden. Jag har flera burkar, mest bruksburkar som används. Tänkte göra till vanan en tag att avsluta mina inlägg med en eller flera av mina älskade brukar - ja för så är det, jag älskar dem 😃





5 kommentarer:

  1. Det är säkert bra att hitta en gemenskap. Någon som känner igen tankar och rädslor. Det är det bästa med den här nya världen, att man lätt finner nya bekantskaper och i vissa fall vänner.
    Skönt att vara hos frissan. Jag tänkte slinga mig hos frissan, brukar ju göra det själv. Nu har både Yngsta och min badkompis(fd frissa) sagt att de inte tycker jag ska slinga, utan vänja mig vid det naturella. Men det är ju råttfärgat...
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Ett bra stöd är att hitta personer som man delar erfarenheter med. Många tankar och rädslor finns och det känns bra att kunna diskutera med någon i samma situation.

    Just att förlora håret tycker många är jobbigt. Jag gjorde inte det eftersom det var en lokal behandling men måendet var inte "guld och gröna skogar" precis. Men varje dag av uselt mående var en dag som skulle leda till bättre mående.

    Så fina burkar. Med facit i hand ångrar jag att jag kastade så många...

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  3. Att hitta en grupp på FB, med kvinnor som drabbats av samma problem är säkert ett jättebra bollplank!
    Hoppas du slipper tappa håret, men om så är så kommer det ju tillbaka sen :)
    Jätteroligt att även du hakar på och visar dina burkar! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. WOW, vilket hår! Så himla snyggt! Jag håller verkligen tummarna att du inte tappar håret. Men om du skulle göra det så får du ju en peruk som landstinget betalar. Så bra att du tagit bilder som förlaga, just i fall att alltså.

    Att inte bära tungt borde ju vara relativt, eller!? Att slippa hushållsarbetet och dammsugningen är ju bara en bonus;-)

    Ja, det är LillaSyster som började med burktemat. Hittills har hon lagt upp en burk varje dag i januari. Sedan har Anki hängt på. Jag har så gott som inga burkar, men en la jag upp.

    SvaraRadera
  5. Visst är det trevligt med gamla plåtburkar, nu är ju de flesta av tråkig plast.
    Fin fläta fick du i håret!
    Kram/Kicki

    SvaraRadera