Pages

24 januari 2022

Så gick en helg

på fredagskvällen gjorde jag  Oopsies till mig och älsklingen som vi åt när vi tittade på den nya Beckfilmen Rage Room som hade premiär. En av få saker vi ser tillsammans, vi har väldigt olika smak, men svenska deckare och musikprogram gillar vi båda. 


Lördagen börjar jag alltid med en rask  5 km promenad med grannen. Efter frukost åkte vi till stan. De var några grejer älsklingen behövde på Biltema och så behövde vi lite färskvaror. Efter det gjorde inte jag så mycket men älsklingen var i garaget och förberedde Cadilacken för våren.  

Söndagen började som lördagen med vår dagliga promenad. Jag har lite dålig kondis efter operationen så jag blir ganska trött eftersom vi går väldigt fort. Men de är bara, bra konditionen måste bli bra igen. Gjorde semlor till kaffet. Någon gång måste man lyxa till det. 

På eftermiddagen var vi på kalas med god mat och tårta hos en av svärdöttrarna. Grillade älghamburgare, redigt gott. 
Hundarna var väldigt nyfikna och undrade var de var i paketet :) 

De var ju inget ätbart eller lekbart så inget för dem.
Hon hade så vackra blommor, sonen sa lite skämtsamt att jag kunde ta dom för hon hade haft dem några dagar. Haha ja så skulle man kanske göra, turas om att ha samma bukett.

Nu är det måndag igen. Idag följde jag med ut på den tidiga promenaden igen, det har jag inte gjort tidigare efter operationen, men nu känns det som två promenader om dagen igen blir bra. Så vid lunchtid är det dax igen. 

Ser så mycket fina burkar i bloggvärlden så jag tänkte jag med ska bidra med en av mina som används flitigt.


4 kommentarer:

  1. Skönt att du kommer igång med promenader igen. Vädret inbjuder inte direkt, men jag måste ta mig i kragen och ge mig ut jag också.
    Hoppas ni kommer ut på tur med Cadillacen i sommar!
    Har ni kvar husvagnen?

    SvaraRadera
  2. Vilken äkta hurtbulle du är Anki! Så duktigt att orka trava på, och så nyttigt förstås. Hur länge är du sjukskriven? Hur blir uppföljningen? Tänker att allt har gått jättebra, och du kommer att bli helt frisk igen. Hoppas jag innerligt. O du är ju på god väg! Jag går inte mer än 5km på en hel dag just nu, det är för mörkt och för halt. Jag spänner mig trots broddarna så att hela kroppen värker. Hade hoppats på sparkväder men har inte kunnat använda den en enda dag. Fy bubblan så du är bra, o humöret är på topp, vilken kämpe du är! Peppningskram från pörtet

    SvaraRadera
  3. Kondition är tyvärr färskvara så det är bra att du kommit igång med promenaderna igen. Visst måste man unna sig så det blir nog en fastlagsbulle här i vecken. En bra och trevlig helg verkar ni ha haft.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
  4. Så duktig du är med dina promenader. Du är nog snart tillbaka i gammal god form. Bra jobbat där! Å att baka egna semlor - så impad jag blir. Nu är jag iofs inte så värst förtjust i semlor (gillar inte mandelmassa), men jag är alltid full av beundran för folk som kan baka.

    SvaraRadera