Pages

27 februari 2022

Vänner, påskliljor på G och skyltar

 I fredags när jag var i Karlskrona fann jag påskliljor som var i knopp. 

De har jag inte funnit några här hemma, tror faktiskt inte jag har några i min lilla enda rabatt. Där växer allt fritt och orensad, en naturlig skönhet i mina ögon. Förmodligen en mardröm för en trädgårdsmästare 😊

Igår kväll hade vi kompisar här på mat och prat. Ni vet man ses äter lite och pratar massa skit, ja inte om andra människor utan om livet i allmänhet och våra gemensamma intresse som i detta fallet jänkare och motorsport. Till förrätt bjöd jag på räkrulle. 


Älsklingen stod för huvudrätten som var fläskytterfilé med potatisgratäng och sallad. En enkel efterrätt med Hallon- och choklad mousse, toppat med hallon och mini marshmallows. Sedan var alla mätta och nöjda och glada efter en trevlig afton tillsammans. 

Idag är det Skyltsöndag, visar några helt färska tagna i veckan alla på samma område. 

Tror inte det brinner här här utan snarare är det nog så att man ska köra här om det brinner. Ja brandbilarna då. Eller ?  

Ett passade namn på en väg inne på lasarettsområdet, kan tänka mig att namnet på vägen finns i många städers lasarettsområde.  


Känns som den här vägen var en ren omväg till ändamålet.  


Jag kan villigt erkänna att jag inte redigt förstår den här skylten.
Jag tolkar det som, 
man får inte köra bil, 
inte gå om man är vuxen,
 inte springa om man är barn
 och inte bygga hus?? 
Nåja, jag trotsade den och gick förbi. 

Avslutningsvis en skylt om självaste jag 😉

Det är BP som står för skyltsöndag. 


7 kommentarer:

  1. Vilken god middag ni bjöd på och en trevlig kväll fick ni.
    I Malmö har sjukhusgatorna namn efter personer inom vården.
    Den sista skylten tycker jag är väldigt bra!
    Önskar en fortsatt fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Några påskliljor har jag inte sett. Tulpaner däremot har kommit långt.
    Middagen låter jättegod!
    God kväll!

    SvaraRadera
  3. Länge sen jag var här på besök. Så roligt att se påskliljor som är på väg att slå ut!!! Sista skylten är ju bara bäst även om det var många bra skyltar. Och det lät som en trevlig och god middag. Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Härligt men en prata-skit-om-allt-middag. Å din förrätt såg otroligt delikat ut. Har aldrig sett en "rulltårta" gjord på räkor. Duktig tjej!

    Så kul att du återigen skyltar och länkar:-) Tusen tack för det:-)

    Gillar alla dina irl-skyltar den här veckan. Skrattade gott åt dina vägskyltar från lasarettsområdet. Vid "mitt" sjukhus heter vägarna Armbågsvägen, Bäckenvägen med mera. Det roliga är bara att just "Bäckenvägen" ligger till exempel Förlossningen och Gastro. Självaste Armbågsvägen är en gata utan några husbyggnader, utan den går runt hela sjukhusområdet. Man kan ju fråga sig hur man har tänkt där - inte alls troligen...

    Nästsista skylten har jag sett, och precis som du förstår jag den inte... Eller jo, du gör ju ett tolkningsförsök i alla fall.

    Sista skylten - nja. Vet inte om jag har ett hjärta av guld, men jag svarar nog också på hur jag bli behandlad;-)



    SvaraRadera
  5. Vilken gomiddag ni bjöd på! Räkrullen såg så läcker ut. Umgänge med goda vänner hör till de bästa stunderna i livet. Jag vill helst inte bo på Akutvägen, inte brandvägen heller.
    Visst har Anki ett hjärta av guld, och det ska man behandla med silkesvantar! Kram

    SvaraRadera
  6. Den där räkrullen ser fantastiskt god ut! Härligt med goda vänner och prat om gemensamma intressen och en massa annat.
    Sista skylten en klar favorit!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det var ingen dålig middag som serverades. Visst är det trevligt att kunna träffa sina vänner allt emellanåt.
    Ha en finfin vecka!
    Kramiz

    SvaraRadera