Pages

06 mars 2022

En helg full av glädje som avslutar med skyltsöndag

I lördags på dagen var jag hos svärdottern som ska 

bli mamma snart på Baby Shower.  Första gången jag var på det,                                en ganska ny grej här. 

Det var väldig fint gjort och dekorerat jag fotade inte allt, men allt var i blått så de sägs de ska bli en kille. Jag retas alltid och säger - var inte för säkra 😁

Det bjöds mycket gott och det var frågor att svara på och ge till babyn, böcker vi skrev i, goda råd till mamma och en till babyn. Några frågelekar bl a gissa bajs i blöjan. (olika choklad) såg verkligen ut som bajs. Jag hade inte ett enda rätt, är urdålig på chokladsorter. 


Den här lilla söta godispaketet fick alla gäster med sig hem. 
Av oss fick de  en babybukett med kläder. 

De fick mycket kläder och böljor och baby leksaker

På kvällen var vi bjudna till grannarna för umgänge och mat.   Vi äter hos varandra några gånger om året, alltid lika trevligt.

Till förrätt fick vi snittar med stekta kantareller och smält ost.

Till huvudrätt var det älgstek med potatisgratäng och sallad

Till efterrätt special glass, hemgjort med choklad och hallon.

Mycket gott! och som vanligt blev klockan sent 

På söndagsmorgonen skickade äldsta sonen ett PM och undrade om vi ville komma in och äta på eftermiddag - klart vi ville, så de blev middag hos dem. God köttfärssås med spagetti och sallad. Vi har inte behövt lag någon mat alls den här helgen - skönt de. 

Skyltsöndag idag, det är BP som håller i skyltsöndag. 


Posten minns väl alla, skulle gärna ägt skylten men den hänger på ett                                       litet museum i Smålandsskogen


Här är det rasrisk men jag förstod inte redig av vad, kanske kajkanten var svag.

Den här söt skylten med lite råd finns hos min tandläkare 😊


8 kommentarer:

  1. Vilken helg du haft! Visst är det skönt att sätta sig till dukat bord=)
    Postskylten - love it! Tur att den hänger där den gör, annars skulle väl vi stå och buda mot varandra på något loppis/auktion.
    Ha en bra ny vecka=)

    SvaraRadera
  2. Ledsamheter & andra jävulskap lär intressant. Fint godispaketet ni fick med er hem. Min far och mor gjorde över trettio år vardera åt just Kungliga Postverket. Mor började när barnaskaran växt upp och far fick tyvärr sluta när han var 50 år (sjukdom) Trevliga skyltar där posten väckte minnen.

    SvaraRadera
  3. Så fin helgen blev. Babyshower har jag aldrig varit med på. Ingen av mina har haft det. Kanske Mellans vänner fixar, vet inte hur de är.
    Gott att bli bjuden på mat hela helgen!

    SvaraRadera
  4. Nej fy jag vill inte blombera mina tänder själv! Babyshower är speciellt, ännu ett amerikanskt fenomen (som Halloween) som nått Sverige. Jag är ju lite orolig, tänk om något händer innan förlossningen och man har liksom redan firat barnet...Ja, värsta olyckskorpen! Men visst hade mina tjejer babyshower för ett par år sedan, dock såg jag bara foton, jag var inte med.
    Så trevligt det lät med middag med grannarna. Jag har jättefina grannar men eftersom jag flyttade hit mitt i pandemin så har vi bara umgåtts utomhus. Och snart gör vi det igen, på våra respektive uteplatser, o ärligt talat så passar det mej rätt bra. Jag har blivit så lat på gamla dar, så att städa, laga mat, duka och underhålla gäster har jag liksom lagt av med...
    Ha en fin vecka, kramen

    SvaraRadera
  5. Så du blev bortskämd den här helgen! Bra! Det är du såååå värd!
    Kan inte låta bli att undra - jag menar det är 2022 och än idag är det rosa för tjejer och blått för killar som gäller både som klädsel och på baby showers. När ska det ändras tror du? Newbie gör just nu ett helhjärtat försök at ändra på dessa "könsdiskriminerande" färger...

    Ja, som vanligt är du en baddare på att hitta roliga skyltar:-) Älskar den gamla Post-skylten - nostalgi och kult! Rasrisk - jo, det är det lite överallt under vintrarna. Du vet - hängslen och livrem efter ett par olyckor för många år sedan.
    Jo tack säger jag bara! Jag plomberar gärna mina tänder själv. Det blir betydligt billigare - hahaha:-)

    Tusen tack för länken och dina toppen skyltar:-)

    SvaraRadera
  6. Vilken bra helg du har haft. Det här med baby shower är väl tämligen nytt här men kommer mer och mer. Något säger mig att det är här för att stanna. Vilken fin babybukett ni hade gjort!

    Plombera sina egna tänder själv lär i alla fall bli billigare ;-)

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
  7. Vilken jättetrevlig helg!
    Snyggt skyltat!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag fattar inte det där med Babyshower. Varför man ska fira en baby som inte ens är född än?
    Men det verkade ju som om tillställningen var trevlig och det är ju huvudsaken.
    Kram

    SvaraRadera