Pages

09 februari 2022

De ger så underbara tecken när de tittar upp ur jorden.


Snödropparna. När de kommer så känner man ett litet uns av våren de ger både hopp och glädje. 



Igår var jag med om något underligt. Jag tittade på Sverige mot Norge och de tävlade upp för den stora hoppbacken i Holmenkollen. Jag for jätte illa, hisnade och tyckte jag föll ner fast jag inte ens vad där. Knepigt men en väldigt obehaglig känsla.

Jag har varit i Holmenkollen en gång, de var i början på 90-talet, följde med min brossa hem till Trondheim och vi körde över Oslo och förbi Holmenkollen  så vi stannade och de visade oss området.
Ingen snö och inga skidåkare - de var på sommaren. Besökte även skidorten Lillehammer. Norge är fantastiskt fint. Det är enda gången vi kört upp till brossan.  

Har har funnit världens godaste marmelad. Ingefära. Så frisk och god. En redig favorit i mitt kylskåp. 


Nu är det snart dax för lite promenad och frisk luft.

Avslutar med en liten burk för pulvermos. 



9 kommentarer:

  1. Visst blir man glad när små vårtecken som snödroppar och vintergäck dyker upp. Våren skyndar ju långsamt men varje tecken är ett gott sådant tänker jag.
    Vilken obehaglig känsla. Nästan som man kan känna när man precis håller på att somna.
    Ingefära är inget för mig men burken är desto finare!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  2. Härligt vårtecken som man verkligen blir glad av!
    De är modiga de där skidåkarna - läskigt högt!
    Min favoritmarmelad också!
    Snygg burk :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Snödroppar tittar upp rätt tidigt. Det är så roligt när de dyker upp.
    Vi har en och annan vintergäck också nu. Det är på gång!!!

    SvaraRadera
  4. La förresten en länk i mitt svar till dig. (Hos mig)

    SvaraRadera
  5. Ja, så kan jag också få, den där hisnande känslan om jag lever in mig för mycket i åk, oavsett det är rallybilar eller skidor.
    Önskar dig en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  6. Förstår känslan där, spelar ju tv-spel en del och man hissnar en hel del ibland, blir till och med åksjuk, otroligt men sant.

    Ha nu en fin fortsättning på veckan.

    SvaraRadera
  7. Snödroppar och krokusar - ser man dom ute i naturen, då vet man att våren är på G.
    Har också sett Holmenkollen från en bil faktiskt. Mäkta imponerande och aningen skräckinjagande konstruktion.
    Min man älskar ingefära-marmelad. Potatismosburken har jag aldrig sett i en butik. Du har verkligen samlat på dig rariteter:-)

    SvaraRadera
  8. Inga snödroppar i sikte här än, men det står nog inte på eftersom vi knappt har nån snö och dagarna har varit soliga ett tag.
    Vilka fina och fiffiga burkar du visar, visste inte att det fanns även för potatismospulver.
    Kram/Kicki

    SvaraRadera
  9. Jag klarade mig bra då jag tittade på programmet. Däremot kan jag bli åksjuk i soffan vid bil/cykelscener. En sådan burk tror jag att mamma har.
    Underbara vårtecken =) Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera