Pages

27 januari 2022

Beskedet

 

Inte så bra som jag hoppats men bättre än de sämsta.

Klart jag hade hoppats att de var en ofarlig sak de tog bort, men så var det inte de var cancer i gallblåsan.  

Det gör redigt ont att bara skriva de där ordet.

De fanns inget i lever, lungor eller andra organ vilket de sa visar att de inte spridit sig. Nu blir det cellgifter, har redan fått tid för första besöket på Onkologiska mottagningen i slutet av nästa vecka. På måndag ska jag in till sjukhuset och lämna prover inför det besöket.

Ute är de full storm o inne i mig stormar känslorna. Har aldrig ens kunna föreställa mig hur det känns att få ett sånt här besked.

Jag litar på läkaren, hon sa det är borta, de här kommer gå bra – 

Ja de ska gå bra!



5 kommentarer:

  1. Ett gräsligt besked att få, men ingen spridning och optimistisk läkare bådar ändå gott.
    Min omgivning var nog mer ängslig än jag när jag fick bröstcancer för 6 år sen. Men här sitter jag frisk och kry.
    Men självklart är det ett tufft besked att få. Önska att du ska slippa allt för jäkliga biverkningar av cellgifterna.
    Stor krya-på-dig-kram!
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Förstår att mattan rycktes undan där! För att krasst fokusera på de goda nyheterna. Det har inte spridit sig, det upptäcktes tidigt och du har redan fått en ny tid. Läkaren är dessutom optimistisk så var det du också!
    Hoppas du kan (oftast) fokusera på allt det som är positivt i detta. Vi på bloggen är med dig! Stor kram och stort lycka till!

    SvaraRadera
  3. Ett väldigt tufft besked att få så klart och naturligtvis hade det bästa varit om det var något ofarligt. Men en tröst är ändå att det finns hopp. Nu upptäcktes det i tid, operationen gick planenligt och det fanns ingen spridning. Mitt råda är att fokusera på det och se framåt samt att lita på läkarens ord.

    Jag fick själv för åtta år sedan besked om att det som en läkare konstaterade bara var ett eksem visade sig vara en form av hudcancer. Tack och lov en cancer som ytterst sällan spred sig till andra organ men beskedet blev ändå väldigt omtumlande. Två omgångar med cellgiftskrämer behövdes och sedan var det borta vilket jag naturligtvis är innerligt tacksam för.

    Hoppas du slipper alltför besvärliga biverkningar och ha det så bra som det bara går.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken himla tur att tumören upptäcktes nästan av en slump, alltså uppenbarligen i ett tidigt stadium. Det ska du vara glad för! Nu är bara det kämpiga kvar - cellgiftsbehandling är inte lätt. Så jag håller alla tummar och tår för dig att det går bra.

    SvaraRadera
  5. Jag är verkligen glad över beskedet och att tumören är borta... och det var ju tur att den hittades innan den hunnit sprida sig!
    Cellgiftsbehandlingen kan nog vara tuff, men du kommer säkert att fixa det!
    Styrkekramar!

    SvaraRadera