Pages

18 mars 2022

Veckan 11 gick i rasande fart ...Avslutar med fem en fredag 11


Måndagen kom och då kom också min väninna som nyligen blivit änka. Så skönt att få krama om henne och prata bort timmar. Gjorde goda räkmackor till oss och hon hade med sig en god kaka till kaffet. Vi tog en lång härlig promenad i det fina vårvädret. Jag fick en kruka med fina lökar som ska bli vackra blommor i en härlig färg. 

Man kan inte redigt sätta sig in i situationen att förlora sin andra hälft till döden man kan bara finnas och stötta. 

Någon gång under resan gång i min cellgiftbehandling bestämde jag mig för att börja åka till kontoret och börja jobba där några dagar i veckan. Varje fall försöka. Så i tisdags åkte jag dit - så kul att se alla live igen. Det blev mycket möte och en intensiv dag, de funkade och jag var inte speciellt trött på kvällen. Skönt de.

Den här veckan är den röriga veckan då jag vilar från cellgifterna och ska in till sjukhuset två dagar för provtagning och nya cellgifter.

Onsdag var jag och tog prover, efter det var jag på ansiktsbehandling av min ansiktsförlamning. Det var jätteskönt. På vägen hem stannade jag till hos en av mina svärdöttrar som var hemma, det var barnbarnet också som hade studiedag från skolan. Fika och kvalitets tid med dem. 

Torsdag var det dax för lasarettsbesök. Fick göra ett EKG och träffa läkaren för samtal och så blev det lite sänkning av cellproverna denna perioden pga rutiga orsaker. När jag var klar där träffade jag den lediga svärdottern på stan, vi åt lunch och hade en liten shoppingrunda, så mysigt. På kvällen var jag väldigt trött och somnade tidigt. 

Fredag de är idag och denna dagen har jag haft lite jobbmöte sedan har jag ut i friska luften för den dagliga dagsgången. Solen skiner och himlen är nästan molnfri. Vi har haft helt underbart väder länge nu. Önskar bara jag kunde skriva att kriget slutat, då hade allt varit underbart. Men tyvärr 😟

Lite kul att fem en fredag handlade just om veckan som gått. 

Fem en fredag v. 11: Blandat

1.      Hur har din vecka varit?

Det kan man läsa i mitt inlägg här ovan, den har varit bra. 

2.     Har du upplevt något nytt i veckan?

Ja jag har ätit Dumpling, de var inte gott 😝


3.     Vilket problem fick du lösa i veckan?

Mina egna små problem med min sjukdom

4.    Vad har du haft för mål med veckan?

De var att ta sig igenom veckan utan att vara helt slut på fredagen efter allt jag lagt in att göra.  

5.     Kommer helgen bli bättre?

Bättre – nej den blir förhoppningsvis lika bra som veckan som gick men lugnare. Ett barnkalas finns på schemat. 

Avslutar med Fem en fredag. Det är Elisa som håller i det.

 


14 kommentarer:

  1. Trevligt med väninnan, och barnkalas till helgen, det låter toppen!

    SvaraRadera
  2. Så mycket du har hunnit med under veckan! Skönt att restriktionerna är borttagna så att det går att umgås med vänner och familj!
    Dumpling, det är ingenting jag gilla så där är vi lika!
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Låter som en toppenvecka! Håller med dig om dumplings, har bara provat det någon gång, och minns att det inte var någon hit.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha haft en intensiv men bra vecka. Vad härligt med svär/mor/dotter/möten! Dom ska man ta vara på. Och så kul att du så smått börjar ta dig tillbaka till jobbet. Men ta det lugnt, och ha en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken stressig vecka! Skönt att du kunde stötta väninnan lite.
    Var rädd om dig och ta det lugnt.

    SvaraRadera
  6. Haha du var allt bestämd angående dumplings! De låter inte goda, något man helst dumpar, haha, men de är ju oerhört populära.- Måste nog testa vid tillfälle. Kom att tänka på gnocchi som också många gillar men det gör inte jag, de växer i munnen!
    Du har haft en intensiv vecka, är glad att läsa att du fixat det med bravur! Du lyssnar nog på kroppen o vet att dra i handbromsen om det blir för mycket.
    Varma kramar och trevlig helg

    SvaraRadera
  7. Det var en omväxlande vecka, med nästan bara positiva upplevelser. Bra där! Å solen sken på dig:-)
    Så synd att du inte gillade Beijings dumplings. De har ju fler sorter, så testa de andra varianterna nästa gång. De är riktigt goda kan jag lova.

    SvaraRadera
  8. en lugn och skön helg med sol och barnkalas låter bra efter den intensiva veckan. men du hade ju fått in viss återhämtning mellan varven i alla fall.

    SvaraRadera
  9. En intensiv vecka. Ha det så kul i helgen- barnkalas brukar ju vara härliga och fyllda av energi =)

    SvaraRadera
  10. Du har haft en intensiv vecka låter det som, men vila också. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Älskar att läsa att du mår bra och du orkar vara ett stöd för väninnan.
    Önskar dig en lat och härlig helg.
    Varm kram.

    SvaraRadera
  12. Fint att du kunde vara ett stöd för din väninna. Ni verkar ha haft givande timmar tillsammans. Du verkar ha haft en bra vecka även om den var intensiv. Skoj med barnkalas i helgen. :-)

    SvaraRadera
  13. Skönt att det fungerade med att vara på arbetsplatsen en dag.
    Nog så bra att kunna jobba hemifrån, men så mycket social kontakt blir det ju inte.
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej, jag igen!
    Svar: Ja, det är en hel del främst undersköterskor som har slutat på mitt jobb, och nya uskor har börjat jobba, så jag som inte varit där sedan i januari kände inte igen många av dem! Flera barnmorskor ska också sluta, och det har anställt sjuksköterskor på eftervården ,för det finns inte barnmorskor tillräckligt som sökt de nya tjänsterna, galet är bara förnamnet!
    Ha det gott!

    SvaraRadera