Pages

08 mars 2022

SELFIE #10 (lite sent)

Klimakteriehäxan ställer 12 frågor vi ska svara på. Man får helst inte använda Google. Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Tillägg inom parentes är tillåtna. Glöm inte att lägga in länken till ditt bidrag i Klimakteriehäxans kommentarsfält så att alla kan hitta och läsa!

1. Civilstånd: Gift 

2. Utsikt: Träd (ser ängen och skogen efter Per Pan)

3. Från fruktdisken: Dadel (de läskigaste jag vet och äter inte 😊

4. Bra att ha: Ljus – ( Har mycket tända som lyser upp mörkret på vintern)

5. Underhållning: Show (Vi ska gå på Joe Labero i april )

6. Stilfullt på kroppen: (W)Vantar (trots värmen på dagtid använder jag fortfarande) 

7. Drömyrke: Romanförfattare   (ville jag bli när jag var ung) 

8. Äter för sällan: E-vitamin 

9. Bra bok: Nicke Nyfiken (har jag läste några för barn och barnbarn)

10. Hund: Newfoundland (fina hundar men jag har haft Golden och Schäfer samt blandning dem emellan)

Far, mor och dotter längst bak. 

11. Guilty Pleasure  Daim 

12. Sällskapsspel: Monopol (slog mig att de var länge sedan vi spelade) 





8 kommentarer:

  1. Det är inte för sent att bli författare! Skulle mer än gärna läsa din roman! Dadlar är vidrigt söta, passar inte mina smaklökar alls. Jag använder både mössa och vantar ännu, fast dagtid kan jag lämna dem hemma om det inte blåser nordarnvindar. Ska bli skönt att låta vintergarderoben hamna i förrådet några månader. Kramen

    SvaraRadera
  2. Vantar har jag också. Får så ont om jag fryser om händerna!
    Kul att läsa dina svar!

    SvaraRadera
  3. Bättre sent än aldrig, och temat ligger ju uppe hela veckan.
    Håller med Paula. Om du vill bli författare så är det ju "bara" sätta igång. Å idag behöver man inte ens skicka manuset till olika förlag för godkännande/publicering utan man kan köra med "egenpublicerade" böcker. Googla så får du se.
    Vantar behöver jag inte längre. Om jag ska vara ärlig så har jag stoppat händerna i jackfickan under hela vintern. Har en förmåga att tappa vantar/handskar...
    Joe Labero har jag sett live en enda gång för många år sedan på Hamburger Börs här i Stockholm. Han är helt fantastisk. Kul att han fortfarande håller på.

    SvaraRadera
  4. Bättre sent än aldrig säger jag också! Bra löst dessutom för jag tycker det verkar knepigt. Monopol tyckte jag om som barn men numera tycker jag att det finns många roligare spel. Våra barn har många olika så det blir lite då och då. Dadlar är definitivt inte min grej heller kan jag säga.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  5. Nu hade det varit gott med en Dajm ... men jag har förstås ingen hemma ... Levande ljus är ett måste hela den mörka delen av året. Men dadlar är ju gott ju!!! Roligt att läsa dina svar!

    SvaraRadera
  6. Härliga svar - och inte är de ett dugg sen - temat ligger ju öppet till nästa gång Aina lägger ut nya frågor!
    Författare kan du väl fortfarande bli om du vill!
    Vantar använder jag nästan aldrig, inte ens på vintern :)
    Ha nu en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tänk jag har också en Peter Pan, fast jag har inte min ute om vintern.
    Daim är så gott =)
    Men varför är dadlar läskiga? Du tar ur kärnan, sen lindar du ett halvt bacon om (fäster det hela med en liten trästicka) och sen steker till det i stekpannan - magiskt gott när salt och sött möts.
    Vantar är ett måste och länge än, det vill till att vara rädd om fingrarna så inte nya självsprickor uppkommer. Kul att läsa dina svar, ha en bra onsdagskväll =)

    SvaraRadera
  8. Romanförfattare kan man aldrig bli försent, endast livslängden sätter gränserna.
    Vitaminer borde jag nog ha mer koll på men än så länge fungerar jag någorlunda. :)

    Vantar får jag ibland av frugan men de ligger alltid hemma, det får stanna i mitt "prepperskåp".

    Ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera