Pages

02 mars 2022

1:a dagen i mars - ingen vanlig dag

min födelsedag. Ett datum som är lätt att komma ihåg. 


Jag har lite svårt att förstå att jag befinner mig i min ålder, ja tills jag kollar in spegelbilden😁det är väl så att det bara är kroppen som åldras inte sinnet. 


Två år kvar till pension, den hoppas man får uppleva många år av. 

I förrgår fick jag för mig att baka lite bullar, vilket inte händer så ofta, snarare väldigt sällan. Få människor i min närhet äter bullar. De här med bakverk är inget som är speciellt populärt nu för tiden. Någonstans längs vägen har folk slutat äta kakor och bullar. 

Några gick faktiskt åt igår och resten får ligga i frysen redo att tas fram om de kommer någon bullälskare och hälsa på. Man vet aldrig. 

Jag tycker det vore bra om man hade en lite chatt i sin blogg, visst vore de kul😁


Två av mina burkar som flitigt används. På Vetemjöls burken finns även receptet till vanliga kanelbullar så slipper man leta om det "när man får för sig att baka, som igår" 




Önskar er som hälsar på en redigt skön fortsättning på veckan. 
Här skiner idag


5 kommentarer:

  1. Sockerburken har jag också.
    Grattis en dag för sent! Hoppas din dag blev bra.
    Väntar du till 65 med att gå i pension? Det får man verkligen hoppas att man får njuta lite av sin pension!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Grattis så här en dag i efterskott! Hoppas att din födelsedag blev bra. Satsar du på at jobba två år till? Även om många säger att de inte äter kakor så fikas det ändå mer än någonsin vilket är lite märkligt.
    Du verkligen en gedigen bukrsamling! Den enda vi har som används är en kaffeburk från Zoegas.

    Kram och god omsdag!

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS i efterskott:-)
    Hoppas du fick en bra dag med "gubben" och god mat och dryck!

    Det fikas ju hej vilt! På mitt jobb bjöds det på semlor igår. Å på det lokala caféet sitter det alltid mins en grupp 55 plussare som fikar med bullar. Kan inte påstå att jag bidrar till omsättningen där, inte vad gäller sötsaker i alla fall;-)
    Du verkar ha lika många burkar som LillaSyster.

    SvaraRadera
  4. Aha ... det var det du menade ... din födelsedag! Stort GRATTIS så här i efterskott! Hoppas du fick en fin dag!
    Kul att du fortsätter med burkarna!
    Kram

    SvaraRadera
  5. så bra burkar! dem har jag aldrig sett men jag skulle behöva dem. påsarna är fula och går lätt sönder. lite bullar är ju underbart att ha i frysen förutifall att det kommer någon på oväntat besök (genom taket)

    SvaraRadera