Pages

02 februari 2022

Tisdag blev onsdag

 

Det händer inte så mycket hos mig nu, 

Jag stiger upp (tack o lov) går morgonturen vid 06.30 väl hemma igen lite frukost och sedan de där vanliga. Plocka lite kanske slänger i en tvätt. Kollar lite TV, alltid någon serie jag följer, just nu Northem Pescus. Ett familjedrama skulle jag kalla den.  Jag blandar den med en serie med en annan form av drama, Sexlife. Det finns verkligen en uppsjö av serie och filmen. De är skönt nu när man har så mycket tid att se. 

I går var jag ute på morgonpromenad i intensivt snöfall. Såg ut som en iskvinna när vi kom hem. Vid lunchgången var vädret soligt och fint och därmed betydligt skönare.  I natt kom de mer snö, max 5 cm eller nått med mina ögon mätt. Snor halt både på grusvägen och den asfalterade. Jag gillar de tre andra årstiderna bättre än vinter men visst är det vackert med snö. 

Byns snyggaste gran, önskar vi kunde sätta ljus i den😀

Avslutar med några burkar som håller kexen hela och färska

En bruk för runda knäckebröd slank också med. 



5 kommentarer:

  1. Det finns verkligen många serier och filmer att se vilket är bra. Teven blir ett gott sällskap när man har mycket tid. Jag märkte det i somras när jag hade ett hål på näthinnan på mitt öga. Fick inte göra något på nästan sex veckor så det blev väldigt många serier.

    Kexburkarna är ju bara så fina! Ja, burken till knäckebrödet också men jag gillar den smala och runda formen lite extra.

    Kram och god onsdag till dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, dagarna de går. Även om det inte händer mycket så går tiden fort.
    Tv tittar jag aldrig på dagtid. Tur att man har olika intressen 😊
    Fina burkar, knäckebrödsburken har jag aldrig sett.
    Ha en fin onsdag!

    SvaraRadera
  3. Jag tittar inte på en enda serie för tillfället, trots att det finns många jag skulle kunna tänka mig att se.
    Har helt snöat in på ljudböcker, så jag lyssnar på såna i stället. Då behöver man inte heller sitta still, utan kan göra lite annat under tiden. Som idag när jag bakat på morgonen (och svurit över den dåliga ugnen, trots ny spis).
    Visste inte att det fanns burkar för ballerinakex, trevliga.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  4. Så fina burkar du har! Kul att få se!
    Tv:n är bra sällskap när man inte kan göra så mycket annat :)
    Ha en fin fortsättning på denna dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Måste säga att jag är riktigt impad. Alla som har visat burkar de senaste veckorna har visat burkar som jag aldrig sett förut. Du är inget undantag. Förstår inte varför jag varken har eller lagt märke till burkarna i affären. Jag menar jag/vi äter ju faktiskt knäckebröd, men har inte ens sett märket.

    Du verkar ha tillgång till Netflix eller liknande. Det har inte vi. Men vi har några extra sportkanaler så att min man kan följa Moto GP och jag "min" fotboll. Ska bli spännande att se om jag kan titta på OS från och med fredag.

    SvaraRadera