Pages

01 mars 2022

Selfie #9

 

Klimakteriehäxan ställer 12 frågor vi ska svara på. Man får helst inte använda Google. Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Tillägg inom parentes är tillåtna. Glöm inte att lägga in länken till ditt bidrag i Klimakteriehäxans kommentarsfält så att alla kan hitta och läsa!


1. Ögonfärg: Brun

2. Äter inte: Nudlar (nyfolkets favoriträtt, dvs mina barnbarn)

3. Musikal: Rivierans guldgossar

4. Inget för mig: Racercykel (en vanlig cykel är nog för mig)


5. Hemgjort: Lingonsylt (kan man göra själv, fast de har jag aldrig gjort)

6. Värdefullt: Timmar (alla timmar i livet, vad kan vara mer värdefullt)

7. Halvfabrikat: Rotmos (de finns i korvformat att värma upp)



8. På golvet: Stoft (ja damm är inte lätt att hålla borta)

9. Mat från Italien: Tomatsås (de har italienarna på mycket så…)

10. Teaterpjäs: Superman (nog har väl den visats som teater?  

11. Obehagligt: Nackspärr

12. Uppskattar: Roligheter 





8 kommentarer:

  1. Nya svar denna veckan 😀hoppas solen skiner på dig också!

    SvaraRadera
  2. Själv tycker jag att nudlar är väldigt gott men det måste så klart ingå i en rätt. Färdigt rotmos är mycket smidigt tycker jag.
    Önskar dig en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Rotmos och fläsklägg (fläskkorv går också bra), Mmmmmmm! Nudlar, som ju är barnbarns mat, kan piffas till med lite överblivet kött/kyckling. Roligheter är otroligt viktigt! Vad vore livet utan dom? Kram!

    SvaraRadera
  4. Kollar in din selfie medan jag väntar på att min nackspärr ska gå över ... Lingonsylt är busenkelt att göra, fast jag måste erkänna att jag köper bären. Älskar rotmos f ö.

    SvaraRadera
  5. Oj, har du aldrig kokat lingonsylt....det är superlätt -om man har lingon vill säga =) Händer att jag köper en korv med rotmos, även om det också är lätt att fixa själv. Jag är ägare både till racercykel, vanlig cykel och elcykel.....du förstår ju att min man är cykelnörd=) Ha en bra eftermiddag/kväll!

    SvaraRadera
  6. Hej fina Anki, hade du verkligen bruna ögon? Minns ju hur du ser ut, med din blonda kalufs, men ögonfärgen har jag missat! Jag älskar nudlar, såna där tunna som man kokar typ 3 minuter. Vanlig pasta gillar jag inte så mycket. Lingonsylt äter jag bara till blodpudding och det var längesen...
    men riktig italiensk tomatsås, det är grejer det! Nu fortsätter vi livet med roligheter, för det är vi värda!/(Kramen

    SvaraRadera
  7. Alltså vi har samma sak på golvet - hahaha!
    Har heller aldrig gjort lingonsylt. Gillar den inte ens så... Har inte heller ätit korv-rotmos. Men hemlagad rotmos med oxbringa eller fläsklägg har jag ätit på lunchrestaurang. Älskar den rätten:-)
    Du måste vara den enda som inte äter nudlar, men ås är jag också nästan den enda som inte äter choklad och/eller lakrits. Alla är vi olika som tur är:-)

    SvaraRadera
  8. Kul att läsa dina svar.
    Så du är brunögd? Det kan man inte tro eftersom du är så blond.
    Bullar, vad vore livet utan bullar? Jag ska baka nya i morgon, här går de åt ska du veta.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera