Pages

11 mars 2022

En underbar dag igår & fem en fredag V10 Trängsel

 Igår var en underbar dag.  

Jag mådde jättebra, 

solen lös och allt var bara bra.

Så när jag jobbat klart körde jag till stan och handlade. På vägen hem stannade jag hos min gravida svärdotter och fikade. Tiden gick så fort så vipps var klockan 16.30 och sonen kom hem. På kvällen var jag så trött så jag somnade när barnprogrammen var slut. Ja de är ju ett uttryck när man lägger sig tidigt, för min del 20.15  en sån skön dag, hoppas de kommer fler sådana utan biverkningar och så. 


Fem en fredag V10 – Trängsel

1.      Finns det någon trängsel du undviker?

Jag har i alla tider undvikt all trängsel, varför trängas ?

2.     Vilken var den senaste större folksamling du deltog i?

Det var oktober 2019 i New York på ishockey på Madison Square Garden – vilken upplevelse! (kul att få se Henrik Lundqvist i mål innan han la av)                                                


3.     Har pandemin medfört någon ändrad vana hur du hanterar trängsel?

Som sagt jag har alltid undvikt trängsel. Men nu mera håller jag lite extra långt avstånd till  främmande människor och de kommer jag fortsätta med.

Vad är det längsta du stått i kö?

Det är nog i Ullared, någon timme på 80-talet. Är alltid ute i god tid till saker då undviker man kö. 

sist jag var där var det köfritt 😃


4.    Var trängs du mest?  Jag trängs inte. Men om vi åker många i jänkaren så kan de bli lite trångt o det är okey 😄

 

Det är Elisa som håller i det. Där finner du fler deltagare 

8 kommentarer:

  1. Vilken skön dag du fick! Igår hade vi inte sol, men idag är den tillbaka 😎

    SvaraRadera
  2. Härligt med solen! jo, köper julklapparna oktober, slipper trängsel :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att du hade en sådan dag! Du verkar ju undvika trängsel på alla ställen utom i jänkaren. Men då förmodar jag också att det är kända personer du trängs med. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du hade en så bra dag och självklart är fler sådana välkomna. Att solen sedan skiner och himlen är blå piggar alltid upp.
    Själv undviker jag att trängas i mån det det går. Tycker bara det är jobbigt faktiskt. Sedan har det funnits tillfällen när det inte gått att undvika som när vi besökte Sixtinska kapellet i Rom. Vi var som packade sillar och då överdriver jag inte.

    Önskar en fin fredagskväll!

    Kram

    SvaraRadera
  5. underbart med solen och ljuset. kallt är det visserligen, men bara solen lyser! så tidigt har jag nog aldrig somnat. inte ens som baby, tror jag. znogge skriver om trängseln i Sixtinska kapellet och det stämmer. trängseln där var förfärlig och det varnades för ficktjuvar som had dtt eldorado där

    SvaraRadera
  6. Blir så glad när du skriver att du haft en perfekt dag. Håller verkligen tummarna att du ska bara ska ha positiva dagar framöver:-)

    Nu jobbar du ju fortfarande medan jag är pensionär. Så precis som du trängs inte jag heller. Men jag pendlade ju från en förort till Stockholms centrum, och då upplever man köer och trängsel per automatik på alla färdmedel. Men även det slipper jag ju nu:-)

    SvaraRadera
  7. Du är precis som jag....ute i god tid och undviker trängsel både före under och efter pandemin ♡ Önskar dig en fin helg och tiden går fort när man har roligt =)

    SvaraRadera
  8. I en jänkare får väl ett dussin plats? så härligt det lät med en toppendag! Hoppas du får många fler, hela tiden faktiskt...
    Kram

    SvaraRadera