Pages

31 januari 2022

Måndag det är första dagen efter helgen ((den bjöd på överraskning))

 Efter en stormig helg kom en måndag med sol och underbart vinterväder. 

Jag fick åka till stora staden för provtagning. Det var ganska folktomt på mottagningen och de naturligtvis på grund av Covid.  


Både en stor personalstyrka och patienter var sjuka. 

Passade på att handla lite när jag var i stan. Väldigt lite folk i affären, kanske för att jag var där ganska tidigt. Skönt att kunna handla i lugn o ro utan trängsel. Ingen vidare trafik på vägarna heller. 

När jag kom hem fick jag
en redigt fin överraskning 
blev alldeles rörd. 
På dörren hängde en jättefin blombukett 
från mina arbetskamrater💗



Dagens burk - goda skorpor och bra förvaring. 



7 kommentarer:

  1. Hoppas dina prover är bra. Skönt att det blåst över när du skulle ut på vägarna.
    Så fin bukett du fick! Fint av arbetskamraterna.
    Burken känner jag igen. Mamma har massor med burkar, kanske det är där jag sett den här. Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Bra att du inte har blåst bort under helgen;-) Ja, på min husläkarmottagning är det också så gott som folktomt. Många vårdcentraler har ju bytt till hembesök, vilket verkar vara en permanent lösning.
    Hoppas att proverna är bra.
    Å vilken fin bukett du fick av dina arbetskamrater. De blommorna piggar upp:-)

    Burken är jättefin. Perfekt för skorpor:-)

    SvaraRadera
  3. Bra att det var så folktomt både vid provtagningen och i affärerna. Vilken härlig bukett du fått!
    Burken känns igen - någonstans har jag också en sån ... eller hade. Den kan ha hamnat hos någon av sönerna :)
    Ha det så bra du kan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så skönt att det var lite folk vid provtagning för bacillerna undviker man gärna.
    Vilken fin gest av dina kollegor och vilken vacker bukett!

    En sådan burk känner jag igen och jag tror att det var min mamma som hade en sådan.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  5. Meen hej!!! Det var ju ett tag sedan man var här och tassade omkring. Kikade in hos mig själv, ser att jag inte varit inne på min egen blogg sedan 2015, tiden flyger iväg tydligen.Jag tycker det är rätt skönt med det folktomma ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anne kul du tittade in, roligare om du börja skriva lite blogg igen :) Kramiz

      Radera
  6. Skönt att vara i affärerna när det är lugnt.
    En fin gammal burk igen.
    När ska du få börja med cellgifterna? Hoppas att det inte blir för jäkligt.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera